תואר שני בחינוך מיוחד עם התמחות באוטיזם MA באוניברסיטת בר אילן
קשת של חינוך
עבור ילדים ובני נוער על הספקטרום האוטיסטי, הקשיים הרגשיים והחברתיים יכולים להוות מכשול בדרך להצלחה בלימודים בבית הספר. המורים יכולים לסייע ליצור עבורם סביבה חינוכית מותאמת, בין אם בחינוך המיוחד ובין אם בכיתה משלבת. באופן זה הם יכולים לממש את הפוטנציאל הטמון בהם ולפתח את עצמם מבחינה אישית.
במסגרת התואר השני בחינוך מיוחד באוניברסיטת בר אילן, ניתן ללמוד במסלול תואר שני בחינוך מיוחד בהתמחות אוטיזם. מסלול זה מתאים למורים ולאנשי טיפול והוראה שעובדים עם ילדים ונערים על הספקטרום ומקנה להם מיומנויות פרקטיות לקידום תלמידים אלה בבתי הספר, מבחינה לימודית וחברתית.
- שואפים להתקדם כאנשי הוראה? קראו עוד על תואר שני בחינוך
תכנית הלימודים
הסטודנטים במסלול לומדים על שלל שיטות התערבות שמותאמות לילדים ולבני נוער על הספקטרום האוטיסטי. הם מתוודעים לשיטות אבחון ולגישות טיפוליות וחינוכיות שניתן ליישם בבתי ספר, כדי לקדם את התלמידים הללו מבחינה קוגניטיבית, רגשית, חברתית ותקשורתית. כמו כן, הם בוחנים את ההשפעות של בעיות התנהגותיות על ההישגים הלימודיים של אותם תלמידים ולומדים כיצד ניתן להתאים את שיטות הלמידה ואת התהליכים החברתיים במוסדות הלימוד לצורכיהם.
מתכונת הלימוד
אורכה של התכנית כשנתיים והיא כוללת ארבעה סמסטרים. אפשר ללמוד בתכנית מחקרית או בתכנית ללא תזה. השיעורים מתקיימים ביומיים במהלך השבוע. הסטודנטים לוקחים חלק בפרקטיקום טיפולי חינוכי בו הם עובדים עם ילדים על הספקטרום האוטיסטי ומיישמים את העקרונות הנלמדים לגבי שיטות ההתערבות, גישות ההוראה המתקנת ותהליכים של אינטראקציה חברתית.
נושאי הלימוד
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
סגל הוראה
מנהלת ההתמחות היא פרופסור לפסיכולוגיה חינוכית, שמחקריה מתמקדים בקשרים החברתיים ובמיומנויות לימודיות של ילדים על הספקטרום האוטיסטי בתפקוד גבוה.
על מוסד הלימוד
את התואר השני בחינוך מיוחד ניתן ללמוד גם בהתמחות במוגבלות שכלית התפתחותית. נוסף על כך, בית הספר לחינוך מציע תכניות לתואר שני בייעוץ חינוכי, תואר שני במנהיגות ומנהל בחינוך, תואר שני בלקויות למידה ותואר שני בהתפתחות הילד. ישנה גם תכנית לתואר שני המשולבת עם לימודי תעודה בטיפול CBT.
תנאי קבלה
כדי להתקבל לתכנית, על המועמדים להיות בוגרי לימודי חינוך מיוחד או מקצועות קרוסים כגון לימודי מדעי ההתנהגות, לימודי פסיכולוגיה, לימודי עבודה סוציאלית, לימודי קלינאות תקשורת או לימודי ריפוי בעיסוק. הממוצע הדרוש הוא לפחות 87. כמו כן, יש צורך בניסיון של לפחות שנתיים בחינוך המיוחד ובעבודה עם ילדים על הספקטרום האוטיסטי. המועמדים צריכים להציג המלצות מגורמים מקצועיים ואקדמיים ולעבור ראיון אישי. מסלול זה מתאים במיוחד למורים בחינוך מיוחד, למטפלים, למדריכים וליועצים חינוכיים.
תעודה
תואר שני בחינוך מיוחד MA מוענק לסטודנטים שעומדים בהצלחה בכל החובות בתכנית, על ידי אוניברסיטת בר אילן. הבוגרים מקבלים יחד עם התואר גם נספח שמציין את ההתמחות במסלול אוטיזם.