תואר שני בחינוך מיוחד באוניברסיטת בר אילן
התמחות במגוון אוכלוסיות מיוחדות
תואר שני בחינוך מיוחד באוניברסיטת בר אילן הוא מסלול שמטרתו להעניק לבוגריו שילוב בין ידע עדכני בתחום, ובין כישורי יישום ומיומנויות מתקדמות לשילוב תלמידים בעלי צרכים מיוחדים, במערכות חינוכיות מסוגים שונים. מסלול זה לתואר שני בחינוך מוצע לסטודנטים במתכונת מחקרית – עם כתיבה של תזה, או במסלול ללא תזה. במסלול המחקרי לתואר שני בחינוך מתמתחים הסטודנטים בנושאים חברתיים רגשיים או בנושאים קוגניטיביים. בין השאר, באפשרותם לחקור נושאים כהפרעות רגשיות, לקויות למידה או לקויות שפה, פיגור שכלי, PDD ועוד. במסלול שאינו מחקרי, הסטודנטים רשאים להתמחות באבחון דינמי או באבחון דידקטי.
תכנית הלימודים
באוניברסיטת בר אילן ניתנת אפשרות ללמוד במסלול רגיל, שבו לומדים בהיקף של שמונה שעות שבועיות לתואר השני, ובמסגרתו הסטודנטים מכירים מגוון של נושאים רגשיים וקוגניטיביים הקשורים בחינוך המיוחד. בין השאר, הסטודנטים לומדים שיטות שונות לאבחון, לומדים כיצד לבצע תכניות התערבות לצרכים רגשיים או לצרכים קוגניטיביים, נחשפים לטכניקות ומתודות לטיפוח החשיבה והלמידה ועוד.
במהלך התכנית הסטודנטים אף לומדים להכיר את מבנה המוח בהקשרים של שפה ושל קוגניציה, וכן לומדים על שלבי התפתחות תקינים של יכולות לשוניות ותפישתיות, ועל עיכובים התפתחותיים אצל ילדים בעלי צרכים מיוחדים. בנוסף, הסטודנטים במסלול חינוך מיוחד לתואר שני נפגשים עם מגוון רחב של הפרעות התפתחותיות, עם מחקרים אקדמיים ועם דרכי הטיפול הנהוגות בהקשר להפרעות אלו.
נושאי הלימוד
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|