תואר שני בהנדסת תעשייה וניהול ובטיחות בדרכים באוניברסיטת בן-גוריון

רוצה לדעת על לימודים בנושאי תואר שני בהנדסה? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על בן-גוריון - תואר שני בהנדסת תעשייה וניהול ובטיחות בדרכים.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בהנדסת תעשייה וניהול בהתמחות בטיחות בדרכים באוניברסיטת בן-גוריון


בטיחות בדרכים היא נושא מהותי ברחבי העולם, ובישראל בפרט; מאז שנת 1948נהרגו מעל 30,000 בני אדם בתאונות דרכים. בעשורים האחרונים, מספר ההרוגים נמצא בירידה, ובפרט עם התפתחות טכנולוגיות חדשות שמאפשרות לצמצם את השפעת הגורם האנושי על הנהיגה וכך לסייע בהפחתת מספר התאונות וחומרתן. האוטומציה החלקית של רכבים שמתרחשת בימים אלה, צפויה להגיע לשיא בפיתוחם של רכבים אוטונומיים, ללא צורך בנהג.


התפתחויות אלו מעלות צורך בבחינה מחדש של סוגיות בטיחות בדרכים שקיימות כיום, וכן יוצרת דרישה לאנשי מקצוע שיכולים לחזות בעיות עתידיות ולספק פתרונות.


בין אנשי מקצוע אלו ניתן למנות מהנדסי תעשייה וניהול המתמחים בבטיחות בדרכים, ומביאים מהכשרתם הרב תחומית על מנת לתת פתרונות הנדסיים וניהוליים לבעיות בענף זה.


ניתן להשתתף בתואר שני בהנדסת תעשייה וניהול ולהתמחות בבטיחות בדרכים באוניברסיטת בן-גוריון, וכך לרכוש את ההשכלה המקיפה שיכולה לתת למהנדסי תעשייה וניהול את הכלים להתמודדות עם סוגיות אקטואליות בתחום הבטיחות והתחבורה.


תכנית הלימודים


הסטודנטים מרחיבים את ידיעותיהם בתחומי הנדסת תעשייה וניהול, תוך רכישת ידע רב תחומי המגיע מעולמות הניהול, ההנדסה, מדעי המחשב, ועוד. הם עושים זאת באמצעות השתתפות בקורסים בהם עוסקים בתכנות, לומדים על הנדסת גורמי אנוש, עוסקים בממשקי אדם מכונה ובמערכות רובוטיות נבונות.


תכנית הלימודים הייעודית להתמחות בבטיחות בדרכים כוללת הבנה של גורמי אנוש בתאונות דרכים, וסוגיות חדשות שנובעות מהפיתוח של רכבים אוטונומיים, ומהאינטראקציה של אנשים עם רובוטים ועם מכונות נבונות. כך הסטודנטים מקבלים הבנה הנדסית רחבה שיכולה לסייע להם להתמודד עם הנגשת טכנולוגיות מתקדמות לכלל האוכלוסייה והבטחת שימוש בטוח ונוח ברכבים אוטונומיים, תחבורה שפועלת באמצעים אוטומטיים, ועוד.

 


מתכונת הלימודים


הסטודנטים לתואר השני בהנדסת תעשייה וניהול בהתמחות בטיחות בדרכים, יכולים להשתתף במסלול מחקרי, עם תזה, ובמסלול עיוני ללא תזה.


במסלול המחקרי הסטודנטים כותבים עבודת תזה שהיקפה 12 נקודות זכות. עליהם למצוא מנחה מתאים מתוך סגל המחלקה להנדסת תעשייה וניהול, עד לסוף הסמסטר הראשון בשנה א', ולהגיש את הצעת המחקר לתזה עד תום הסמסטר השני בשנה א'.


כמו כן, הם משתתפים ב – 8 קורסים לתואר השני המחקרי בהיקף 24 נקודות זכות, וכן לוקחים חלק בסמינר המחלקתי.


