קורס Help Desk במכללה האקדמית ספיר לימודי חוץ

קורס Help Desk במכללה האקדמית ספיר לימודי חוץ

קורס הלפ דסק Help Desk במכללה האקדמית ספיר - המרכז ללימודי חוץ והמשך


בתקופה שבה רבות מן הפעולות הארגוניות מתבצעות בחיבור מרחוק, עולה הדרישה למומחים בתחום התמיכה הטכנית והתשתיות. בתעשיית ההייטק של היום ישנו ביקוש רב לאנשי Help Desk, שהם מומחים טכניים שאחראיים על התקנה, טיפול ותחזוקה של מערכות המחשוב, שרתים ומשתמשים. עובדים אלה אחראיים גם על מתן תמיכה מרחוק במקרים של תקלות ברשתות, בעמדות ובציוד החומרה. לאנשי המקצוע יש חשיבות רבה לתפעול הטכנולוגי התקין של ארגונים והשירותים שלהם מסייעים לחסוך זמן, משאבים ועלויות לחברה.


תפקידי Help Desk מתאימים למי שמעוניינים לעשות את הצעדים הראשונים בהייטק והם יכולים לשמש דלת כניסה לתחום התמיכה, ולאחר מכן יכולים העובדים להמשיך להתקדם לתפקידים נוספים בחברות.


במרכז ללימודי חוץ והמשך של המכללה האקדמית ספיר מתקיים קורס Help Desk להכשרת מומחה תשתיות ותמיכה טכנית. קורס זה מתאים גם לחסרי ניסיון קודם בתחום, שלהם ידע בסיסי בשימוש במחשב, המעוניינים לעבור הסבה למקצוע טכנולוגי מבוקש ולרכוש ידע פרקטי בענפי התמיכה והמחשבים. המסלול יכול להתאים גם לטכנאים בעלי ניסיון בעולם המחשוב שברצונם להמשיך להתמקצע כדי לקדם את הקריירה. הידע הנרכש במהלך הקורס יכול לסייע לבוגריו להשתלב בתפקידי תמיכה טכנית בהייטק וכן במגוון מסגרות ארגוניות נוספות שבהן יש צורך במתן שירותי Help Desk.

 

תכנית הלימודים


משתתפי הקורס רוכשים ידע נרחב במתן שירות ותמיכה לסביבות מחשבים וחומרה. הם מתחילים מהיכרות עם מערכות מחשוב, מערכות הפעלה, שרתים ומשתמשים וכן עם רכיבי חומרה כגון כרטיסים, לוחות אם, זיכרונות, דיסקים קשיחים ועוד.


בהמשך נלמדים סוגים שונים של תקלות בסביבות המחשוב תוך לימוד דרכים להתמודדות עם אירועים, ניהול וניטור יעיל שלהם. בין היתר נלמדות תקלות שונות בתחום רשתות התקשורת והאינטרנט, סיוע בסוגיות אבטחת מידע וניהול של פרופילים ומדפסות. נוסף על כך המשתתפים לומדים על תהליכי העבודה עם תוכנות לשליטה מקומית ומרוחקת בעמדות המחשבים, לרבות חיבורים מקוונים מרחוק באופן יעיל במסגרת תהליך פתרון התקלות. כמו כן נלמדים תהליכי ההתקנה של שרתים, מערכות הפעלה ואפליקציות באופן יעיל ותקין, לרבות התקנות בסביבות וירטואליות.

 

מתכונת הלימוד


היקפו של הקורס הוא 40 שעות לימוד אקדמיות. במהלכו מתקיימים שיעורים עיוניים וכן תרגולים פרקטיים שבהם המשתתפים מתנסים הלכה למעשה בהתמודדות עם אתגרים מקצועיים של אנשי הלפ דסק, כגון טיפול בתקלות נפוצות בחומרה ובסביבת העבודה.

 

נושאי הלימוד


בין הנושאים הנלמדים במהלך הקורס נכללים:

 

  • תשתיות תקשורת
  • התקנת אפליקציות
  • כלים לשחזור מידע
  • פקודות לינוקס ודוס
  • ניטור וניהול אירועים
  • מערכות וירטואליזציה
  • התקנת מערכות הפעלה
  • שרתים בסביבה וירטואלית
  • חיבור מרחוק ותוכנות שליטה
  • ניטור מערכות ופתרון תקלות
  • ניהול פרופילים וצריכת חשמל
  • אבטחת מידע וסביבת העבודה
  • ועוד

 

על מוסד הלימוד


במרכז ללימודי חוץ והמשך של המכללה האקדמית ספיר מתקיימים לימודי תעודה בתחומים נוספים שיש להם ביקוש בשוק העבודה. קורסים אלה יכולים להתאים לעובדים שברצונם לקדם את הקריירה ולרכוש מיומנויות חדשות ונחוצות, וכן למי שמעוניינים לעבור הסבה מקצועית לענפים נדרשים. בין התחומים שאותם ניתן ללמוד במרכז נכללים ניהול, חשבונאות, ייעוץ, עיצוב, תעשייה ועוד.

 

תנאי קבלה


המסלול מתאים למעוניינים לעבור הסבה מקצועית לתחום התמיכה הטכנית, שלהם ידע בהפעלת מחשב. אין צורך בידע מקצועי קודם בתמיכה טכנית. כמו כן, הקורס יכול להתאים לטכנאי מחשוב שברצונם להתמקצע בעבודתם ולהרחיב את הידע שברשותם בתחום הרשתות והתמיכה הטכנית, וכן לטכנאי מחשבים שמעוניינים להרחיב את השליטה בתחומים נוספים. במסגרת תנאי הקבלה, על המועמדים לעבור ראיון אישי לבדיקת התאמתם.

 

תעודה


בסיום הקורס מוענקת למשתתפים שעומדים בכל הדרישות תעודת גמר מטעם המכללה האקדמית ספיר - המרכז ללימודי חוץ והמשך.

עוד מסלולי לימוד - המכללה האקדמית ספיר