קורסי מזכירות במכללה למינהל
הופכים למזכירים איכותיים
לא ניתן להפחית בחשיבותם של מזכירים ומזכירות בתפקודו של הארגון. מטיפול בניירת המשרדית ועד ניהול של המידע העסקי הרגיש, עבודתם היא חלק קריטי בתפעול היום יומי של המשרד, על מחלקותיו השונות. מזכירות ומזכירים איכותיים הם נכס בשלל סוגי משרדים, כגון מרפאות וקליניקות, לשכות משפטיות ומשרדים של ארגוני תעשייה ומסחר מקומיים ובין לאומיים.
המכללה למינהל מפעילה שלוחות בפרישה ארצית ובהן אפשר ללמוד בקורסים בתחום המזכירות. תכניות אלה באות להכשיר אנשי מנהלה איכותיים ולהקנות להם את כל הידע הדרוש לניהול המשרד בסביבת העבודה שלהם. בין הקורסים ניתן למצוא תכניות שמתמקדות בפן מסוים של מזכירות (כגון במשרדי עורכי דין או במרפאות) לצד תכניות כלליות יותר שמספקות כלים לניהול המערכת המשרדית באופן כללי. המסלולים משלבים עשייה מעשית כדי להכין את התלמידים כמה שיותר לקראת אתגרי שוק העבודה.
אלה הם המסלולים בתחום המזכירות במוצעים במכללה למינהל:
קורס ניהול מערכות משרדיות
הקורס לניהול מערכות משרדיות מקנה לתלמידיו מיומנויות לניהול משרד ממוחשב ולהכרת כל הכלים שנחוצים לניהול שוטף של משרד במגזרים השונים. המשתתפים מתוודעים לשיטות עיבוד תמלילים, עבודה עם גיליונות אלקטרוניים, עקרונות בכספים וחשבונאות ופיתוח כלים ניהוליים.
המסלול מוכר על ידי משרד הכלכלה והתעשייה והיקפו 258 שעות לימוד אקדמיות. המשתתפים יכולים לבחור בין קורס ערב לתכנית הנלמדת בשעות הבוקר. לאורך הקורס משולבות סדנאות שונות שבהן מתרגלים מיומנויות בינאישיות להתמודדות עם אתגרים בסביבת העבודה.
קורס ניהול לשכה
קורס ניהול לשכה מקנה כלים חשובים בתחום המזכירות לניהול זמנים, לעבודה עם מאגרי מידע ולעבודה בצוותי עובדים. מסלול זה, שכולל כ - 370 שעות לימוד, כולל כ - 20 שעות לביצוע הפרויקט המסכם. כמו כן, הוא משלב תרגילים מעשיים וסדנאות בהן לומדים על ההיבטים השונים של העבודה במשרד.
קורס מזכירות משפטית
לאורך קורס מזכירות משפטית לומדים על מבנה מערכת המשפט הישראלית ומתמקדים במיומנויות מנהליות שנחוצות במשרדי עורכי הדין, בלשכות משפטיות ובבתי המשפט. התלמידים בוחנים דינים ותקנות בענפים כגון תאגידים, נזיקים, קניין ודיני עבודה. כמו כן, הם מתרגלים עקרונות בניהול משרד ממוחשב ולומדים לשמור על תחום אבטחת המידע והפרטיות במאגרי המידע המשפטיים. מסלול זה, שהיקפו 200 שעות, נלמד במסלול בוקר או בתכנית המשלבת שיעורים בערב ובימי שישי. הוא כולל סדנאות מעשיות בהן מטפחים כישורים בניהול משרד ממוחשב, בתכתובת עסקית ובניהול מסמכים משפטיים.
מזכירות רפואית
בקורס מזכירה רפואית מכשירים את התלמידים לקראת השתלבות בתפקידים מנהלתיים במרכזים רפואיים, בקופות החולים, בבתי חולים ובמרפאות במגזר הפרטי. לאורך התכנית מתרגלים מיומנויות ניהול שמותאמות למערכת הבריאות ומרחיבים את הידע במונחים רפואיים ומדעיים רלבנטיים למזכירים.
מסלול זה מותאם לדרישות משרד הכלכלה והתעשייה ומכשיר את התלמידים לקראת קבלת תעודה מטעמו. ניתן ללמוד בקורס בוקר או במסלול ערב, היקפם של הקורסים 400 שעות לימוד אקדמיות. יש לציין כי כדי לקבל את דיפלומת המזכירות על הבוגרים להשלים סטאז' מעשי של כ - 60 שעות במערכת הבריאות.