הסטודנטים במסלול העיוני לומדים ב – 11 קורסים, שהיקפם 33 נקודות זכות. הם מבצעים פרויקט גמר מחקרי שהיקפו 3 נקודות זכות, ונדרשים להשתתף בסמינר המחלקתי.


סטודנטים שמוגדרים כתלמידים פנימיים צריכים לסיים את לימודיהם תוך שנתיים, וזכאים למלגת קיום. הסטודנטים שמוגדרים כתלמידים חיצוניים צריכים לסיים את לימודיהם תוך 3 שנים, ואינם זכאים למלגת קיום.


רק סטודנטים שמשתתפים במסלול המחקרי יכולים להיות סטודנטים פנימיים.


נושאי הלימוד

 

 

  • הנדסת גורמי אנוש
  • ממשקי אדם – רובוט
  • עיצוב ממשקי משתמש
  • מבוא לבטיחות בדרכים
  • מערכות רובוטיות נבונות
  • גורמי אנוש בבטיחות בדרכים
  • סביבת תוכנה לניתוח נתונים R
  • שיטות לתכנון מערכות תחבורה
  • ביומכניקה תעסוקתית וארגונומיה
  • הנדסת גורמי אנוש של מוצרי צריכה
  • ועוד


על סגל ההוראה


ראש ההתמחות פועלת גם כראש המחלקה להנדסת תעשייה וניהול, והיא פרופסור שמתמחה בתחומים כמו הגורמים האנושיים באוטומציה, רכבים אוטונומים, קבלת החלטות, ואינטראקציה בין אדם למכונה. תחומי המחקר שלה הם אינטראקציה בין אדם לרובוט בהקשר של רובוטים לשימוש ביתי, גורמי אנוש בבטיחות תעבורתית, גורמים אנושיים בגופי הביטחון, ועוד.

 


על מוסד הלימודים


אוניברסיטת בן-גוריון בנגב היא מוסד לימודים להשכלה גבוהה, במסגרתו ניתן ללמוד לתארים ראשונים וכן לתארים מתקדמים במגוון תחומים.


במחלקה להנדסת תעשייה וניהול ניתן ללמוד לתואר שני בהנדסת תעשייה וניהול באחת משלל התמחויות, וביניהן: מערכות תפעול וייצור, מערכות נבונות, תואר שני בהנדסת תעשייה וניהול וגורמי אנוש, מערכות מידע, מדעי הנתונים, ועוד.


תנאי קבלה


תנאי הקבלה לתואר רלבנטיים הן למסלול המחקרי והן למסלול העיוני. התואר השני מיועד לבוגרי תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול או בענף אחר של ההנדסה, וכן למי שברשותם תואר ראשון במדעי המחשב או במתמטיקה או בפיזיקה.


על המועמדים להחזיק בממוצע של לכל הפחות 80 בתואר הראשון, וכן להיות ב – 50% העליונים במדרג, ביחס למחזורם.
נוסף על כך, יכולים להתקבל בוגרי תואר ראשון בפסיכולוגיה שהציון הממוצע שלהם הוא 90 או יותר ושנמצאים באחוזי המדרג הגבוהים במחזורם.


כמו כן, המועמדים נדרשים להציג שני מכתבי המלצה ממרצים מהסגל האקדמי הבכיר, וכן קורות חיים.


על חלק מהמועמדים להשלים קורסי השלמה, בהתאם לתחומי התואר הראשון שלהם.

 


תעודה


מי שמסיימים את לימודיהם בהצלחה זכאים לתואר שני M.Sc. בהנדסת תעשייה וניהול בהתמחות בטיחות בדרכים, מטעם אוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: אוניברסיטת בן-גוריון בנגב

עוד מסלולי לימוד - אוניברסיטת בן-גוריון

כלים שיעזרו לך לבחור