רוצה פרטים על קורס חשמל רכב?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי חשמלאי רכב

רוצה לדעת על קורס חשמל רכב? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס חשמלאי רכב – לימודי חשמלאות רכב


הרבה מעבר למצבר

 

ענף מכונאות הרכב, ככל עולם מקצועי, דורש השתלמות והתמחות בענפים השונים הנכללים בו; הלימודים להכשרת אנשי רכב מומחים מתעדכנים כל העת, והם כוללים מגוון רחב של מקצועות המתמקדים במערכות השונות. ביניהם נכללים גם מכונאות רכב, אבחון תקלות ברכב, ועוד. עם התפתחות הטכנולוגיות הקשורות ברכב, ושילוב מערכות חשמליות ברכבים חדשים, אנשים הבקיאים הן בחשמל והן ברכב, ובשילוב ביניהם, הופכים לחיוניים יותר ויותר.


על הלימודים

 

לימודי חשמלאות רכב נועדו להקנות לבוגריהם את כל הכלים הדרושים לפתרון בעיות חשמליות מסוגים שונים הקשורים ברכב. לצורך כך, הלימודים מתמקדים בידע תיאורטי בתחום החשמל ובתחום הרכב והמערכות החשמליות השונות הנמצאות בו, הנחוץ לאיתור ולתיקון תקלות משולבות בין המערכות. בנוסף, בקורסים השונים נלמדת פרקטיקה ונערך תרגול באמצעות מקרי מבחן, הדגמות וסימולציות, וכן נערכת היכרות עם הציוד המשמש בתחום כיום. כך, מסלולי הלימוד מעניקים לכם את כל הכלים – הבסיסיים, כמו גם העדכניים ביותר – לאיתור תקלות חשמליות, ולפתרונן במומחיות.


קורס למתחילים


בעוד חלק מן ההכשרות מתאימות לבעלי ניסיון קודם בתחום או למחזיקים בתעודות רלוונטיות בדרגות יסוד, ישנם גם קורסים שיכולים להתאים למתחילים המעוניינים לקחת את הצעדים הראשונים במקצוע. קורסים אלה לרוב עוסקים ביסודות בתחומים כגון אלקטרוניקה, איתור תקלות ובדיקות שונות במערכות. יש להדגיש כי קורסים אלה אינם מקנים, במרבית המקרים, תעודת גמר ממשלתית אלא תעודות מטעם מוסד הלימוד בלבד.
 

נושאי הלימוד בקורס

 

ברוב מסלולי הלימוד נכללים הנושאים הבאים:

 

  • לימודי אלקטרוניקה
  • מצברים
  • מערכות חשמליות ברכב
  • לימודי חשמל
  • ציוד בדיקה לרכב ממוחשב מודרני
  • מיזוג אוויר ברכב
  • ועוד


 

מוסדות לימוד אפשריים

  

  • מכללת עתיד (חיפה, תל אביב, באר שבע) - במכללה מתקיימים מספר קורסים בתחום חשמלאות הרכב, בהם קורס חשמל ואלקטרוניקה וקורס המשולב עם תחום המיזוג לרכב.

 

  • מכללת מלט"ש (תל אביב, חיפה, ירושלים, באר שבע) - המכללה, שמתמחה בהכשרת טכנאים ואנשי מקצוע, מציעה קורס חשמל ומיגון לרכב. התכנית מעניקה מגוון של כלים מקצועיים לעוסקים בתחום הרכב ולמעוניינים להשתלב בו.

 

  • המכללה הטכנולוגית רופין (עמק חפר) – מציעה קורס חשמלאי רכב מקצועי ומעמיק, באורך 150 שעות.

  

  • רשת עמל הישגים (פריסה ארצית) – רשת זו מציעה קורס "חשמל רכב" להסמכה לתעודה סוג 2 של משרד התמ"ת, המקיף 160 שעות. כמו כן, מכללת עמל מציעה קורס "ניהול מוסך חשמלאות רכב", הכולל  380 שעות. שני המסלולים מתקיימים במתכונת לימודים של פעמיים בשבוע, בשעות אחר הצהריים והערב.


תעודת גמר

 

שימו לב, כי חלק מן הקורסים מכין את הסטודנטים למעבר של בחינות ההסמכה המקצועיות החיצוניות מטעם משרד התמ"ת לתעודת מקצוע "חשמלאי סוג 1 + 2", וחלקם מעניקים תעודת גמר מטעם מוסד הלימודים.

 

 

קהל היעד ותנאי הקבלה

 

קהל היעד ותנאי הקבלה משתנים בהתאם למסלול הלימודים; במסלולים המעניקים תעודת גמר מטעם המכללה, המסלול פתוח בפני כל המעוניין ללמוד את התחום, כאשר לעתים ניתנת עדיפות בקבלה לבעלי ניסיון בענף זה – כמכונאי רכב, למשל. במסלולים המלמדים לקראת ההסמכות מטעם משרד התמ"ת, קהל היעד הוא אנשים בעלי הסמכות קודמות ומתאימות בתחום כמו גם ניסיון מעשי של שנתיים או יותר, ותנאי הקבלה הם בהתאם (לקורס חשמל רכב סוג 2, למשל, נדרשת הסמכה מסוג 1, וכדומה).

 

אפשרויות התעסוקה

 

קורס חשמלאי רכב יעניק לכם את היכולת, את הידע ואת הכישורים המתאימים לעסוק בתחום חשמלאות הרכב במגוון רחב של אפשרויות תעסוקה ושל תפקידים; בין השאר, תוכלו להשתלב במוסכים מורשים, בחברות להשכרת רכב ובחברות ליסינג, לעבוד כחשמלאים עצמאיים, וכן להמשיך ללימודים נוספים בתחום, כמו למשל: לימודי טכנאות רכב או לימודי הנדסאי רכב.

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על קורס חשמל רכב?

רוצה לדעת יותר על קורס חשמל רכב?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
קורס מכונאות רכב סוג 2 דו גלגלי
מועדי קורס מכונאות רכב סוג 3
קורס חשמלאי רכב מוסמך - איך מתקבלים?
לימוד דיאגנוסטיקה לרכב - אבחון תקלות
קורס מכונאות רכב למתחילים
האם ניתן ללמוד מכונאות רכב סוג 1 ללא ניסיון קודם?
שילבו מסלול מכונאות רכב סוג 1+2