לימודי הנדסאי תעשייה וניהול בהתמחות שיווק במכללה האקדמית ספיר

לימודי הנדסאי תעשייה וניהול בהתמחות שיווק במכללה האקדמית ספיר

לימודי הנדסאי תעשייה וניהול בהתמחות שיווק וניהול במרכז הטכנולוגי להנדסאים במכללה האקדמית ספיר


כששיווק, טכנולוגיה וניהול נפגשים


התעשייה הישראלית מתאפיינת בפעילות מקומית וגלובלית ענפה ודינמית. העלייה המתמדת בדרישות מן המפעלים והיצרנים הביאה לקמתן של מערכות שיווקיות מתקדמות וחדשניות שמאפשרות לצמצם את הזמנים הנדרשים למערכות היצרניות לפיתוח ולאספקתם של מוצרים. בארגונים ומפעלים רבים מבינים היום כי ניהול יעיל ונכון של מערך השיווק יכול לסייע לבדל ולייחד את המותג מול מתחרים ולהעניק מענה מתקדם ואיכותי יותר אל הלקוח.


במרכז הטכנולוגי להנדסאים של המכללה האקדמית ספיר מתקיימת תכנית לימודי הנדסאי תעשייה וניהול בהתמחות שיווק וניהול. מסלול זה ללימודי הנדסאים מכשיר את הסטודנטים להעניק מכנה לצורכים עכשוויים בתעשייה הישראלית והוא מכין אותם להשתלבות בשלל תפקידים. הבוגרים יכולים להשתלב בתפקידי ניהול שיווק וניהול עסקי במפעלים, בארגונים ובמוסדות וכן לעסוק בשיווק דיגיטלי, בתכנון של אסטרטגיות פרסום, בפיקוח על צוותי מכירות, בניהול של מערכות מלאי ארגוניות ובעוד מגוון אפיקים.


תכנית הלימודים


במהלך לימודי הנדסאי תעשייה וניהול בהתמחות שיווק הסטודנטים מתמקדים בתחומים כגון ניהול שיווקי ועסקי, הנדסת תהליכים, כלכלה ומימון וניהול של מערכות טכנולוגיות. הלימודים חושפים אותם לשיטות לייעול ארגוני תוך צמצום משאבים ולגישות לניהול תהליכי שינוי ארגוני. הם בוחנים את מגוון ההיבטים שמרכיבים ארגונים לרבות שיווק, מערכות מידע, לוגיסטיקה, מערכי מפעלים ותפ"י.


במגמה זו בלימודי הנדסאי תעשייה וניהול מתמקדים בטכניקות איכותניות וכמותיות לניהול של מערכי שיווק ומכירות ולהובלת מערכי שיווק טכנולוגי. הסטודנטים סוקרים סוגיות מעשיות ותיאורטיות שמאפשרות להם לנתח התנהגות צרכנים, לקבוע מחירי מוצרים ושירותים, לנווט בתחום הפרסום ולשלוט בשיטות הפצה ארגוניות. כמו כן, הם רוכשים מיומנויות מקצועיות בעזרתן ניתן ליצור קשרים בין ארגונים לבין שוק הצרכנים.


מתכונת הלימוד


הלימודים בתכנית זו מתקיימים במסלול בוקר שאורכו כשנתיים ובו נערכים לימודים בארבעה או חמישה ימים בשבוע, או במסלול לימודי ערב להנדסאים שבו לומדים בשלושה ימים במהלך השבוע ובימי שישי, אורך מסלול הערב הוא כשלוש שנים.


לימודי ההנדסאים במגמה זו משלבים בין תכנים עיוניים לתרגולים מעשיים רבים. הסטודנטים לוקחים חלק בשלל סימולציות שיווקיות, בהתנסות מעשית וכן בסיורים לימודיים בתעשייה. כל אלה מסייעים להם להכיר מקרוב תהליכים מקצועיים ולפתח כלים חיוניים לקראת המשך דרכם המקצועית.


נושאי הלימוד

 

  • ניהול קשרי לקוחות
  • מימון וניתוח כדאיות
  • ניהול תהליכי מכירה
  • אסטרטגיות שיווקיות
  • כתיבת תכנית עסקית
  • ניהול מותגים ומוצרים
  • ניהול טכנולוגיות מידע
  • שיווק מוסדי ותעשייתי
  • סחר מקוון ושיווק דיגיטלי   
  • ניהול שיווק
  • מחקרי שוק
  • מערכות הפצה
  • שיווק בין לאומי
  • ניהול פרויקטים
  • ניהול משא ומתן
  • מחירים והמחרה
  • התנהגות צרכנים   
  • ועוד

 

על מוסד הלימוד


המרכז הטכנולוגי להנדסאים מפעיל עוד מגוון של מגמות לימוד, כגון לימודי הנדסאי חשמל, לימודי הנדסאי עיצוב מדיה, לימודי הנדסאי מכונות, לימודי הנדסאי סאונד, לימודי הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים ומגמות נוספות. תכניות אלה מותאמות לדרישות מה"ט והן מכינות את הסטודנטים לקראת השתלבות במגוון תפקידי מפתח בתעשייה הטכנולוגית.


תנאי קבלה


כדי להתקבל ללימודי ההנדסאים במגמה זו, המועמדים צריכים לעמוד באחד מבין התנאים הבאים כפי שנקבע על ידי מה"ט:

 

  • בגרות חלקית ובה ציון עובר בבגרות במתמטיקה ברמת 3 יחידות, בבגרות באנגלית ברמת 3 יחידות ובמקצועות העברית ברמת 2 יחידות לימוד.
  • בעלי בגרות מלאה
  • אישור מטעם מוסד לימודים אקדמי המוכר על ידי המל"ג על עמידה בדרישות הלימודיות במכינה ללימודי הנדסה
  • אישור מטעם מוסד המוכר על ידי המל"ג על עמידה בתנאי הקבלה ללימודי הנדסה.
  • סיום מכינה קדם אקדמית ועמידה בכל הדרישות במסגרתה.


תעודה


דיפלומת הנדסאי תעשייה וניהול בהתמחות שיווק מוענקת לסטודנטים שמשלימים את הלימודים בהצלחה מטעם מה"ט והמכללה האקדמית ספיר - המרכז הטכנולוגי להנדסאים.

עוד מסלולי לימוד - המכללה האקדמית ספיר