קורס פיסול קרמי במכללה האקדמית ספיר

שירות אישי - צור קשר
קורס פיסול קרמי במכללה האקדמית ספיר

קורס פיסול קרמי במכללה האקדמית ספיר - המרכז ללימודי חוץ

 

במכללה האקדמית ספיר - המרכז ללימודי חוץ מתקיימים קורסים ברמות שונות שבהם ניתן לרכוש כלים בתחום הפיסול הקרמי.


המשתתפים יכולים לבחור בין קורס מבוא, שבו נחשפים ליסודות הפיסול הקרמי ומפתחים מיומנויות בסיס בטכניקה, לבין קורס למתקדמים שבו יכולים ללמוד בעלי ניסיון קודם בעבודה בחומר ולפתח את הכישורים בפיסול קרמי וקדרות. הקורסים כוללים התנסות מעשית ועבודה בסדנאות, תוך ליווי והדרכה של מרצים שהם אמנים מנוסים.


מבוא לפיסול קרמי


מטרת קורס מבוא לפיסול קרמי היא הקניית יסודות בעבודה עם חומר. המשתתפים לומדים על תכונות החימר ועל החוקים בעבודה במדיום זה, ונחשפים לטכניקות עבודה באמצעותן ניתן להגיע לתוצאות מסוגים שונים.

 

מתכונת הלימוד: קורס שנתי הכולל 78 שעות לימוד שנתיות, התכנית נפתחת בחודש אוקטובר בתחילת שנת הלימודים ומסתיימת בסוף חודש יוני. המפגשים מתפרשים על פני 3 שעות מדי שבוע.


קהל יעד: קורס זה מתאים לחסרי ניסיון קודם בפיסול וקרמיקה וכן לבעלי ניסיון מועט בתחומים אלה. יכולים ללמוד בו המעוניינים ללמוד את התחום ולפתח את היציאה האישית בחומר. התכנית מוכרת לגמול השתלמות וכן לנקודות לקבלה ללימודים בתחום התרפיה באמנויות.


תעודה: תעודת גמר מוענקת על ידי המכללה האקדמית ספיר למשתתפים שעומדים בכל חובות הקורס, מגישים את כל המטלות והתרגילים הרעיוניים והמעשיים ועומדים בחובות הנוכחות וההשתתפות הפעילה בשיעורים.

 

קרמיקה וקדרות למתקדמים


בקורס למתקדמים יכולים המשתתפים לחזק את הטכניקה בתחום ולהכיר שיטות עבודה חדשות. במהלך התכנית שמים דגש על שיפור מיומנויות העבודה בחומר וכן על פיתוח רעיוני וחומרי. המשתתפים מכירים טכניקות צביעה, עיטור, יצירה ועבודה במשטחים. כמו כן, נלמדות נקודות ההשקה שבין עולם הפיסול לבין הקרמיקה השימושית. המשתתפים עוסקים גם בחיבור שבין עבודה עם תבניות לבין עבודת גלגל.


מתכונת הלימוד: היקפו של הקורס 78 שעות שנתיות. הקורס השנתי נפתח בחודש אוקטובר ומסתיים בסוף חודש יוני. השיעורים מתקיימים אחת לשבוע והיקפם שלוש שעות שבועיות.


קהל היעד: זהו קורס למתקדמים המיועד לבעלי ניסיון קודם בעבודה בחומר או באובניים.


תעודה: למשתתפים שמשתתפים בשיעורים באופן סדיר, עומדים בחובות הנוכחות, מגישים את כל העבודות וממלאים את כל המטלות הנדרשות בקורס מוענקת תעודת גמר מטעם המכללה האקדמית ספיר - המרכז ללימודי חוץ.


צוות המרצים


המרצים בקורס הם בעלי ניסיון בתחומי האמנות, הקדרות והקרמיקה. הם כוללים אמנית יוצרת רב תחומית שמנחה סדנאות קרמיקה ועבודה בזכוכית במסגרות ורמות שונות, וכן מפעילה סטודיו לאמנות; ואמן הפעיל בסטודיו לקדרות אשר הציג תערוכות בארץ ובחו"ל, שהוא בוגר המחלקה לעיצוב קרמי בבצלאל.


על מוסד הלימוד


המעוניינים ללמוד טכניקות אמנות נוספות יכולים למצוא קורסים ברמות שונות במרכז ללימודי חוץ של המכללה האקדמית ספיר. מתקיימים קורסים ברמות שונות בציור, רישום וקדרות, הכוללים קורסים למתחילים וקורסים למתקדמים. באופן זה המשתתפים יכולים להתאים את המסלול לרמתם ולניסיון הקודם שברשותם בעולם האמנות. נוסף על כך מתקיימים ביחידה קורסים בצילום אמנותי, אוצרות ווידאו ארט.


בקורסי האמנות משולבת למידה עיונית והיכרות עם תיאורטיות יחד עם למידה מעשית במסגרת סדנאות. המשתתפים מתרגלים בפועל את הטכניקות הנלמדות, מכירים את חומרי הגלם והציוד שבו משתמשים היוצרים ובוחנים את השלבים השונים בתהליך העבודה. המשתתפים בקורסים יכולים להשתמש בכלים הנרכשים כדי לקדם עצמם כאמנים, או לעשות בהם שימוש במסגרת לימודים אקדמיים בתחומים אלה בהמשך.


במרכז ללימודי חוץ מתקיימים קורסים בענפי ידע נוספים, שבהם ניתן לפתח כלים לקידום מקצועי ואישי. בין הענפים שאותם ניתן ללמוד נכללים ייעוץ והדרכה, תרפיות, חשבונאות, מינהל, עיצוב, תעשייה, מחשבים ועוד.

 

עוד מסלולי לימוד - המכללה האקדמית ספיר