לימודי תואר שני במדעים גיאו-ימיים באוניברסיטת חיפה

שירות אישי - צור קשר
לימודי תואר שני במדעים גיאו-ימיים באוניברסיטת חיפה

תואר שני במדעים גיאו-ימיים באוניברסיטת חיפה
 
בעומקה של הסביבה הימית
 
החוג למדעים גיאו-ימיים באוניברסיטת חיפה נוסד בשנת 2007, וכיום הוא מרכז חשוב ללימודים מתקדמים, המאמין בגישה רב-תחומית למדעי הים. בחוג זה מיושמים, בין השאר, מחקרים שונים המבוססים על שיטות חישוב ועיבוד נתונים משוכללות מתחום מדעי הטבע ומן התעשייה. מחקרים אלה נערכים לשם הבנת התהליכים והתופעות השונות המתרחשות בסביבה הימית.
 
בשנים האחרונות, לימודי מדעי הים הפכו לאחד ממוקדי העניין העיקריים במחקר העולמי, וזאת בשל תרומתם הרבה למדע ולסביבה. נושאי המחקר בתחום זה חובקים עולמות ידע שונים החל ממבנה קרקעית הים, דרך קרום כדור הארץ ומקורות האנרגיה, ועד לשינויי מפלס גלובליים.
 
על המסלול באוניברסיטת חיפה
 
עם העלייה במודעות לתחומי התכנון הסביבתי, ועם העניין ההולך וגובר בנושא איכות הסביבה, עולה גם הצורך להכשיר את דור העתיד של המדענים, שיגלה הבנה במגוון התחומים ויוכל לקבל החלטות מחקריות או יישומיות שונות בנוגע לסביבות ימיות. החוג למדעים גיאו-ימיים באוניברסיטת חיפה מציע מסלול לימודים ייחודי, מקצועי ומקיף במסגרת תואר שני במדעי הטבע, המיועד לסטודנטים ולאנשי מקצוע המעוניינים להתמחות בתחום הסביבה הימית, וכך לזכות לבסס את החלטותיהם על ידע מעמיק ומגובש בתחום.
 
תכנית הלימודים של התואר השני במדעים הגיאו-ימיים באוניברסיטת חיפה נפרשת על פני 32 שעות סמסטריאליות במשך שנתיים, והיא נלמדת במסלול הכולל עבודה מחקרית וכתיבת עבודת גמר מחקרית (תזה) בלבד. בוגרי מסלול זה יוכלו להוביל את המחקר הישראלי והעולמי בתחומים הגיאו-ימיים ואף לקבל החלטות מכריעות הנוגעות לעתיד השימוש בים, במחצביו, בסביבתו ובחופיו. החלטות אלו תתקבלנה על ידם מתוך הבנה כוללת של השלכות הפעולות הנעשות על הסביבות האקולוגיות הימיות.
 
תנאי הרישום והקבלה
 
המסלול לתואר שני במדעים גיאו-ימיים מיועד לבוגרי תואר ראשון במדעים בתחומים: גיאולוגיה, גיאופיזיקה, מדעי הים, או במדעים הנוגעים לתחומים אלה – ממוסד אקדמי מוכר בארץ או בחו"ל. ממוצע הציונים המשוקלל בתואר הראשון יהיה לפחות 80. מועמדים בעלי תואר ראשון במקצועות אחרים יוכלו להתקבל ללימודים במעמד "על תנאי" על פי החלטות הוועדה החוגית ללימודי התואר השני. מועמדים אלה נדרשים להשלים את הידע החסר עד לסיום שנת הלימודים הראשונה, כאשר הם נדרשים לסיים את לימודי ההשלמה בציון ממוצע של 85 ומעלה, כתנאי להמשך הלימודים בחוג.
 
בין נושאי הלימוד
 
תכנית הלימודים והמחקר מקיפה מגוון רחב של נושאים מתחומי מדעי הים הגיאולוגיים ובהם:
  • גיאודינמיקה
  • חישה מרחוק
  • גיאומורפולוגיה ימית
  • סדימנטולוגיה ימית וחופית
  • מיפוי
  • טקטוניקה
  • גיאופיזיקה
  • ועוד
 
לסיכום
 
הלימודים במסלול לתואר שני במדעים גיאו-ימיים באוניברסיטת חיפה מיועדים להכשיר דור חדש של מדענים מיומנים ובעלי ידע נרחב ומעמיק בתחום מדעי הים. ההכשרה במסלול נשענת על מערך ידע מגובש ומתקדם הנמצא בשפע בחוג למדעים גיאו-ימיים באוניברסיטת חיפה. במהלך הלימודים יוכלו הסטודנטים לעשות שימוש במיטב תוכנות עיבוד המידע הסייסמי המצוי בחוג, וכן לעבוד במעבדות השונות לתארוך ולקידוחים. קשרי המחקר והעבודה ההדוקים שמקיים החוג עם המכון לחקר הימים והאגמים, עם המכון הגיאולוגי ועם המכון הגיאופיזי, ואף עם מכונים ומחלקות נוספים בארץ ובעולם, מהווים כר פורה ובסיס איתן לביצוע עבודות מחקר משותפות.
 
 
למידע נוסף לחצו: אוניברסיטת חיפה
עוד מסלולי לימוד - אוניברסיטת חיפה