תואר שני לחינוך גופני במכללה האקדמית בוינגייט

שירות אישי - צור קשר
תואר שני לחינוך גופני במכללה האקדמית בוינגייט

תואר שני במכללה האקדמית בוינגייט לחינוך גופני ולספורט 

 

ישנם לא מעט מכללות בישראל בהן ניתן ללמוד לקראת תואר שני בחינוך, אך אין מכללות רבות בהן ניתן ללמוד לתואר שני בחינוך גופני. תחום זה הפך למבוקש במיוחד בשנים האחרונות, והמוסד האקדמי המוביל בתחום בישראל הוא כמובן המכללה האקדמית בוינגייט. במכללה האקדמית בוינגייט לחינוך גופני ולספורט ניתן ללמוד לקראת תואר ראשון ותואר שני בתחום מרתק זה.

 

מטרת הלימודים

 

מטרת הלימודים לתואר שני בחינוך היא להעמיק את הידע וההשכלה של מורים להוראת חינוך גופני וספורט בכל מערכות החינוך בישראל. התואר מכשיר בין היתר מורים להוראת מדעי התנועה בבתי ספר וכן כוח אדם מקצועי ואיכותי לתפקידי הדרכה, אימון וייעוץ בתחומים המגוונים של מדעי החינוך הגופני.

 

בוגרי התואר יכולים להשתלב עם סיום לימודיהם בבתי ספר, ארגוני הספורט, רשויות מקומיות, כוחות הביטחון ומסגרות פרטיות נוספות. הלימודים לתואר שני מתקיימים בשני מסלולים ומעניקים לבוגרים את התואר מוסמך למדעי החינוך הגופני. ניתן ללמוד במסלול עם עבודת גמר (תזה) או במסלול ללא עבודת גמר. המגמות בהן ניתן ללמוד במכללה זו הן - המגמה למדעי החיים של הפעילות הגופנית והמגמה למדעי ההתנהגות והיבטים פדגוגיים של הפעילות הגופנית. חשוב להדגיש כי לימודי התואר השני אינם מקנים לבוגרים תעודת הוראה בחינוך גופני ואינם כוללים הכשרה מקצועית ראשונית לעבודה בהדרכה או באימון בספורט.

 

 

מה לומדים?

 

הלימודים לתואר השני במכללה זו נמשכים שנתיים (אם אפשרות להארכת הלימודים בשנה נוספת). במגמה למדעי החיים של הפעילות הגופנית ישתתפו הסטודנטים בקורסים בנושאים מגוונים כדוגמת פיזיולוגיה של המאמץ, ביו מכניקה, שיקום בתנועה ועוד. במגמה למדעי ההתנהגות והיבטים פדגוגיים של הפעילות הגופנית ישתתפו הסטודנטים בקורסים בנושאים כמו דרכי הוראה בחינוך הגופני, פסיכולוגיה של הספורט ותרבות הפנאי והנופש, היבטים בסוציולוגיה ובפילוסופיה של הספורט ועוד.

 

כמו כן, סטודנטים אשר אינם מגיעים מתחום החינוך הגופני, יצטרכו לעבור בהצלחה מספר קורסי השלמה אשר מהווים תנאי לקבלתם. בין קורסי ההשלמה הרלוונטיים - מבוא לאנטומיה של מערכת התנועה, מבוא לכימיה וביוכימיה, יסודות בסטאטיקה ודינאמיקה, מבוא לפיזיולוגיה, פיזיולוגיה של המאמץ ועוד.

 

תנאי קבלה

 

תנאי הקבלה למסלול לתואר שני הם כדלקמן: בוגרי מכללה או מסלול אקדמי אחר לחינוך גופני בישראל בעלי תואר B.Ed או בעלי תואר ראשון בחינוך גופני או במדעי הספורט מחו"ל. הממוצע של התואר הראשון חייב להיות לפחות 75. גם בוגרי תואר ראשון מתחומים אחרים שציונם הממוצע הוא לפחות יוכלו להתקבל אך אלה יחויבו בלא מעט קורסי השלמה כתנאי לקבלתם.

 

 

שכר לימוד ומלגות

 

שכר הלימוד במכללה זו הוא אוניברסיטאי ולמעשה צמוד לשכר הלימוד באוניברסיטאות. שכר הלימוד נקבע מדי שנה על ידי משרד החינוך. ניתן לשלם את שכר הלימוד גם באמצעות מלגות לימוד שונות הניתנות על ידי המכללה וגורמים נוספים על מנת לסייע בתשלום שכר הלימוד.
 

למידע נוסף לחצו: המכללה האקדמית בוינגייט
עוד מסלולי לימוד - המכללה האקדמית בוינגייט