תואר שני בתוכנית לניהול וארגון מערכות חינוך במכללת אורנים

שירות אישי - צור קשר
תואר שני בתוכנית לניהול וארגון מערכות חינוך במכללת אורנים

 

תואר שני בתוכנית לניהול וארגון מערכות חינוך במכללת אורנים

  
התכנית לתואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך במכללת אורנים היא תכנית שבה מכשירים מנהלי בתי ספר ובעלי תפקידים ניהוליים נוספים במערכת החינוך, בתחומי הפדגוגיה וההערכה. במסגרת המסלול מכשירים את הסטודנטים לפיתוח החשיבה המערכתית, מתוך הבנה של כלים חינוכיים מהיבטים שונים ומתוך ראיית הובלת הארגון, ופריצות הדרך הדרושות לו, כמוקד העשייה החינוכית ניהולית.
 
תכנית הלימודים
 
הלימודים במסלול לתואר שני בניהול מערכות חינוך מורכבים משיעורי יסוד, שיעורי חובה, שיעורי ליבה, ופרק התמחות בניהול בתי ספר ומוסדות חינוך או בניהול פדגוגי והערכה בחינוך. במהלך הלימודים הסטודנטים מקבלים כלים לבנייה של תכניות מערכתיות בית ספריות הבנויות על מנהיגות, שמטרתן לקשור ולחבר בין גורמי הפעילות השונים בבית הספר, ובין התהליכים השונים הכלולים בו. לצורך כך, הם לומדים כיצד רואים את החלקים ואת השלם, ואיך משלבים ביניהם בראייה הוליסטית שבה כל החלקים תומכים אלה באלה.
 
הסטודנטים לומדים לפתח, לשם כך, את זהותם המקצועית כמנהיגים ומובילים חינוכיים, משפיעים ומחויבים לפיתוח ולקידום המוסד החינוכי. הם מרחיבים את הידע התיאורטי שלמדו בתואר הראשון, מתוך התמקדות במתודולוגיות חינוכיות ומחקריות. הם לומדים כיצד מממשים מטרות, ואיך מפתחים את יכולות התקשורת האפקטיבית שלהם ואת יכולת קבלת ההחלטות. נוסף על כך, הם לומדים כיצד לאפשר לארגון לתפקד כארגון יעיל ומתפתח, מתוך עבודת צוות נכונה. תכנים נוספים שבהם עוסקים במסלול זה הם הכלה ושוויון בחינוך, הובלת שינויים בקהילה ועוד.
 
מתכונת הלימוד
 
במסגרת הלימודים במסלול זה לתואר שני בחינוך נדרשים הסטודנטים להגיש שתי עבודות סמינריוניות יישומיות, ולהשתתף בתהליך של התנסות שטח, הנערך בקבוצות למידה בתחומים הבאים: ארגון בית הספר, סביבת לימודים פיזית וטכנולוגית, פדגוגיה, והקשר שבין ההורים והקהילה ובין בית הספר. בתום הלימודים במסלול יש להגיש עבודת גמר יישומית – סמינריונית או מורחבת.
 
היקף הלימודים
 
התכנית נפרשת על פני שנתיים. במקרים מסוימים תיתכן פרישה על פני שלוש שנים. הלימודים מתקיימים במתכונת של יום אחד מלא בשבוע, בצירוף קורסים הנלמדים באמצעות האינטרנט. בבית הספר מציינים, כי קיימים קורסים שבהם ניתן ללמוד גם בימי שישי.
 
נושאי הלימוד
 
  • מנהיגות נשים בחינוך
  • הדרה בחינוך
  • הערכת תכניות בחינוך
  • למידה ארגונית
  • חדשנות ויזמות בחינוך
  • תורת הארגונים
  • קונפליקטים בארגוני חינוך
  • תיאוריות במנהיגות
  • ניהול בחינוך הבלתי פורמלי
  • הערכה בית ספרית
  • דילמות בתקשוב בבתי הספר
  • כלכלת חינוך ויישומה
  • תהליכי שינוי במערכת החינוך
  • קליטת מורים חדשים     
  • מנהיגות חינוכית במעגלים מערכתיים
  • ועוד
  • ניהול בתי ספר בסביבה רב תרבותית     
 
 
תנאי קבלה
  • תואר ראשון בציון 80 ומעלה
  • תעודת הוראה או תעודת עובד חינוך או רישיון הוראה
  • ניסיון של לפחות 3 שנים בעבודה חינוכית
  • ניסיון בתפקידי הובלה ומנהיגות הוא חובה
  • ידע באנגלית - רמת מתקדמים 2 או פטור
  • ראיון אישי
 
אפשרויות התעסוקה
 
עם תום הלימודים בתכנית זו יזכו בוגריה בתואר שני M.Ed בניהול וארגון מערכות חינוך. כך, הם יוכלו להשתלב בניהול של בתי ספר ושל מוסדות חינוכיים מכל הסוגים, בכל גווני הקשת החינוכית, ובכלל זה מוסדות לחינוך בלתי פורמלי.
 

 

עוד מסלולי לימוד - מכללת אורנים