רוצה פרטים על הנדסה אזרחית בניין?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי הנדסת בניין, רוצה תואר ראשון בהנדסה אזרחית?

רוצה לדעת על הנדסה אזרחית בניין? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי הנדסה אזרחית ובניין - למי זה מתאים? כמה זה עולה? איך מתחילים?

המושג הנדסה אזרחית בא לאפיין פעולות של תכנון, פיתוח וייצור הבאות לענות על צרכים יומיומיים של הציבור במדינה, להבדיל מתחום הפיתוח הצבאי. מדובר בענף רחב שבו פועלים מהנדסי כבישים ותשתיות, מהנדסי בניין, מהנדסי מים וסביבה ועוד. בשנים האחרונות נוטים מהנדסים אזרחיים להשתלב גם בתכניות של יזמות עסקית בפרויקטים שונים לבנייה. בתוך כך הם צוברים ניסיון לא רק בהנדסה אלא גם בניהול עסקי, בניהול כלכלי ובניהול תפעולי. מהנדס אזרחי טוב מצליח להוזיל את עלויות הבנייה, ועם זאת לשמור על איכות הבנייה והתקנים המחמירים.
 
 
מהנדס אזרחי אחראי על חוזקו של המבנה ויכולת עמידתו בפני תנאים שונים, וכן על ניהול הפרויקט ופיקוח העבודה. להנדסה האזרחית תרומה משמעותית לתשתיות המגזר האזרחי, התעשייתי והחקלאי ולרווחתה של כלל האוכלוסייה.
 
למה כדאי לי ללמוד?
 
ענף הבנייה נמצא בהתפתחות מתמדת ומהנדסי והנדסאי הבניין הם למעשה עמודי התווך של תחום זה. בוגרי לימודי הנדסה אזרחית יוכלו להשתלב בתפקידי ניהול, תכנון וביצוע של פרויקטי בנייה בתחומי התעשייה, החקלאות, המערכות הביטחוניות ותחומים נוספים. בנוסף לכך הם יוכלו לעסוק בפיתוח דרכים חסכוניות ויעילות לאגירה וניצול של משאבי אנרגיה, לייצור מאכלים חדשים, לתכנון תעשייה ירוקה ועוד.
 
תפקידי המהנדס האזרחי
 
ענף הבנייה הוא מהענפים המרכזיים והמשפיעים ביותר בארץ ובעולם. רמת וטכנולוגיית הבנייה השתפרו לאין ערוך בזכות החידושים בתחום ובזכות יכולותיהן המקצועיות של חברות הבנייה והתשתיות בענף. שיפור זה בא לידי ביטוי באיכות הגבוהה ובעיצוב המודרני של מבני תעשייה, בנייני מגורים, מחלפים וגשרים. ההתפתחות בענף הביאה לביקוש גדול למהנדסי בניין מיומנים שישתלבו בתחום הבניה ויעסקו בפיקוח וניהול פרוייקטים, בתכנון הנדסי, בתכנון ופיקוח של דרכים, ובפיתוח אזרחי סביבתי.
 
הנדסה אזרחית, או בשמה הנוסף הנדסת בניין, עוסקת בתכנון וביצוע של מבנים ומערכות לצורכי התעשייה, המגזר הציבורי והפרטי. מהנדסים אזרחיים אמונים על עיצוב הסביבה האנושית. הם מתכננים ואחראים על ביצוע הבנייה של מבנים ומערכות, ביניהם, כבישים ומחלפים, תשתיות מים וביוב, בניינים רבי קומות, דרכים, נמלים, מבני דיור ותעשייה, שדות תעופה, מתקני אנרגיה ועוד.
 
