רוצה פרטים על השלמה לתעודת הוראה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי השלמה לתעודת הוראה

רוצה לדעת על השלמה לתעודת הוראה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


השלמה לתעודת הוראה

כמעט כל אחד שיש לו תואר ראשון או שני יכול כיום לעשות השלמה לתעודת הוראה במגוון תחומים. תחום החינוך הוא תחום חשוב מאוד והצורך במורים מקצועיים ואיכותיים הוא גדול, במיוחד במקצועות כמו חשבון, אנגלית, מדעים ובתחום החינוך המיוחד. לכן, ניתנת האפשרות לכל אחד שיש לו תואר אקדמי, לרכוש תעודת הוראה ולהשתלב בתחום החשוב הזה.

 

תוכנית ההשלמה לתעודת הוראה מציעה לימודים עיוניים בתחומי החינוך וההוראה ולימודים מעשיים והתנסותיים. ההכשרות מוצעות במגוון מסלולי לימוד ובמגוון התמחויות מביניהם יוכלו האקדמאים לבחור. דגש רב מושם על התנסות מעשית של הסטודנטים בהוראה וזאת במטרה להכיר להם את דרכי ההוראה הקיימות ולחשוף אותם לתכניות הלימודים השונות במערכת החינוך.

 

אקדמאים שסיימו את לימודיהם בהצטיינות, פורשי צה"ל וכוחות הביטחון , דוברי אנגלית או בעלי תואר ראשון באנגלית, וכן בוגרי תואר ראשון במתמטיקה, בפיסיקה או במדעים יוכלו להנות מתוכניות השלמה ייחודיות ולזכות בתעודת הוראה תוך זמן קצר יחסית. 

 

כמה זמן לומדים?

 

 

תוכניות ההשלמה לתעודת הוראה נמשכות כשנה אחת עד שנתיים . תוכניות אלה נבנות פעמים רבות בהתאמה אישית לכל סטודנט, כאשר הן מתחשבות בנסיונו התעסוקתי הקודם, בציון התואר הראשון ובלימודיו הקודמים.

 

תוכנית לימודים

 

תוכניות ההשלמה לתעודת הוראה מכסות בדרך כלל שלושה מוקדים לימודיים: לימודי יסוד, לימודי חינוך ולימודי התמחות. לימודי יסוד כוללים שיעורים בלשון עברית ושיעורים העוסקים בעזרה ראשונה ובזהירות בדרכים, בלימודי חינוך נלמדים קורסי מבוא בחינוך העוסקים בתחום הפסיכולוגיה ההתפתחותית, הפילוסופיה והסוציולוגיה של החינוך ובלימודי ההתמחות נלמדים המקצועות הרלוונטים להוראת המקצוע. היקף הלימודים משתנה בדרך כלל מתוכנית אחת לאחרת ונבנה בהתאמה אישית לכל סטודנט.

 

יש לציין כי בכדי לקבל רשיון הוראה ממשרד החינוך והתרבות בישראל יש לעבור תקופת התמחות מעשית בהוראה. ברוב המקרים, תקופת ההתמחות אינה מהווה חלק מתכנית הלימודים, אך עם זאת קשורה למוסד האקדמי המקיים את תוכנית ההשלמה. במוסדות אחדים, ההתמחות המעשית היא בפיקוח המוסד האקדמי, ובאחרים, היא ביוזמת המוסד האקדמי.

 

 

קבלת התעודה

 

הסטודנטים שיסיימו בהצלחה את כל החובות שלהם בתום מסלול הלימודים יהיו זכאים לתעודת הוראה המאפשרת לעבוד במערכת החינוך (ברוב מוסדות הלימוד יש כיום בקשה לתעודת הוראה).
 

חשוב להדגיש כי בעלי תואר ראשון בתחומים אחרים, שלא בחינוך, המחזיקים בתעודת הוראה יורשו ללמד במסגרות חינוך שונות. למשל, עו"ד עם תעודת הוראה באזרחות יוכל ללמד אזרחות בבתי הספר, איש הייטק עם תעודת הוראה בחשבון יוכל ללמד חשבון וכו’. כך למעשה יכול כל אחד מאיתנו שיש לו תואר אקדמאי להפוך למורה בתוך תקופה של שנה עד שנתיים. עלות כל שנה לימודים היא (ברוב מוסדות הלימוד) כעלות שנת לימוד אקדמית באוניברסיטאות הרגילות.

 

 

היכן לומדים?

לימודי השלמה לתעודת הוראה מוצעים כיום במכללות השונות לחינוך והוראה כגון:

  • מכללת אורנים (קריית טבעון) - במכללת אורנים מציעים תכנית הסבת אקדמאים להוראה שאורכה נקבע אישית לכל אחד מן המשתתפים לפי הרקע הקודם, אורך התכנית בין שנה לשש שנים.

 

  • המכללה האקדמית אחוה (סמוך לגדרה - דרום) - במכללת אחוה מתקיים מסלול הסבת אקדמאים להוראה שאורכו כשנתיים. התכנית כוללת עבודה מעשית במוסדות חינוך.

 

  • מכללת סמינר הקיבוצים (תל אביב) - בסמינר הקיבוצים מתקיימות מספר תכניות להסבה להוראה שאורכן נע בין שנה לשנתיים.

 

  • המכללה האקדמית בית ברל (סמוך לכפר סבא - השרון) - בבית ברל מתקיימים מסלולים מגוונים להסבה להוראה לאקדמאים בתחומים כגון הגיל הרך, יסודי, על יסודי, חינוך מיוחד ועוד. אורך התכנית שנתיים.

 

  • מכללת לוינסקי (תל אביב) - במכללת לוינסקי ניתן למצוא מסלול הסבת אקדמאים להוראה שאורכו שנתיים. ניתן לבחור בין התמחויות ומסלולים שונים.

 

  • תל חי קמפוס חדשנות בחינוך ובהוראה (אצבע הגליל - צפון) - בתל חי קמפוס חדשנות בחינוך ובהוראה מציעים מסלולים שונים להסבת אקדמאים להוראה, היקף התכנית בין שנה לשנתיים.

 

  • אוניברסיטת בן גוריון באילת - בקמפוס אילת של אוניברסיטת בן גוריון מציעים תכנית הסבת אקדמאים להוראה בעל יסודי, מוצע מסלול שהיקפו שנה המיועד לבוגרי תואר ראשון.
     

אפשרויות תעסוקה

 

עם סיום הלימודים, הבוגרים יוכלו לעבוד במסגרת מערכת החינוך (בתחום התמחותם) בבתי ספר יסודיים, בתי ספר על יסודיים, תיכונים ועוד. בעלי תעודת הוראה יוכלו להשתלב גם במסגרות פרטיות ובעמותות העוסקות בחינוך.

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על השלמה לתעודת הוראה?

רוצה לדעת יותר על השלמה לתעודת הוראה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד השלמה לתעודת הוראה
שאלות הגולשים בנושא
הסבת אקדמאים להוראה בשנה אחת
הסבת אקדמאים להוראה - כמה זמן לומדים?
משך זמן הסבת אקדמאים להוראה
הסבת אקדמאים להוראה עם תואר במנהל עסקים
הסבת אקדמאים להוראה - חוק ההתיישנות
הסבת אקדמאים להוראה במסלול מקוצר
הסבת אקדמאים להוראה 2012 2013