תואר שני בהתמודדות עם מצבי חירום באוניברסיטת חיפה

שירות אישי - צור קשר
תואר שני בהתמודדות עם מצבי חירום באוניברסיטת חיפה

תואר שני בהתמודדות עם מצבי חירום באוניברסיטת חיפה

 

לימודי תואר שני בהתמודדות עם מצבי חירום משוייכים לחוג לגאוגרפיה וללימודי סביבה באוניברסיטת חיפה. חוג זה הינו אחד מתוך חוגים רבים בפקולטה למדעי החברה של האוניברסיטה.

 

הפקולטה למדעי החברה מקנה לסטודנטים את מיטב הכלים והרקע להבנת תופעות חברתיות רבות, אשר קשורות להתנהגות של בני האדם בחברה בה הם שוכנים. הלימודים בחוגים השונים בפקולטה משלבים ידע תיאורטי לצד רכישת פרקטיקה מעשית, המאפשרים לסטודנטים להשתלב במגוון רב של עיסוקים ומקומות עבודה.

 

מדוע יש צורך בתוכנית לימודים כזו?

 

לצערנו, המציאות היומיומית בעולם ובארץ ישראל בפרט, דורשת מאיתנו למצוא דרכים שונות להתמודדות עם מה שקורה בחברה שלנו, התמודדות עם תיעוש גובר, עם טרור, עם אסונות טבע ועוד. מרבית האסונות הינם בלתי צפויים וחלקם גם בלתי הפיכים! למרות זאת, למידה מקיפה ומעמיקה של תהליכי מניעה ומציאת דרכים לטיפול והתמודדות, יכולות להימצא כמצילות חיים.

 

התוכנית מיועדת למקבלי החלטות ובכירים בתחום זה.

 

קצת על תואר שני בהתמודדות עם מצבי חירום

 

תואר שני בהתמודדות עם מצבי חירום משויך לחוג לגיאוגרפיה ולימודי הסביבה של אוניברסיטת חיפה. הלימודים לתואר זה הינם מתחומי הלימוד החשובים של ההווה והעתיד. התואר נלמד במסגרת חוג זה מכיוון שמרבית נושאיו עוסקים באסונות ובמצבי חירום אשר קורים במרחבים גיאוגרפיים. הקורסים לתואר זה הינם מתחומים מגוונים ומרובים, ביניהם: גיאולוגיה, אקלים, גיאומורפולוגיה, פסיכולוגיה, משאבי אנוש, תקשורת, מדעי המדינה, כלכלה, בריאות, תחבורה, משפט ולוגיסטיקה.

 

תוכנית הלימודים לתואר שני בהתמודדות עם מצבי חירום

 

תוכנית הלימודים עוסקת בהתמודדות של בני האדם עם מצבי חירום, ביניהם: אסונות תעשייתיים, פיגועי טרור, אסונות טבע, מגפות ועוד. מטרתה העיקרית של תוכנית לימודים זו היא הכשרת הסטודנטים בצורה מקיפה, לניהול מצבי חירום ואסונות למיניהם. תוכנית הלימודים פותחה לפי הצרכים והדרישות הספציפיים של מדינת ישראל, ובהתאם למבנה הגיאוגרפי- סביבתי שלה.

 

הלימודים לתואר שני בהתמודדות עם מצבי חירום מקנים לסטודנטים ידע תיאורטי מקיף, לצד התנסות מעשית, כלים לקבלת החלטות בזמן חירום וכלים למילוי תפקידים חשובים בזמן חירום. התוכנית מעודדת את הסטודנטים בחוג זה להשתתף ב"פורום האקדמי לניהול אסונות ומצבי חירום", אשר מתכנס מדי שנה ופתוח לציבור המתעניינים הרחב, יצירת מכנה משותף בין כל הגורמים אשר פועלים בזמן חירום ואסונות בארץ.

 

משך הלימודים לתואר שני בהתמודדות עם מצבי חירום

 

הלימודים לתואר זה נפרשים על פני ארבעה סמסטרים.

 

תנאי הקבלה

 

לתוכנית יתקבלו בוגרי תואר ראשון בגיאוגרפיה או תחום קרוב, בציון ממוצע של 82 ומעלה ממוסד אקדמי מוכר.

 

סיום הלימודים ואפשרויות תעסוקה

 

בתום הלימודים לתואר שני בהתמודדות עם מצבי חירום, הבוגרים אשר עמדו בכל דרישות החוג, יקבלו תואר שני "מוסמך בהתמודדות עם מצבי חירום", מטעם החוג לגיאוגרפיה של אוניברסיטת חיפה. לאחר קבלת התואר יוכלו הבוגרים להשתלב בכל המערכות אשר צריכות מנהלים ומקבלי החלטות בתחום זה.

למידע נוסף לחצו: אוניברסיטת חיפה
עוד מסלולי לימוד - אוניברסיטת חיפה