לימודי הנדסאים במכללה למינהל

שירות אישי - צור קשר
לימודי הנדסאים במכללה למינהל

לימודי הנדסאי המכללה למינהל

 

היכן לומדים?

 

לימודי הנדסאים מתקיימים בשלוחות - אילת, אשדוד, ראשון לציון, ירושלים, חיפה

 

 

המכללה למינהל נוסדה לפני 60 שנה כמלכ"ר (מוסד ללא מטרות רווח), במטרה להעניק השכלה מקצועית ולהכשיר אנשי מקצוע במגוון של מסלולי לימוד חדשניים. מאז ועד היום המכללה עברה שינויים רבים והיא נמצאת בתהליך התפתחות והתרחבות תמידי. שלוחות המכללה ממוקמות בכל קצוות הארץ, מקריית מוצקין בצפון ועד אילת בדרום.

 

ייחודה של המכללה הוא בהיותה מקפידה על קורסים איכותיים וחדשניים המשתנים באופן עקבי בהתאם לצרכי השוק ודרישות המעסיקים. המכללה מצוידת במיטב טכנולוגיות ההוראה, מעבדות מחשבים מתקדמות, רשתות תקשורת לרשותם של הסטודנטים. הקורסים השונים עומדים בהשגחתו ודרישותיו של המה"ט- המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ומדע.

 

 

בית הספר להנדסאים במכללה למינהל

 

בית הספר להנדסאים של המכללה למינהל הינו אחד מבתי הספר הגדולים והוותיקים בארץ. בית הספר מופעל בשלוחות המכללה בערים: חיפה, ראשון לציון, אשדוד, ירושלים ואילת ומציעה לסטודנטים מגוון של תוכניות לימוד והכשרה פורמאלית על פי המה"ט למקצוע ההנדסאים. בוגרי בית הספר מצליחים להשתלב בקלות בעבודה כשבידיהם ידע וכלים להוביל ולתת פתרונות מתקדמים לתעשיות המתמודדות עם שווקים מתחרים המאפיינים את המאה ה-21.

 

כל תוכניות הלימוד בבית הספר מועברות על ידי צוות מרצים ואנשי מקצוע מהשורה הראשונה בארץ, בעלי ניסיון עשיר בהוראה. רבים מהבוגרים אף ממשיכים את לימודיהם לקראת תואר אקדמי (לימודי הסבה מהנדסאי למהנדס).

 

לבוגרי הלימודים שעמדו בכל דרישות במכללה והגישו פרויקט גמר מעשי שבו יישמו את הכלים שרכשו במהלך לימודיהם, תוענק תעודת גמר מטעם המכללה למינהל. בנוסף, על הבוגרים לגשת לבחינות החיצוניות של המה"ט, המהווה הגוף המוסמך לחתום על תעודת הגמר. לבוגרים שעברו בהצלחה את הבחינה תוענק תעודת "הנדסאי מוסמך" המאפשרת להירשם בפנקס ההנדסאים ברשות ההסמכה הממשלתית להנדסאים.

 

מה ההבדל בין לימודי הנדסאי ללימודי מהנדס?

 

ההבדל העיקרי בין השניים הוא שלימודי הנדסה מעניקים תואר אקדמי בהנדסה ולימודי הנדסאים מעניקים תעודת גמר מקצועית. מכאן נובע גם ההבדל בתוכניות הלימודים, בעוד שלימודי ההנדסה מעניקים ידע תיאורטי מקיף, לצד כלים מעשיים, לימודי הנדסאים מתמקדים בהענקת כלים מקצועיים להשתלבות בעבודה במקצוע. לימודי תואר ראשון בהנדסה אורכים בין ארבע לחמש שנות לימוד (בהתאם למסלול הלימודים הנבחר, ומוסד הלימודים) ולימודים מקצועיים לקראת תעודת הנדסאי אורכים שנתיים אקדמיות.

 

אומנם, המהנדסים זוכים בתואר יוקרתי והשכלה אקדמית נרחבת, אך הנדסאים מצליחים להשתלב בקלות בעבודה במגוון של מקצועות כיוון שהביקוש להנדסאים בשוק הינו גבוה, וזאת לאחר תקופת לימודים קצרה יחסית.

 

מסלולי לימוד

 

בין היתר, המכללה למינהל מקיימת תוכניות לימוד להנדסאים בתחומים הבאים. 

  • הנדסאי תעשייה וניהול עם התמחות בניהול השיווק, ניהול הייצור, ניהול מערכות מידע ולוגיסטיקה.
  • הנדסאי חשמל
  • הנדסאי תוכנה
  • הנדסאי קירור ומיזוג
  • הנדסאי תקשורת אינטראקטיבית ומולטימדיה
  • הנדסאי בניין (אזרחית)
  • הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים
  • מכינה טכנולוגית להנדסאים
  • ועוד

 

חלק מהמסלולים מוצעים רק בשלוחות מסוימות של המכללה, מומלץ לוודא מול מוסד הלימודים.

 

תנאי הקבלה

 

תנאי הקבלה ללמודי הנדסאים במכללה למינהל הינם:

 

  • תעודת בגרות מלאה או תעודת בגרות חלקית הכוללת ציון עובר במקצועות העברית, אנגלית ומתמטיקה. או תעודה שוות ערך לתעודת הבגרות הישראלית, או, תעודת מעבר של מכינה טכנולוגית (לימודי קדם הנדסאים)
  • אישור של וועדת קבלה.

 

אפשרויות תעסוקה

 

בעלי תעודת הנדסאי יכולים להשתלב במגוון של אפשרויות תעסוקה בהתאם לתחום התמחותם. הבוגרים יכולים להשתלב בעבודה בתעשייה, במפעלי מזון, קוסמטיקה, תרופות, תעשיית ההייטק, תעשיות טכנולוגיות ועוד שלל של תחומים. בנוסף, עבור הבוגרים קיימת אפשרות להמשיך את לימודיהם לקראת תואר אקדמי בהנדסה או בתחומי הניהול והשיווק.
 

עוד מסלולי לימוד - המכללה למינהל