רוצה פרטים על תואר שני במנהל עסקים או בכלכלה??
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

מה ללמוד - תואר שני במנהל עסקים או בכלכלה?

רוצה לדעת על תואר שני במנהל עסקים או בכלכלה?? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


מה ללמוד: תואר שני בכלכלה או במנהל עסקים
 
במסלולים הכלכליים והפיננסיים יש חפיפה מאד מסוימת בתכנים הלימודיים. בפועל, מדובר בתחומים שיש ביניהם שוני רב, הן מבחינת הגישות הנהוגות בהן לתפישת המשק, והן מבחינת היעדים שאליהם מכוונים בתכניות אלו. אנשים רבים שואלים את עצמם - מה נחשב יותר בשוק העבודה - תואר שני בכלכלה או תואר שני במנהל עסקים? לפי הבדיקה שלנו, הדרישה בשוק למסיימי תכניות מאסטר בכלכלה או במנהל עסקים היא זהה. לעומת זאת, תחומי העיסוק נוטים להיות שונים מאד. מלבד ניתוח כדאיות או רווחיות (אנליזה), אין עוד תחום עיסוק חופף בשני המקצועות. טבלת ההשוואה שלנו תעזור לכם לעמוד על המהות של כל מקצוע:
 
  תואר שני בכלכלה      תואר שני במנהל עסקים     
למי זה מתאים?  אלה שרוצים להשתלב במחקר עיוני או יישומי באקדמיה או בארגונים פיננסיים, להתקדם לעמדות משמעותיות בבנקים או לשמש כיועצים בתחומי הכלכלה (השקעות, אשראי, ביטוח וכדומה) אלה שרוצים לנהל פרויקטים, צוותים, מחלקות, ארגונים וחברות, לנהל שיווק או להקים עסק ולקדם אותו
משך הלימודים שנתיים
תכנים שיטות לחלוקת משאבים, דרכים להשקעה וחיסכון, מודלים לניצול מירבי ויעיל של משאבים קיימים, הקצאה בהתאם לצורך, יחסי היצע וביקוש, סטטיסטיקה וכדומה; לא מדובר תמיד רק בכסף, אלא בסוגים מגוונים של משאבים, וכן בסדרי עדיפויות וערכים אישיים, חברתיים ולאומיים. התמודדות בתנאי תחרות, שווקים וסביבות עסקיות, תרבויות צריכה, גיוס משאבים ומימון, פסיכולוגיה ארגונית, הנעת עובדים, אסטרטגיות שיווק ותמחור, ניהול תקציב החברה, ניהול סיכונים, משא ומתן, קבלת החלטות, עסקים בינלאומיים
תנאי קבלה תואר ראשון בכלכלה בממוצע 80 או 85 ומעלה. בוגרי תחומים אחרים צריכים לבצע השלמות. תואר ראשון, ציון שבין 42 ל – 48 ומעלה (משתנה בין מוסדות הלימוד) בפרק הכמותי במבחן ה – GMAT. לעתים, בעלי תואר שני או בוגרים מצטיינים בתואר ראשון (ציון של סביבות ה – 90, יותר או פחות) במקצועות רלוונטיים, זוכים לפטור. קיימת העדפה לבעלי ניסיון של מספר שנים בניהול.
דרישה בשוק

הדרישה זהה בין התחומים; קיימת דרישה בינונית במשק הישראלי.

שכר כלכלנים מתחילים בעלי תואר שני מרוויחים בין 7,000 ל - 12,000 ₪ בחודש. לאחר מכן, מתקדמים למשכורות חודשיות של בין 15,000 ל – 45,000 ₪. מנהלי עסקים מתחילים בעלי תואר שני מרוויחים בין 7,000 ל - 15,000 ₪ בחודש. בהמשך, ניתן להרוויח בין 20,000 ל – 50,000 ₪ בחודש.
אפשרויות תעסוקה

