קורס להכשרת מנחי סדנאות שטח בשיטת ODT במכללה האקדמית בוינגייט

קורס להכשרת מנחי סדנאות שטח בשיטת ODT במכללה האקדמית בוינגייט

הכשרת מנחים לסדנאות שטח במכללה האקדמית וינגייט

 

רואים תוצאות בשטח

 

סדנאות שטח בשיטת Outdoor Education / Training הופכות בשנים האחרונות לכלי פופולארי בקרב מטפלים, מחנכים ומדריכים. השיטה מאפשרת לרתום את הפעילות החווייתית בחיק הטבע כדי ליצור תהליכים משמעותיים בקרב צעירים ומבוגרים כאחד, והיא מתאימה מאוד לעבודה טיפולית עם נוער בסיכון, ועם ילדים הסובלים מלקויות למידה או בעיות קשב. בנוסף משמשת השיטה לשבירת שגרה ולהפעלת עובדים בימי גיבוש ארגוניים.

 

 

תכנית הלימודים

 

מטרתו של הקורס להנחיית סדנאות שטח היא להכשיר מנחי קבוצות ללמידה חווייתית בטבע עבור קהלים מגוונים. במהלכו, לומדים המשתתפים כיצד לתכנן פעילויות ODT ולהוציאן פועל, ורוכשים כלים להובלת תהליכי שינוי והעצמה בקרב יחידים וקבוצות. הם מתנסים בחתירה, בגלישה ובטיפוס, לוקחים חלק במשימות קבוצתיות ונחשפים לטכניקות להנעה, לגיבוש והפקת לקחים מועילה.

 

מתכונת הלימוד

 

הקורס להכשרת מנחים לסדנאות שטח במכללה האקדמית וינגייט נערך במתכונת חד שבועית, מתפרש על פני סמסטר אחד וכולל 160 שעות לימוד. עיקר הדגש במסלול הוא על התנסות מעשית חווייתית, המאפשרת לחוות מצבי כישלון והצלחה בשטח וללמוד מתוך משובים. בנוסף כוללת התכנית גם העמקה תיאורטית ואקדמית בתחום ה - ODT, כאשר בסופה נדרשים הסטודנטים לעמוד במבחן עיוני מסכם.

 

נושאי הלימוד

 

  • פיתוח חשיבה אסטרטגית
  • פסיכולוגיה חיובית
  • טכניקות ODT להנעת קבוצות 
  • שימור תובנות ויישומן בחיי היומיום
  • פילוסופיה הומניסטית
  • יזמות ויצירתיות כפלטפורמה להצלחה
  • עקרונות הנחיית קבוצות
  • תקשורת בין אישית בחינוך, בטיפול ובניהול
  • התמודדות עם מצבי לחץ     
  • מגמות עולמיות בתחום הלמידה ההתנסותית     
  • ועוד

 

אנשי סגל

 

מנחי הקורס הם שני אנשי שטח מנוסים. הראשון הוא מייסד תכנית ההכשרה לטיפול באמצעות הרפתקה בטבע בוינגייט, בעל תואר שני בחינוך שטח מאוניברסיטה באוסטרליה וניסיון של עשר שנים בהנחיית קבוצות ODT. השני הוא ממקימי מדור חילוץ, גלישה וטיפוס בצה"ל, המשמש כמנהל הכשרות של מדריכי גלישה ממצוקים ומנהלו של פארק טיפוס אתגרי.

 

קהל יעד

 

הקורס במכללה האקדמית וינגייט עשוי להתאים מאוד לאנשי חינוך והוראה בכלל, ולמורי של"ח ומורים לחינוך גופני בפרט. עבורם, מוכרת ההכשרה לגמול השתלמות במסלול האישי. בנוסף ייתרמו מהכשרה גם יועצים פסיכולוגיים וארגוניים, רכזים בתנועות הנוער, מנהלי בתי ספר, בוגרי קורס מורי דרך, עובדי מערכת הביטחון, מלווי קבוצות לחו"ל ומדריכי טיולים וכן סטודנטים במקצועות רלוונטיים.

 

תנאי קבלה

 

כדי להשתתף בקורס, על המשתתפים לעבור ריאיון התאמה אישי וכן להציג אישור רפואי המעיד על היותם כשירים לפעילות שטח. הקבלה למסלול אינה מחייבת רקע אקדמי קודם.

 

תעודה

 

בוגרים שישלמו בהצלחה את מטלות הקורס ויעמדו בהצלחה במבחן העיוני ובתרגיל המסכם בשטח, יהיו זכאים לתעודת הסמכה של מנחי סדנאות בשיטת Outdoor Training מטעמה של המכללה האקדמית בוינגייט. במידה וירצו בכך, יוכלו להעמיק את הכשרתם במסגרת קורס נוסף המוצע במכללה, המכשיר מדריכים טיפוליים באמצעות מסע והרפתקה בטבע.

למידע נוסף לחצו: המכללה האקדמית בוינגייט
עוד מסלולי לימוד - המכללה האקדמית בוינגייט