המסלול לאבחון דידקטי - לוינסקי
על פי ממצאי מחקרים, חמישית מכלל התלמידים בבתי הספר היסודיים סובלים מאיזושהי לקות למידה. במכללת לוינסקי לחינוך קיימים מסלולי הכשרה לביצוע אבחונים דידקטיים בשפות שונות, במטרה למלא את הדרישה לבעלי מקצוע אלה במערכת החינוך.
במשך שנים רבות פועלים קורסי אבחון דידקטי בשפות העברית והאנגלית, ולפני שנים בודדות נוסף גם מסלול הכשרה בשפה הערבית. התכניות מיועדות לאנשי החינוך המיוחד ולמורים לאנגלית, במגזר היהודי ובמגזר הערבי. בסיום הקורס יכולים הבוגרים שעמדו בחובותיו לבצע אבחונים בתחומים של רכישת שפה, חשיבה מתמטית והתנהגות חברתית. בנוסף, בתכניות אלה המורים מוכשרים להציע אפשרויות שונות של טיפול וסיוע לתלמידים הסובלים מלקויות למידה.
- קראו על: תעודת הוראה
השיעורים בקורס אבחון דידקטי במכללת לוינסקי לחינוך כוללים תצפיות מודרכות, ניתוח מקרי מבחן והתנסות מעשית בליווי ובפיקוח. במסלולים ללימודי אבחון דידקטי הנערכים בשפה העברית, ניתן להשתתף בתל אביב או באילת.
מדריך תפקודי למידה - מת"ל
הרבה ילדים שזקוקים לכך, אינם זוכים לעבור אבחון שיכול להקל עליהם את תקופת הבגרויות, ובכלל את חווית הלימודים בבית הספר. הסיבה לכך היא המחיר הגבוה של האבחון, הנע בין 1,000 ש"ח ל - 2,000 ש"ח. מצב זה אינו הוגן, ובהתאם לכך הוחלט במשרד החינוך להקצות לצורך זה תקן המכונה - "מדריך תפקודי למידה". כל מורה שעבר הכשרה באבחון דידקטי, יכול למלא תקן זה, לאחר שנבחר מטעם הנהלת בית הספר שבו הוא מלמד.
בידיו ניתנים משאבים וכוח אדם מקצועי, שבעזרתם הוא יכול להנהיג את נושא האבחונים ואת תהליך ההתערבות לטובת ילדים מתקשים. הוא בעצמו מורשה לאבחן תלמידים ולהמליץ להם או להוריהם על דרכים לטיפול בבעיה. את תוצאות האבחונים מעביר מדריך תפקודי הלמידה למשרד החינוך על מנת לאפשר לתלמידים לקבל הקלות שמגיעות להם. מדובר בתפקיד מקצועי בהיקף של שליש משרה.
ביחידה ללימודי המשך במכללת לוינסקי לחינוך פועלת תכנית מת"לים, שתפקידה להקנות למאבחנים דידקטיים יכולות וכישורים לניהול הצוות המקצועי בבית הספר בתחום האבחונים.
למידע נוסף לחצו: מכללת לוינסקי לחינוך