אוניברסיטת חיפה - תואר ראשון

שירות אישי - צור קשר
אוניברסיטת חיפה - תואר ראשון

תואר ראשון באוניברסיטת חיפה

 

אוניברסיטת חיפה נחשבת לאחד ממוסדות הלימוד היוקרתיים ביותר בישראל. מדובר במוסד אקדמי מוביל אשר שמו יצא למרחוק גם בקרב אוניברסיטאות ומכללות ברחבי העולם. קמפוס האוניברסיטה ממוקם על רכס הכרמל ופארק הכרמל המקסים מקיף אותו. האוניברסיטה חוגגת השנה 47 שנים להיווסדה ו-38 שנים של עצמאות אקדמית.

 

אוניברסיטת חיפה הינה אחד המוסדות הפלורליסטים ביותר בנופה של ההשכלה הישראלית. סטודנטים מכל רחבי הארץ וכל גווני הקשת מעתיקים את מגוריהם מדי שנה על מנת לבוא בשערי הפקולטות היוקרתיות של האוניברסיטה. כמו כן, בוגרי האוניברסיטה עושים חיל ומשתלבים בתום לימודיהם בתפקידי מפתח, הן בתעשייה באזור הצפון והן בתעשייה באזורים אחרים.

 

תואר ראשון בחיפה, מדוע?

 

תואר ראשון הפך בשנים האחרונות לצעד הכרחי בחייו של כל צעיר בישראל. נכון, לא כל תואר ראשון מעניק בידיו של הבוגר מקצוע מעשי המסייע לו למצוא פרנסה במשק ובתעשייה. עם זאת, קורות חיים אשר חסרים תואר ראשון מקשים פעמים רבות על קבלה לעבודה ועמידה בתנאי הקבלה.

 

כמו כן, מקומות עבודה וחברות מובילות מתעניינים לא רק בתואר הראשון, אלא גם בציונים וביוקרתו של מוסד הלימודים. לאמור, סיכוייו של בוגר אוניברסיטת חיפה להתקבל למקום עבודה או מוסד לימודים יהיו באופן כמעט וודאי גבוהים מסיכוייו של בעל תואר ממכללה פרטית או מרכז אקדמי שאיננו נמנה על האוניברסיטאות האחרות בישראל.

 

תואר ראשון מטעם אוניברסיטת חיפה מאפשר לבוגרים להשתלב בתום הלימודים בתפקידי מפתח מרתקים ומאתגרים בתחום אותו למדו. זאת ועוד, מדובר בתואר יוקרתי המוכר הן בארץ והן באוניברסיטאות ומכללות בחו"ל. אי לכך, בוגרים רבים ממשיכים בתום לימודיהם ללימודי תואר שני  בארץ, וחלקם מתקבלים למיטב האוניברסיטאות ברחבי העולם.

 

מסלולי לימודים לתואר ראשון

 

הפקולטה לחינוך: ייעוץ ופיתוח האדם, לימודי חינוך מיוחד, למידה הוראה והדרכה, לימודי מנהיגות ומדיניות חינוכית, החוג ללקויות למידה, לימודי חינוך מתמטי, בית הספר לטיפול באמצעות אומנויות.

 

הפקולטה למדעי החברה: מדעי המחשב, מערכות מידע, ניהול משאבי טבע וסביבה, סוציולוגיה אנתרופולוגיה, כלכלה, סטטיסטיקה, פסיכולוגיה, תקשורת, התכנית הבינתחומית להתפתחות הילד.

 

הפקולטה למדעי הרוח: אומנות היצירה, ארכיאולוגיה, היסטוריה כללית, היסטוריה של המזרח התיכון, לימודי ארץ ישראל, לימודי אסיה, לימודים רב תחומיים, לשון עברית, מוזיאולוגיה, מוסיקה, מידענות וספרנות, מקרא, ספרות עברית והשוואתית, פילוסופיה, ציוויליזציות ימיות, שפה וספרות עברית, שפה וספרות ערבית, שפה וספרות צרפתית, שפות זרות, תולדות האמנות, תולדות ישראל, תיאטרון, לימודי יוון המודרנית.

 

הפקולטה למשפטים: לימודי משפטים, משפטים וכלכלה, משפטים ומדעי המחשב, משפטים ופסיכולוגיה, משפטים ורפואה, משפטים וסיעוד, משפטים ולימודי אסיה, משפטים והוראה, משפטים ותקשורת, משפטים ועבודה סוציאלית, משפטים ומערכות מידע ניהוליות, משפטים וסוציולוגיה.

 

תוכניות משותפות לתואר ראשון ותואר שני: תואר ראשון ושני במשפטים, תואר משפטים ותואר שני בפילוסופיה, תואר במשפטים ותואר שני בלימודי אסיה,תואר במשפטים ותואר שני במנהל מדיניות ציבורית, תואר במשפטים ותואר שני בהיסטוריה, משפטים ויחסים בינלאומיים

 

הפקולטה למדעי הרווחה והבריאות: בריאות הציבור, ביה"ס לטיפול באמצעות אומנויות, החוג לבריאות הנפש, קלינאות תקשורת, לימודי הזיקנה, החוג לסיעוד, עבודה סוציאלית, פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, שירותי אנוש.

