תואר שני בעבודה סוציאלית באוניברסיטת אריאל

שירות אישי - צור קשר
תואר שני בעבודה סוציאלית באוניברסיטת אריאל

תואר שני בעבודה סוציאלית באוניברסיטת אריאל בשומרון


אוניברסיטת אריאל בשומרון מאפשרת ללמוד לתואר שני בעבודה סוציאלית. בוגרי התואר השני מקבלים יתרון דרך הכלים שבידיהם והאפשרויות שפתוחות בפניהם להשתלבות בשלל תפקידי במגזר הציבורי או הפרטי. הם יכולים להשתלב בארגונים, במשרדי רווחה, במשרד הבריאות, במוסדות שלטון מקומי ובחברות פרטיות. נוסף על כך, בעזרת הידע התיאורטי והכישורים המעשיים שנרכשים הם יכולים לקבל הכרה בהמשך דרכם מטעם האגודה הישראלית לטיפול משפחתי, וכך הם יכולים להגיש מועמדות לתפקידים בכירים. אפשרות נוספות אשר עומדת בפני המסיימים את תואר המוסמך היא המשך לתואר שלישי בעבודה סוציאלית, או תכניות דוקטורט במסלולים משיקים בארץ או בעולם.


תכנית הלימודים


התואר השני בעבודה סוציאלית במגמה טיפולית בהתמחות פרט, ילד ומשפחה מכשיר את הסטודנטים להשתלבות בתפקידי טיפול וניהול אשר מחייבים ניסיון קליני ותארים מתקדמים. התכנית כוללת קורסים עיוניים והדרכות קליניות טיפוליות אשר עונות על כל הדרישות להכשרה של האגודה הישראלית לטיפול משפחתי וזוגי, מלבד סדנת אתיקה.


מתכונת הלימוד


את התואר השני בעבודה סוציאלית אפשר ללמוד במסלול ללא תזה או במסלול עם תזה. התכנית כוללת קורסים מתקדמים אשר משלבים תיאוריה עם פרקטיקה וכן סדנאות טיפוליות, היבטים משפטיים עדכניים, התנסות בפרקטיקה מתקדמת עם הדרכה של מדריכים בכירים ושלל קורסים בענפי הבריאות ובריאות הנפש.


בית הספר פועל בשיתוף פעולה עם מרכז קליניקות להכשרה מעשית במתן טיפול לפרטים, לילדים ולמשפחות. המרכז מגיש שירותי ייעוץ וטיפול לזוגות, הורים, יחידים ומשפחות בעזרת הסטודנטים שלומדים לתואר השני, תחת הדרכה של אנשי סגל בכירים בתחום הקליני. הסטודנטים יכולים לצבור את השעות המעשיות אשר דרושות לקבלת הסמכה זו דרך הפעילות במרכז, תחת ליווי של מדריכים מוסמכים לטיפול משפחתי ולטיפול זוגי.


תנאי קבלה

 

המועמדים מחויבים לעמוד בדרישות הבאות:

  • תואר ראשון בעבודה סוציאלית ממוסד המוכר על ידי המל"ג, בציון הנדרש (בהתאם למסלול הנבחר).
  • פטור אקדמי באנגלית.
  • רישום כעובד סוציאלי.
  • שתיים או שלוש המלצות מאנשי מקצוע.
  • קורות חיים ושאלון אישי.
  • ראיון פרטני או קבוצתי.

 

למסלול עם תזה:

  • תואר ראשון בעבודה סוציאלית בממוצע 85 ומעלה.
  • ראיון קבלה פרטני או ועדת תזה.
  • סטודנטים שהחלו את לימודיהם לתואר שני במסלול ללא תזה, וברצונם לעבור למסלול עם תזה, נדרשים לסיים את שנה א' בממוצע 85 ומעלה, ולא פחות מ - 80 בכל אחד מן הקורסים הנלמדים, בהיקף 12 נ"ז לפחות.

 

למסלול ללא תזה:

  • תואר ראשון בעבודה סוציאלית בממוצע 80 ומעלה.
  • ראיון פרטני או קבוצתי.
  • שנת ניסיון תעסוקתי כעובד סוציאלי מתום קבלת התואר הראשון.

 

תעודה


סטודנטים אשר משלימים את כל הדרישות בתכנית מקבלים תואר שני בעבודה סוציאלית מטעם אוניברסיטת אריאל בשומרון.

 

על מוסד הלימוד


מסלולי לימוד נוספים לתואר שני אשר מתקיימים בפקולטה למדעי החברה והרוח של אוניברסיטת אריאל כוללים תואר שני במנהל עסקים, תואר שני בפסיכולוגיה ותואר שני במורשת ישראל. הסטודנטים יכולים גם ללמוד בפקולטות ובתי ספר נוספים, כגון הפקולטה להנדסה ובית הספר למדעי הבריאות. האוניברסיטה מציעה מגוון של מלגות לימוד לסטודנטים, על סמך קריטריונים משתנים לצורך סיוע בתשלום שכר הלימוד.

 

עוד מסלולי לימוד - אוניברסיטת אריאל