לימודי תואר ראשון במכללת אורנים

שירות אישי - צור קשר
לימודי תואר ראשון במכללת אורנים

תואר ראשון במכללת אורנים

 

מכללת אורנים יושבת על גבעה ירוקה באזור הפסטורלי שליד נחל קישון. המכללה פותחת את שעריה מדי שנה בפני סטודנטים רבים המגיעים ללמוד לתואר ראשון.

 

הלימודים בפקולטה לחינוך

  

 

תואר ראשון בחינוך מיוחד

 

 

מטרת הלימודים בתוכנית זו היא הכשרת סטודנטים בחוג על סמך גישה רב מימדית. ההכשרה, הן בתחום התיאורטי והן בתחום המעשי, כוללת התייחסות להיבטים רגשיים, חברתיים, התנהגותיים ולימודיים של ילדים עם צרכים מיוחדים.

 

תואר ראשון בחינוך והתפתחות בגילאים הצעירים

 

מטרת הלימודים בתוכנית זו היא הכשרת מחנכים לטווח הגילאים לידה- גיל 8. הלימודים מכשירים את הבוגרים להיות מורים ומחנכים ומחנך בגנים ובתי ספר יסודיים, מחנכים עם השקפת עולם הומניסטית אשר מעמידים במרכז העשייה החינוכית את טובת הילד.

 

בוגרי המסלול לחינוך והתפתחות בגילאים הצעירים באורנים הינם אנשי מקצוע מבוקשים במערכת החינוך. המסלול מעניק תאר ראשון בחינוך B.Ed וכמו כן תעודת הוראה.

 

תואר ראשון בחינוך והוראה לבתי הספר היסודיים

 

הלימודים בתחום זה מכשירים את הבוגרים להיות מורים ומחנכים בבתי הספר היסודיים ומשלבים בין תיאוריה ומעשה. תכנית הלימודים מקנה למשתתפים בה כלי הוראה עדכניים לשדרוג ארגז הכלים המקצועיים.

 

תואר ראשון ביחידה להכשרת מורים לבתי הספר העל יסודיים

 

בתכנית זו לומדים תיאוריות משמעותיות בחינוך ובפסיכולוגיה, ולומדים כלים להוראה בכיתות החטיבה והתיכון.

 

תואר ראשון בהוראת מדעי הטבע והסביבה

 

מטרת הלימודים בחוג זה היא הכשרת הסטודנטים כמחנכי העתיד, מחנכים אשר יתמחו בהוראת המדעים בגני הילדים ובבית הספר היסודי.

 

תואר ראשון בהוראת מתמטיקה

 

ככל שעוברות השנים, מוקדשת יותר ויותר תשומת לב לחינוך המתמטי בישראל. כיום מבינים כולם עד כמה חשובים שיעורי החשבון בכיתות היסודי כיצירת בסיס חזק להמשך התפתחות ההבנה, החשיבה והיכולות הכמותיות של התלמידים. מטרת החוג לחינוך מתמטי במכללת אורנים היא הכשרת מורים איכותיים למתמטיקה עבור בתי הספר היסודיים למיניהם.

 

הלימודים בפקולטה למדעי החברה והרוח

 

תואר ראשון באנגלית - שפה וספרות

 

בחוג לשפה וספרות אנגלית במכללת אורנים ניתן ללמוד במסגרת תכנית חד חוגית או במתכונת דו חוגית. אפשרויות הלימוד כוללות מסלול להוראת אנגלית כשפה זרה, נתיב הסבה לאקדמאים בהוראת אנגלית, ותכנית הסבה לתואר המיועדת למורים בפועל. המשתתפים במסלולים אלה מרחיבים את ידיעותיהם הן בשפה האנגלית, והן בתרבויות הקשורות לשפה זו, ובנוסף הם מוכשרים להוראת אנגלית לכל הגילאים.

 

תואר ראשון בלימודי היסטוריה וארץ ישראל

 

בחוג זה מכשירים את הסטודנטים להבין תהליכי התפתחות בחברה, לחקור ולבחון את דרכי עיצובה ולהורות את התחום במערכת החינוך. הסטודנטים עוקבים אחר תהליכים היסטוריים בתחומי המדינה, החברה, התרבות והכלכלה.

 

תואר ראשון בלשון עברית

 

בחוג זה הסטודנטים רוכשים ידע בסיסי בבלשנות, ואמצעים לפיענוח ולניתוח תופעות בלשון ובהתפתחותה, תופעות המאפיינות את כללי הדקדוק בשפה העברית. הסטודנטים עוקבים אחר השתנות השפה מהעת העתיקה ועד העידן המודרני, ונחשפים לרבדיה השונים.

 

תואר ראשון בלימודים רב תחומיים

 

במאה ה-21 מורים ומחנכים מחוייבים להיות בעלי השכלה נרחבת- רב תחומית. הלימודים בחוג ללימודים רב תחומיים הינם המענה הטוב ביותר לדרישה זו, שכן הם מציעים לסטודנטים את האפשרות לרכוש ידע בפריסה רחבה של שלושה תחומי דעת נוספים לתחום הדעת העיקרי אותו הם לומדים.