 

תנאי הקבלה

 

תנאי הקבלה לתואר ראשון באוניברסיטת חיפה משתנים בהתאם לגורמים רבים וביניהם ניתן למנות את מסלול הלימודים המבוקש, הביקוש למסלול באותה השנה, מועמדים נוספים אשר הגישו בקשה להתקבל למסלול, כישוריו של הסטודנט (במסגרת הבגרות והבחינה הפסיכומטרית) ועוד. יש לציין כי תנאי קבלה לתארים הראשונים באוניברסיטה גבוהים באופן משמעותי מתנאי הקבלה למכללות הפרטיות. עם זאת, יוקרתה של האוניברסיטה הולכת לפניה.

 

מכינה אוניברסיטאית

 

במידה ואתם מעוניינים להתקבל ללימודים באוניברסיטת חיפה, אך אינכם עומדים בתנאי הקבלה הראשוניים, ניתן לפנות למכינה האוניברסיטאית בקמפוס חיפה. מכינה זו מאפשרת לבוגריה להתקבל בתום הלימודים על בסיס הישגיהם במכינה ולא בהתאם לציוני הבגרות אשר ברשותם.

 

כמו כן, הלימודים במכינה פונים גם לסטודנטים מבוגרים ואמהות צעירות ונערכים (בין השאר) במסלולי לימודי ערב מיוחדים. בתום המכינה זוכים הסטודנטים לייעוץ והכוונה מטעם מומחים באוניברסיטה. חלק מהשירותים של המכינה הינה סיוע בלימודים לבחינה הפסיכומטרית. אוניברסיטת חיפה מאפשרת קבלה למוסד הלימודים גם בהתאם לציון במועד יולי.

 

מגורים וחיים סטודנטיאלים

 

המגורים בעיר חיפה אינם יקרים כמו המגורים באזור המרכז ועל כן יכולים הסטודנטים הלומדים באוניברסיטה ליהנות מדירות איכותיות במחירים נוחים. כמו כן, ניתן להגיש בקשה גם למגורים במעונות האוניברסיטה אשר מיועדים לאנשים מכל שכבות האוכלוסייה (מעונות ליחידים, מעונות לנשואים, מעונות לשותפים וכדומה). מתחם מעונות הסטודנטים באוניברסיטת חיפה כולל קפיטריה, סופרמרקט, מועדונים, בנק ועוד.

 

שכר הלימוד

 

שכר הלימוד באוניברסיטת חיפה הינו שכר לימוד אוניברסיטאי ועמוד על כ-11,000 שקלים בשנה. כמו כן, האוניברסיטה מסייעת בידיהם של סטודנטים אשר מתקשים לעמוד בשכר הלימוד ומאפשרת להם מגוון רחב של מלגות סיוע למימון הלימודים. חלק ממלגות אלו ניתנות על בסיס מצב סוציו אקונומי ויכולות כלכליות, ומלגות אחרות ניתנות לסטודנט בהתאם לתרומה חברתית (לדוגמא, פר"ח).

 

למידע נוסף לחצו: אוניברסיטת חיפה
עוד מסלולי לימוד - אוניברסיטת חיפה
חוות דעת של סטודנטים על תואר ראשון באוניברסיטת חיפה
התקבלו 69 דירוגיםבציון ממוצע: 4.0 מתוך 5
דוניא

דוניא

18/11/2017
5/ 4

אוניברסיטת חיפה

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אני אוהבת ללמוד סיעוד בגלל אני אוהבת להיות אחות ...אני אוהבת לעזור לאנשים , אוניברסיטת חיפה מוסד לימ קרא עוד...

טיפים

לא צריך רק לחלום , צריך להגשים את החלומות שלנו . חיים קצרים וצריכים לחות אותה בכל דקה ...

בתאל

בתאל

08/09/2017
5/ 4

אוניברסיטת חיפה

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אני אוהבת שיש תחבורה ציבורית רבה לאוניברסיטה ושיש שילוט מסודר המכווין לכל ביניין. אין הרבה מקומות חנ קרא עוד...

על הקמפוס

ההתניידות באוניברסיטה נוחה וגם ההגעה אליה. ישנם הרבה מחשבים ברחבי האוניברסיטה שניתן להשתמש בהם. יש ד קרא עוד...

טיפים

אני מציעה לוודא לפני שבוחרים מסלול לימודים האם הוא באמת מעניין ומתאים. בבחירת מוסד הלימודים צריך לקח קרא עוד...

ניבין

ניבין

01/09/2017
5/ 5

אוניברסיטת חיפה

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אוהבת את הרציניות , הרמה הגבוהה של הלימודים המתאימה לי להשתלב בכל בית ספר ולהיות מובילה .

על הקמפוס

קמפוס מאוד מאורגן , עונה על כל הבקשות של הסטודנטים

טיפים

תבחרו טוב ובזהירות את מקצוע ומסלול הלימודים שלכם , אל תמהאו תחשבו ותשקחו טוב טוב


לכל חוות הדעת