הכשרת מנהלים למערכות חינוך באוניברסיטת חיפה

הכשרת מנהלים למערכות חינוך באוניברסיטת חיפה

התוכנית הדו שנתית להכשרת מנהלים למערכות חינוך

 

המסלול לא פעיל, למסלולי לימוד נוספים של אוניברסיטת חיפה לחצו כאן

 

אודות המחלקה ללימודי המשך של אוניברסיטת חיפה

 

מטרת הלימודים במחלקה ללימודי המשך של אוניברסיטת חיפה היא העשרת הסטודנטים ואנשי מקצוע שונים מתחום החינוך בנושאים אקדמיים ובצרכים השונים של מערכת החינוך. המחלקה ללימודי המשך של אוניברסיטת חיפה מציעה למועמדים מגוון רב של תוכניות לימוד, קורסים או השתלמויות, המיועדים לעוסקים בחינוך, בכדי לסייע להם בתהליך החינוכי.

 

 

המחלקה ללימודי המשך כוללת סגל של מרצים בעלי ידע וניסיון רב שנים בתחומי החינוך השונים, התורמים רעיונות יצירתיים לתוכניות אותן מציעה המחלקה.

 

מרבית הקורסים אותם מציעה המחלקה ללימודי המשך, פונים לקהל יעד של מורים בשנת שבתון, וכמו כן מוכרים לגמול עם ציון. קיימים גם קורסים המקנים לסטודנטים נקודות זכות ללימודי תואר שני בפקולטה לחינוך של אוניברסיטת חיפה.

 

קצת על התוכנית הדו שנתית להכשרת מנהלים למערכות חינוך

 

תפקידו של מנהל בית ספר הינו משמעותי ביותר, שכן מנהלי בית הספר הם דמויות התורמות מאוד לעיצוב חזון בית הספר, לתפקודו התקין של בית הספר ולאופי התנהלותו. מנהל בית הספר מחויב להיות בעל ידע נרחב וניסיון רב שנים בתחום החינוך, שהרי גם פעילותו היומיומית היא דינמית ומשתנה.

 

המנהל נדרש להיות מקורי, יצירתי, לתכנן, לפתח, ליזום, להנהיג, לקדם ולנהל את בית הספר. כמו כן הוא צריך לאגד את צוות המורים ולסייע להם ליצור אקלים מיטבי להוראה חינוכית.

 

 

מטרת הלימודים

 

מטרת הלימודים בתוכנית להכשרת מנהלים של אוניברסיטת חיפה היא הכשרת הסטודנטים כעתודה ניהולית, מקצועית ואיכותית, שתוביל את בתי הספר השונים בישראל להצלחה בתחום החינוך וההוראה.

 

קהל היעד

 

התוכנית פונה לעובדי הוראה ולבעלי תפקידים שונים בבית הספר, למורים יצירתיים ובעלי יוזמה, למחנכים בעלי יכולת השפעה, המעוניינים לנהל בעתיד את בית הספר.

 

דרישות התוכנית

 

המועמדים לתוכנית זו נדרשים להיות בעלי ניסיון של ארבע שנים לפחות, תואר ראשון לפחות, תעודת הוראה ורישיון.

 

תוכנית הלימודים

 

תוכנית הלימודים להכשרת מנהלים למערכות חינוך מקנה לסטודנטים את מיטב הכישורים הנדרשים מכל מנהל במערכת החינוך הישראלית, ביניהם: עיצוב אופיו של בית הספר, מחשבה לעתיד בית הספר, פיתוח מנהיגות חינוכית, הקניית יכולות פדגוגיות, הנהגת צוות המורים, עידוד לשיתוף פעולה, ניהול וארגון בית הספר, יצירת קשר עם הסביבה ורכישת מיומנויות ניהול מקצועיות.

 

מבנה הלימודים

 

מבנה הלימודים כולל חטיבות לימוד תיאורטיות, התנסות מעשית של הסטודנטים בבתי ספר שונים ומעורבות חברתית למען קידום את בית הספר. אל הסטודנטים מתייחסים כ"פרחים ניהוליים" ולכל סטודנט מותאם מדריך אישי המסייע לו בתהליך התפתחותו האישית והמקצועית. הסטודנטים נהנים מטובי המרצים מהפקולטה לחינוך וממנחים ומדריכים מהשטח. התוכנית מתבצעת בשיתוף של משרד החינוך ומכון אבני.

 

משך תוכנית הלימודים

 

תוכנית לימודים זו הינה דו שנתית, חד שבועית, הכוללת 600 שעות לימוד אקדמיות.
 

למידע נוסף לחצו: אוניברסיטת חיפה
עוד מסלולי לימוד - אוניברסיטת חיפה