תואר שני בחינוך מדעי טכנולוגי: מגמת "חינוך סביבתי" באוניברסיטת בר אילן

שירות אישי - צור קשר
תואר שני בחינוך מדעי טכנולוגי: מגמת "חינוך סביבתי" באוניברסיטת בר אילן

תואר שני בחינוך מדעי טכנולוגי: מגמת "חינוך סביבתי" באוניברסיטת בר אילן

 

תואר שני בחינוך מדעי טכנולוגי במגמת חינוך סביבתי באוניברסיטת בר אילן מתמקד בשילוב של תכניות הוראת מדעים עם הוראת מדעי הסביבה. במגמה זו מכשירים מורים, חוקרים ומפתחי תכניות לימודים בתחום המדעים והטכנולוגיה, בדגש על תחום הסביבה.


הלימודים מתקיימים במסגרת בית הספר לקיימות וסביבה של אוניברסיטת בר אילן. בית הספר מרכז את כל תכניות הלימודים בתחום הסביבה המתקיימות באוניברסיטת בר אילן. מדובר בתכניות לימודים רב תחומיות, אשר פותחות מגוון אפשרויות תעסוקה בפני הסטודנטים. בבית הספר מפתחים מגמות ותכניות חדשות, ומעודדים את הסטודנטים לקדם מחקר סביבתי אינטר דיציפלינרי אשר נשען על תשתית המחקר הקיימת באוניברסיטת בר אילן.

 

מה לומדים?


סטודנטים במגמת חינוך סביבתי לוקחים חלק בלימודים רב תחומיים, אשר כוללים קורסי העמקה במגוון גישות עדכניות בחינוך המדעי, הטכנולוגי והמתמטי. בלימודים משלבים בין שני תחומים - תחום המדעים (לרבות מדעי הסביבה, חקלאות, ביולוגיה, פיזיקה, כימיה, מדעי המחשב, מדעי המוח, מתמטיקה, הנדסה), ותחום החינוך. במהלך הלימודים מתמקדים בנקודת ההשקה שבין תחומים אלו, מחזקים את הבסיס המדעי בתחומים רלוונטיים, וכן מחזקים את הבסיס העיוני אודות תורת החינוך תוך היכרות עם מתודות מחקריות ממדעי החברה. סטודנטים המעוניינים להמשיך לתואר שלישי יכולים לקבל הנחיה לכתיבת עבודת מחקר על ידי חוקרי המחלקה.

 

 

כמה זמן לומדים?


היקף הלימודים נע בין שנה אחת לשנתיים, לבחירת הסטודנטים. באפשרותם ללמוד בתכנית מרוכזת שהיקפה שנה אחת בלבד, ובה לומדים ביום מלא אחד במהלך השבוע, ויום נוסף בהתאמה אישית בשעות הצהריים. כמו כן, קיימת אפשרות ללמוד במשך שנתיים, ביום שבועי אחד, תוך בניית מערכת מותאמת אישית.

 

נושאי לימוד


בין הנושאים הנלמדים במסגרת המגמה:

  • שיטות מחקר משולבות
  • שימוש מושכל במאגרי מידע
  • אתגרים ותמורות בחינוך המדעי
  • רווחת האדם בחברה הטכנולוגית
  • חינוך לאוריינות סביבתית בעידן המודרני
  • ועוד

 

מהם תנאי הקבלה?


כדי להתקבל לתואר השני בחינוך מדעי טכנולוגי, יש לעמוד בתנאי הקבלה הבאים:

  • תואר ראשון B.Sc במדעים או במתמטיקה בממוצע ציונים 76 ומעלה.
  • או - תואר ראשון B.Ed בהוראת מתמטיקה או הוראת מדעים בממוצע ציונים 80 ומעלה. בעלי ממוצע בין 76 – 80 נדרשים להשלמה.
  • או - תואר ראשון B.A בממוצע 80 ומעלה באחד מן המקצועות הבאים: גיאוגרפיה, מדעי הסביבה, בריאות הציבור, פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, מדעי התזונה, חינוך גופני, או סיעוד. מועמדים בעלי ממוצע בין 76 – 80 נדרשים להשלמה.
  • יש צורך בניסיון בתחום החינוך וההוראה.

 

איזו תעודה מקבלים?


בתום הלימודים בתכנית מוענק תואר שני "חינוך מדעי טכנולוגי במגמת חינוך סביבתי".

 

מהן אפשרויות התעסוקה?


מוסמכי המגמה לחינוך סביבתי מחזיקים בידע נרחב, אשר יכול לסייע להם לפתח את הקריירה בתחום הוראת הסביבה והחינוך למדעים באופן כללי, וכן לאפשר להם לקדם פעילות מחקרית באקדמיה ומחוץ לה. באפשרות מוסמכי המגמה לעסוק בפיתוח, בכתיבה ובהפעלה של תכניות לימודים וחומרי למידה בתחום מדעי הסביבה ובענפי מדעים משיקים נוספים. בתכנית מכשירים את הסטודנטים לתפקידי הוראה וחינוך בכל הרמות והמסגרות בישראל, בתחומי ה – STEM (מדעים, מתמטיקה וטכנולוגיה), וכן מסייעים לסטודנטים לטפח מיומנויות יזמות ומנהיגות, החשובות לאנשי הוראה באותם ענפים.

למידע נוסף לחצו: אוניברסיטת בר-אילן
עוד מסלולי לימוד - אוניברסיטת בר-אילן