החוג לאמנות חזותית במכללת לוינסקי

שירות אישי - צור קשר
החוג לאמנות חזותית במכללת לוינסקי

החוג לאמנות חזותית במכללת לוינסקי לחינוך - הוראת אמנות

 

יוצרים חינוך

 

לפי ההגדרה המילונית, אמנות היא פעילות אנושית יצירתית שלתוצרים שלה יש ערך אסתטי. אך יותר מכל, אמנות היא כלי להבעה, לפורקן ולהעברת מסרים גלויים וסמויים. משכך, יצירתיות, על גווניה השונים, הכרחית להתפתחות ולחינוך הילד, בעיקר בגיל צעיר. אמנות חזותית מאפשרת לילדים לבטא את רגשותיהם ותחושותיהם ומהווה צוהר לעולמם הפנימי.

 

לימודי הוראת אמנות מקנים לסטודנטים את הכלים ואת היכולת לעודד ילדים ליצור, לצייר, לפסל ולצבוע לאו דווקא לפי סכמות מוסכמות של אמנות קונבנציונלית, אלא כדי להבין טוב יותר את שעובר עליהם ולתת להם את המקום להיות מי שהם.

 

תכנית הלימודים

 

לימודי הוראת אמנות חזותית במכללת לוינסקי לחינוך מכשירים את הסטודנטים לעבודה איכותית, תורמת ומפתחת עם ילדים במסגרות החינוך. הסטודנטים לומדים לשלב בין עולם האמנות לבין עולם החינוך ובעזרת שילוב זה להפגיש את הילדים עם יצירתיות כדרך למידה מצד אחד וכדרך הבעה מצד שני.

 

הקורסים התיאורטיים מקנים לסטודנטים ידע נרחב בתחומים השונים של האמנות, כמו אמנות נשים ואמנים וזרמים במאה ה - 20, והקורסים המעשיים מקנים להם את הכלים הפרקטיים לחינוך בעזרת יצירה. לשם כך הסטודנטים משתתפים בסדנות שבהן הם לומדים על חומרים, על מרקמים, על צבעים ועל צורות וכיצד ניתן להביע בעזרתם רגשות ורצונות.

 

מתכונת הלימוד

 

הלימודים נמשכים כארבע שנים והם מורכבים מלימודי חינוך, מלימודי הוראה ומלימודי אמנות חזותית. הלימודים כוללים קורסים עיוניים, קורסים מעשיים, סיורים וסדנות. מתכונת הלימוד במסלול הגיל הרך והחינוך המיוחד נלמדות בהיקף של 15 שעות לימוד ובמסלול החינוך היסודי בהיקף של 2 שעות לימוד.

 

נושאי לימוד

 

  • טיפוח אמנות ילדית
  • דרכי הוראת אמנות
  • יוצרים ודרכי יצירתם
  • חתך נושאים באמנות
  • הבעה ויצירה בחומרים
  • ממודרניזם לפוסט מודרניזם    
  • ציור ופיסול
  • שפת האמנות
  • תולדות האמנות
  • אמנות דיגיטאלית    
  • ועוד

 

 

על מוסד הלימודים

 

מכללת לוינסקי לחינוך היא מוסד אקדמי שמתמקד בתחום החינוך וההוראה. נוסף על הלימודים העיוניים והתיאורטיים, המכללה שמה דגש על ערכים חברתיים מקומיים ואוניברסליים ומעודדת התערבות בקהילה ורב-תרבותיות. תכניות הלימודים של המכללה מותאמות לדרישות ולצרכים המשתנים של ילדי ישראל ושל מערכת החינוך. כדי לסייע לסטודנטים בתשלום שכר הלימוד, מציעה המכללה שלל מלגות לימוד.

 

תנאי קבלה

 

ללימודי הוראת אמנות חזותית מתקבלים מועמדים שגילם 20 ומעלה ובעלי ציון 475 לפחות בפסיכומטרי וציון 85 בתעודת הבגרות, הציון המשולב של השניים צריך להיות גבוה מ-525. מועמדים שגילם 30 ומעלה ובעלי 12 שנות לימוד יכולים להתקבל על סמך ציון הפסיכומטרי בלבד. לקבלת תנאי הקבלה המדויקים מומלץ לפנות למוסד הלימוד.

 

תעודה

 

הסטודנטים שעומדים בכל מטלות החוג, לרבות ההכשרה המעשית, מקבלים תעודת הוראה באמנות חזותית.

 

אפשרויות תעסוקה

 

בוגרי החוג לאמנות חזותית יכולים להשתלב במערכות חינוכיות רבות, כגון: גנונים, גני טרום חובה ועוד. כמו כן, הבוגרים יוכלו לעסוק באופן עצמאי במסגרות פרטיות. אפשרות נוספת העומדת בפני הבוגרים היא להמשיך ללימודים מתקדמים בתחומי ההוראה והחינוך השונים במוסדות אקדמיים מוכרים בישראל ובעולם.

למידע נוסף לחצו: מכללת לוינסקי לחינוך
עוד מסלולי לימוד - מכללת לוינסקי לחינוך