 

תואר ראשון במקרא

 

לימודי המקרא מהווים מעין מסע מרתק בזמן, מסע לשורשים של תרבות שראל. הלימודים בחוג זה מקנים ידע נרחב אודות המקרא ותרבות ישראל לאורך הדורות.

 

תואר ראשון בספרות, דרמה ומבע יצירתי

 

החוג פותח בפני הסטודנטים צוהר אל עולם היצירות הספרותיות הקלאסיות והעכשוויות. הקורסים בחוג זה מעשירים מאוד את עולמם של הסטודנטים, ומקנים להם שפה ומכשירים לבחינת היצירות הספרותיות, וכן - דרכים מקצועיות להוראתן.

 

תואר ראשון בלימודי המזרח התיכון

 

הלימודים בחוג זה מקנים לסטודנטים ידע תיאורטי רב על אודות המזרח התיכון וכוללים נושאים מדוברים בכלי הדיסציפלינות ההומניסטיות השונות: ההיסטוריה, מדעי המדינה, הגיאוגרפיה, התקשורת, הבלשנות, מדע הדתות, הסוציולוגיה והאמנות.

 

תואר ראשון באזרחות ולימודי דמוקרטיה

 

החוג ללימודי אזרחות ודמוקרטיה במכללת אורנים ממלא מטרה מרכזית, והיא טיפוח תפישה ערכית של אזרחות, שכלולים בה רגישות חברתית ואחריות כלפי הסובב. אל החוג מגיעים סטודנטים אכפתיים ומעורבים, המעוניינים לעצב את עתיד החברה בישראל. הקורסים בחוג זה מגוונים ורלוונטיים מאד לחיים הדינאמית בחברה הישראלית.

 

תואר ראשון באמנות

 

בחוג לאמנות מכשירים תלמידים להוראת האמנות ולתחומי עשייה אמנותיים, עדכניים ורלוונטיים למתרחש בשדה היצירה העולמית.

 

תואר ראשון בגיאוגרפיה ולימודי סביבה

 

מקצוע הגיאוגרפיה הינו מקצוע רב תחומי אשר עוסק בעיקרו בחקירת פני כדור הארץ ומרחבי המחייה השונים שבו. בתכנית הלימודים עורכים לסטודנטים היכרות עם מאפייני העולם בעידן הצמצום והצפיפות, בזמן ובמקום.

 

תואר ראשון בהוראת השפה הערבית

 

הלימודים לתואר ראשון בחוג לערבית מהווים התנסות אישית, חווייתית ומפגש מעניין עם השפה, דובריה, הדת הקשורה בה ואמונותיה. ללימודים אלו שני יתרונות בולטים: האחד, ידיעת השפה הרשמית השנייה בישראל, אשר דוברים אותה כמעט 20% מאזרחיה; השני, הבנת מגמות חדשותיות המתרחשות במדינות השכנות. שני אלמנטים אלו יכולים לסייע לבוגרים במציאת תעסוקה ועשיית שימוש נרחב בשפה הערבית ובהשכלה שרכשו במהלך הלימודים.

 

בתום הלימודים בוגרי החוג משתלבים בהוראת השפה הערבית בבתי ספר עבריים ובבתי ספר ערביים.

 

תואר ראשון בחינוך חברתי קהילתי - חינוך בלתי פורמלי

 

החוג לחינוך חברתי קהילתי, הינו אחד מחוגי החינוך של מכללת אורנים. מטרת הלימודים בחוג זה הינה הכשרת אנשי חינוך בעלי חזון חברתי אשר ישתלבו במערכות החינוך הציבוריות, הפרטיות ובעמותות למיניהן. תחום החינוך החברתי -קהילתי מוכר לנו גם בשם "חינוך בלתי פורמלי" ומאפשר לסטודנטים להביא לידי ביטוי את כישורי היוזמה והמנהיגות לצד תהליכי שינוי הן התחום החינוך והן בחברה.

 

תואר ראשון בסוציולוגיה

 

לימודי הסוציולוגיה מהווים תחום דעת אשר עומד ביסוד לימודי מדעי החברה. הלימודים בחוג זה מסייעים לסטודנטים להבין את דרכי החברה, התנהגויותיה והכוחות הפועלים בה.

 

תואר ראשון בתקשורת

 

תוכנית הלימודים בחוג לתקשורת מעניקה לסטודנטים ידע תיאורטי לצד מעשי במגוון מקצועות המדיה והתקשורת. הלימודים מתבצעים בהנחייתם של מרצים, עיתונאים ובמאי קולנוע וטלוויזיה. הסטודנטים לומדים להפיק כתבות וסרטי תעודה לטלוויזיה, לכתוב לעיתונות המודפסת והאינטרנטית ולשדר בתחנת הרדיו של מכללת אורנים 106fm.

 

במכללת אורנים לומדים אלפי סטודנטים במסגרת לימודי תואר ראשון וכיום יש ביקוש רב לבוגרי אורנים במערכות הציבוריות בישראל ובמערכת החינוך בפרט.

עוד מסלולי לימוד - מכללת אורנים