ביקורת פנים בהשקעות ובשוק ההון, אנליסטים, בקרת אשראי ואשראי עסקי, הערכות שווי, מימון וגיוס כספים, בדיקות רווחיות וכדאיות, תמחור, גזברות, בקרה תקציבית, בניית תרחישי קיצון

הכנת תחזיות רווח, בניית תכניות התייעלות, קביעת מדיניות שכר, ניהול השיווק ופיתוח עסקי, ניהול מוצר, ניהול פרויקטים, מימון, עבודה מול לקוחות, פרזנטציות עסקיות, ניהול מכירות
 

 

גולשים שואלים
 
אני בן 33 סיימתי לפני שנתיים תואר ראשון בכלכלה וניהול ואני לא עובד כרגע. אני מתלבט אם להמשיך בלימודי תואר שני בכלכלה או מנהל עסקים?
 
  • תואר שני מהווה יתרון בשוק העבודה, אך גם מונע ממך להיות פנוי בזמן הלימודים להצעות עבודה חדשות. לפני שאתה מתחיל ללמוד, כדאי לברר מה מונע ממך בעצם לעבוד במקצוע שלך. לגבי הבחירה, אתה צריך להחליט מה מעניין אותך יותר - לעבוד מול אנשים ולשלב בזה ניתוחים ואסטרטגיה (מנהל עסקים), או לעסוק בעיקר בניתוחים כלכליים, בבדיקות ובבקרה (כלכלה). במנהל עסקים יש פן מסוים של ניהול משאבים (בתוך החברה), והתייחסות לנושאים נוספים הקשורים לארגון (עובדים, שיווק, מכירות, משא ומתן, ועוד). בכלכלה יש העמקה בנושא ניהול המשאבים, והוא נחקר מבחינות רבות ומקיפות יותר מאשר במנהל עסקים.
 
אני בעלת תואר ראשון בהנדסת חשמל, וחושבת להמשיך לתואר שני בכלכלה או במנהל עסקים. מה עדיף?
 
  • השאלה מהם המניעים שלך. יש הרבה מהנדסים שפונים לתואר שני במנהל עסקים בשביל להתקדם במקום העבודה שלהם ולנהל פרויקטים. לא ציינת אם את כבר עובדת במקצוע ההנדסה. אם את עמוק בתוך המקצוע, ומתעניינת בצד הניהולי, הצעתי - לכי על תואר שני במנהל עסקים, כי הוא נותן לך כלים פרקטיים בניהול שתוכלי לשלב בעבודתך כמהנדסת. אם עדיין לא התחלת לעבוד, ואת חושבת על תואר שני בכלכלה או במנהל עסקים מתוך עניין כללי, אז עלייך לבדוק - מה בדיוק מעניין אותך במקצועות האלה. הכלכלה מתייחסת יותר לניתוחים ולהערכות, ואילו במנהל עסקים נוגעים יותר בשטח המעשי של פיתוח ארגוני, מבחינות כגון: גיוס הון לחברה, שיווק, ניהול תקציב וסיכונים, וכדומה. קחי בחשבון גם את עניין תנאי הקבלה, ובדקי לאיזה מהם יהיה יותר פשוט עבורך להתקבל.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני במנהל עסקים או בכלכלה??

רוצה לדעת יותר על תואר שני במנהל עסקים או בכלכלה??
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד תואר שני במנהל עסקים או בכלכלה?
עדיין לא בחרת מה ללמוד? יש לנו פתרון עבורך ...

כך נעזור לך לבחור מקצוע לימודים

שאלות הגולשים בנושא
לימודי מנהל עסקים - הצלחה ללא תואר שני
משפטים או מנהל עסקים?
כלכלה וחשבונאות או לימודי הנדסה - יתרונות וחסרונות
מה ללמוד אחרי תואר בכלכלה וחשבונאות?
לימודי הנדסה או כלכלה
הסבה למנהל עסקים
ייעוץ ארגוני או מנהל עסקים תואר שני
כך נעזור לך לבחור לימודים ומקצוע לחיים...
כך נעזור לך לבחור לימודים ומקצוע לחיים...