החוג ללשון העברית באוניברסיטת חיפה

שירות אישי - צור קשר
החוג ללשון העברית באוניברסיטת חיפה

הלימודים לתואר ראשון בחוג ללשון עברית באוניברסיטת חיפה

 

השפה העברית הינה שפה פעילה ותוססת, אך יחד עם זאת בעלת היסטוריה עתיקה ושורשים ייחודיים. מטרת הלימודים לתואר ראשון בחוג ללשון עברית היא הקניית רקע מתודי ותיאורטי מעמיק לחקר השפה העברית.

 

לימודי הלשון העברית נלמדים בחוג זה מנקודות מבט רבות: סמנטיקה וחקר המשמעויות בלשון, תחביר וחקר הצירופים המשפטיים, תורת ההגה וחקר צלילי השפה, מורפולוגיה וחקר תבנית המילה, חקר השיח, פרגמאטיקה וחקר השימוש הלשוני. הסטודנטים בחוג זוכרים להכיר את השפה העברית בתקופותיה השונות: לשון העברית בתקופת המקרא, לשון חכמים, תקופת הביניים והעברית המודרנית של ימינו.

 

קיראו על: 

 

מדעי הרוח 

לימודי עברית

 

הלימודים גם מעמיקים אודות ההיבט ההיסטורי של השפה העברית, זאת בעזרת קורסים העוסקים בשפות שמיות אחיות אחרות, למשל: ערבית, אתיופית קלאסית, ארמית וכדומה. קורסים אלו מנהלים דיונים על מיקומה של השפה העברית במשפחת השפות השמיות. עוד עוסקת התוכנית בנקודות ההשקה בין השפה העברית ככלי לתקשורת בסיסית בין בני האדם, לבין תחומים שונים, כגון הלשון והחברה, הלשון והפסיכולוגיה, הלשון והתקשורת, הלשון והמשפט ועוד.

 

מבנה הלימודים

 

  • המסלול הדו- חוגי כולל 60 נקודות זכות: הסטודנטים נדרשים ללמוד לימודי חובה בהיקף של 28 נקודות זכות בדרגים 1, 2 ו-3 , לימודי בחירה בהיקף של 32 נקודות זכות, הכוללים שני סמינריונים בהיקף של 8 נקודות זכות ביחד.

 

  • המסלול החד- חוגי כולל 120 נקודות זכות: הסטודנטים נדרשים לעשות שלוש עבודות סמינריוניות אצל שלושה מורים שונים ועבודה סמינריונית נוספת במקבץ לימוד מחוץ לחוג.

 

מסלול מואץ

 

החוג ללשון העברית של אוניברסיטת חיפה מאפשר לתלמידים מצטיינים לסיים את לימודיה תואר ראשון ותואר שני בתוך ארבע- חמש שנים. במסלול זה נדרשים הסטודנטים לכתוב עבודת גמר מחקרית (תזה).

 

משך הלימודים

 

משך הלימודים לתואר ראשון בחוג ללשון עברית הינו שלוש שנים אקדמיות.

 

תנאי קבלה

 

מועמדים יתקבלו למסלול זה כשבידיהם ציון התאמה 530 ומעלה, או ממוצע של 100 בבגרות (ללא פסיכומטרי). ציון של 75 בבגרות 4 יחידות או ציון של 70 בבגרות 5 יחידות במקצוע האנגלית הוא תנאי הכרחי. בנוסף, נדרש ציון 85 ומעלה בפרק האנגלית בפסיכומטרי או ציון 185 לפחות בבחינת אמי"ר. בוגרי בתי ספר, ששפת ההוראה בהם איננה עברית, נדרשים לעבור בחינת ידע בעברית (יע"ל) בציון 125 ומעלה - ציון 101 לפחות בחלק הפתוח, ציון 110 ומעלה בחלק הסגור.

 

סיום הלימודים וקבלת התעודה

 

בתום הלימודים, הבוגרים אשר עמדו בכל הדרישות של החוג, יהיו זכאים לתואר בוגר אוניברסיטה B.A מטעם החוג ללשון עברית של אוניברסיטת חיפה.

 

למידע נוסף לחצו: אוניברסיטת חיפה
עוד מסלולי לימוד - אוניברסיטת חיפה