תואר שני בחינוך בהתמחות מדעי ההוראה והלמידה באוניברסיטת בר אילן

שירות אישי - צור קשר
תואר שני בחינוך בהתמחות מדעי ההוראה והלמידה באוניברסיטת בר אילן

תואר שני בחינוך עם התמחות במדעי ההוראה והלמידה באוניברסיטת בר אילן


מצוינות בעולם החינוך


מה הופך למידה למשמעותית? איך אפשר לבנות תכנית לימודים איכותית ומרתקת? חוקרים בתחום מדעי ההוראה והלמידה שואפים לנתח את האופן בו תלמידים חושבים ומעבדים מידע, את הדרכים בהן מממשים פוטנציאל בכיתה וכן טכניקות בהן המורים יכולים להעריך את ההישגים של התלמידים שלהם ולדחוף אותם קדימה לעבר הצטיינות.


באוניברסיטת בר אילן מציעים מסלול לתואר שני בחינוך בהתמחות מדעי ההוראה והלמידה. זהו אחד ממסלולי ההתמחות בתואר השני בחינוך, אשר מטרתו להכשיר אנשי הוראה לפיתוח תכניות לימוד חדשות ולשיפור של העשייה החינוכית בתחומים שונים. הוא מספק כלים הן למורים במערכת החינוך הפורמלית והן לעובדים במערכת ההוראה הבלתי פורמלית ושם דגש על שיפור רמת ההוראה ברמת הכיתה, בית הספר והמערכת באופן כללי, וכן מסייע למעוניינים להגיע בהמשך דרכם לתפקידי מדריכים פדגוגיים.


תכנית הלימודים


תכנית התואר השני מתבססת על תפישת רכישת ידע מעשי ועיוני באופן אינטגרטיבי בכל הנוגע להוראה ולמידה. הסטודנטים עוסקים בסביבות לימודים חדשניות ובטכניקות להוראה פרופסיונלית ולתכנון לימודים בתחומי דעת מגוונים. כמו כן, הם בוחנים את כל ההיבטים שנוגעים לגיבוש תכנית לימוד, לרבות הערכת הישגים, תרבות בית ספרית וכיתתית ותיאוריות בחינוך. כמו כן, הם דנים בגישות לפיתוח השתלמויות למורים ולבנייה של טכניקות הערכה לשיפור ההישגים במערכת החינוך.


מתכונת הלימוד


אורך התכנית הוא כשנה וחצי, הם כוללים סמסטרים בחודשי הקיץ. תכנית זו מותאמת לשילוב של עבודה עם לימודים, או לשילוב עם שנת השבתון. היא מאפשרת נוכחות פיזית בקמפוס ביום שבועי אחד בלבד בשנה הראשונה, בה נערך יום מרוכז משעות הבוקר ועד הערב. בשנה השנייה מתקיימים קורסים במתכונת מתוקשבת בלבד. באפשרות הסטודנטים לבחור בין תכנית ללא תזה לבין מסלול עם תזה שמאפשר גם להמשיך לדוקטורט בחינוך.

 


נושאי הלימוד

 

  • תהליכי חשיבה ולמידה
  • קשיבות בחינוך
  • מטה קוגניציה של התלמידים
  • חדשנות בהוראה
  • תכניות לימוד ומציאות מדומה
  • קשיים רצויים בלמידה
  • תהליכי הערכה מתקדמים בחינוך
  • הכוונה עצמית ללמידה    
  • טיפוח פוטנציאל בקהילות לומדות    
  • ועוד


סגל הוראה


בראש התכנית עומדת חוקרת בעלת תואר דוקטור שמתמקדת במחקריה באוריינות מדעית ובפיתוח יכולות מדעיות בקרב תלמידים ומורים במערכת החינוך. כמו כן, היא בעלת ניסיון בהכשרתם של מורים ואנשי הוראה.


על מוסד הלימוד


בית הספר לחינוך של אוניברסיטת בר אילן מציע תכניות נוספות לתואר שני, אלה כוללות תואר שני בחינוך בהתמחות הוראת מדעים, תואר שני בחינוך בהתמחות לקויות למידה, תואר שני בחינוך מיוחד בהתמחות חינוך מיוחד, תואר שני בחינוך בהתמחות ייעוץ חינוכי ותואר שני בחינוך בהתמחות התפתחות הילד.


תנאי קבלה


לתכנית זו יכולים להתקבל מועמדים בוגרי לימודי חינוך או מקצועות קרובים שלהם התנסות חינוכית. ממוצע הציונים הנדרש הוא לפחות 82. המסלול מתאים לאנשי הוראה והדרכה, כגון למדריכים פדגוגיים, לרכזי הערכה ומדידה, למפקחים בחינוך, לרכזי השתלמויות בית ספריים ולרכזי תכניות לימודים ברשויות מקומיות. כחלק מתנאי הקבלה לתואר שני בחינוך, עליהם להגיש שתי המלצות מגורמים אקדמיים וממעסיקים.


תעודה


לבוגרים בתכנית זו מוענק תואר שני MA בחינוך מטעם אוניברסיטת בר אילן.

למידע נוסף לחצו: אוניברסיטת בר-אילן
עוד מסלולי לימוד - אוניברסיטת בר-אילן