בריאות נפש קהילתית באוניברסיטת חיפה

שירות אישי - צור קשר
בריאות נפש קהילתית באוניברסיטת חיפה

לימודים לתואר מוסמך בבריאות נפש קהילתית באוניברסיטת חיפה

 

תוכנית לימודים זו הינה תוכנית ללימודי תואר שני בבריאות נפש קהילתית באוניברסיטת חיפה. בריאות הנפש הקהילתית היא בעצם תוצאה ישירה של יחסים בין גורמים סביבתיים ואישיים. לכל אחד מן הגורמים הנ"ל וליחסי הגומלין אשר מתפתחים ביניהם, ישנה השפעה גדולה מאוד על החסינות הנפשית של בני האדם, על התפתחות של תחלואה. אנו בתור סביבה, בעלי יכולת להתמודד, לטפל ואף למנוע בעיות מסוג זה על ידי שיקום, טיפול ואיתור מוקדם.

 

 

תוכנית הלימודים

 

תוכנית לימודים זו כוללת קורסי חובה, קורסי בחירה, קורסי מחקר וסמינריונים בתחומי הלימוד הבאים: החלמה ושיקום מהפרעות נפשיות קשות, בריאות נפש קהילתית במצבי טראומה, משבר ושגרה.

 

החוג לבריאות נפש קהילתית של אוניברסיטת חיפה מציע לסטודנטים שני מסלולי לימוד לתואר שני:

 

מסלול א' - מסלול הכולל כתיבת עבודת גמר מחקרית הנקראת תזה. היקף הלימודים במסלול זה כולל 34 שש"ס ומשך הלימודים לא יעלה על שלוש שנות לימוד אקדמיות.

 

מסלול ב' - מסלול בחינת גמר- מסלול זה אינו כולל כתיבת עבודת גמר מחקרית. היקף הלימודים כולל 40 שש"ס ומשך הלימודים לא יעלה על שנתיים אקדמיות.

 

קורסים עיקריים

 

קורסי חובה - קורסים הנלמדים בשנת הלימודים הראשונה: מבוא לבריאות נפש קהילתית, מבוא לשיקום פסיכיאטרי, מיומנויות בנית קשר ותקשורת.

 

קורסי מחקר - סטטיסטיקה א', סטטיסטיקה ב', שיטות מחקר איכותניות, שיטות מחקר כמותיות, מיומנות מחקר למתקדמים א' + ב', הכנה לכותבי תזה א' + ב'.

 

סמינריונים - משבר וצמיחה, משפט אתיקה וזכויות מתמודדים, חווית העצמי של מתמודדים, היחסיות שבשפיות, טראומה וקהילה, פרויקטים קהילתיים.

 

משך הלימודים

 

הלימודים לתואר שני בבריאות נפש קהילתית נפרשים על פני כשנתיים של לימודים, לרוב מדובר בארבעה סמסטרים אקדמיים. הסטודנטים במסלול הכולל הגשת תזה יוכלו למשוך את לימודיהם עד לשלוש שנים אקדמיות.

 

 

תנאי קבלה

 

המועמדים אשר מעוניינים להתקבל לאוניברסיטת חיפה לתואר שני, מוסמך בבריאות נפש קהילתית, מתבקשים לעמוד בתנאים הבאים:

 

  • תואר ראשון ממוסד אשר המוכר על ידי המל"ג, בתחומי הלימוד הבאים: לימודי סיעוד, עבודה סוציאלית, מדעי ההתנהגות, מדעי החברה, חינוך, ריפוי בעיסוק, פסיכולוגיה, שירותי אנוש, פיזיותרפיה, הפרעות בתקשורת, רפואה.
  • בעלי ממוצע של 80 בתואר הראשון.
  • בחינת מיון באנגלית בציון 70 לפחות.
  • שני מכתבי המלצה (לפחות אחד אקדמי).
  • שאלון אישי למועמד ולהציג קורות חיים.

 

סיום הלימודים, קבלת התואר ואפשרויות תעסוקה

 

בוגרי החוג לבריאות נפש קהילתית של אוניברסיטת חיפה אשר עמדו בכל דרישות האוניברסיטה לתואר שני, זכאים לקבל תואר שני "בבריאות נפש קהילתית". לאחר קבלת התואר יוכלו הבוגרים לסייע לפרטים בקהילה להתמודד עם מצבי טראומה, שגרה או משבר, לסייע לחולים ומטופלים להחלים ולהשתקם מבעיות נפשיות שונות.
 

למידע נוסף לחצו: אוניברסיטת חיפה
עוד מסלולי לימוד - אוניברסיטת חיפה