 

מסלולי הלימוד בהנדסה אזרחית

 

המוסדות האקדמיים מציעים מגוון מסלולים לתואר ראשון בהנדסה אזרחית, וביניהם:

 

  • הנדסת מבנים
  • הנדסת תשתיות
  • הנדסת ניהול הבנייה
  • הנדסת תחבורה 
  • הנדסת סביבה ומשאבי מים
  • הנדסת גיאודיזיה (מיפוי, מדידה וגיאו אינפורמציה)

 

נושאי הלימוד

 

מטרת לימודי הנדסה אזרחית היא להכשיר את הסטודנטים לתכנון, הקמה ותפעול של מבנים ומערכות לצורכי התעשייה הפרטית והציבורית. במסגרת הלימודים, נחשפים הסטודנטים למגוון רחב של מקצועות לימוד בתחומים מדעיים בסיסיים, ובהמשך גם לנושאים בתחום ההנדסה האזרחית והנדסת הבניין.

 

לימודים אלו כוללים קשת רחבה של תחומים ונושאים, ביניהם: ניהול הבניה, זרימה, תכנון קונסטרוקציות, גיאוטכניקה, גיאודזיה, מכניקת הזורמים, גיאו - מכניקה, חומרי בניה ומכניקת הקרקע, גרפיקה, הנדסת תחבורה, הידראוליקה, הידרולוגיה, בקרת הסביבה, תחבורה, סטטיסטיקה, תורת המדידה, מתמטיקה, פיזיקה, כימיה, תכנות מחשבים, מכניקה, הנדסת חומרים, ניתוח מערכות ועוד.


כמו כן, בלימודי הנדסה אזרחית יכולים הסטודנטים לבחור להתמקצע באחת מההתמחויות הבאות: הנדסת בנין - תכנון הקונסטרוקציה של מבנים שונים; הנדסת תחבורה - הנדסת התעבורה, הנדסת מיפוי וגיאו אינפורמציה - עריכה ושרטוט של מפות, תכנון כבישים ומחלפים, מסילות ברזל, דרכים; הנדסה חקלאית - ניהול ממוחשב של התכסית והתשתית הקרקעית, מאגרי מידע גיאוגרפיים, הנדסת סביבה מים וקרקע - תכנון ובקרה של מערכות אקווטאיות וסביבה ימית ועוד.

 

מהו משך זמן הלימודים?
 
לימודי מהנדס בניין ימשכו ארבע שנים והתואר שיינתן הוא תואר בהנדסה אזרחית. ניתן ללמוד לתואר הנדסאי בניין (הנדסה אזרחית) ולעשות זאת בשנתיים. התואר שיתקבל במקרה זה יהיה B.S.c מוסמך למדעים בהנדסה אזרחית. תעודת דיפלומת הנדסאי.
 
כיצד מתקבלים?
 
תנאי הקבלה מתבססים בדרך כלל על שקלול של ציוני הבגרות והפסיכומטרי. מכיוון שמדובר במקצוע כמותי - הנדסי, מסתמכים לרוב על הציון הכמותי בפסיכומטרי ועל הציונים בבגרות במקצועות הריאליים, כגון מתמטיקה ופיזיקה. בחלק מהמוסדות מתבססים על ציון סכם בחישוב בנוסחה פנימית של אותו מוסד.
 
במוסדות לימוד מסוימים מתקיימת אפשרות ללימודי הנדסת בניין ללא פסיכומטרי. זהו מסלול קבלה חלופי שבו המועמדים יכולים להתקבל לתואר על סמך ההישגים בתעודת הבגרות, לרוב נדרש ממוצע גבוה במיוחד.
 
 
כמה זה עולה?
 
שכר הלימוד באוניברסיטאות יהיה כ-9000 ₪ לעומת תשלום כפול ומעלה במכללות השונות. עם סיום הלימודים ולאחר מילוי חובותיכם, תקבלו תואר B.S.c מוסמך למדעים בהנדסה אזרחית. דיפלומת הנדסאי.
 
היכן לומדים?
 
ניתן ללמוד הנדסה אזרחית בכל האוניברסיטאות בארץ, אך ישנן מכללות לא מעטות בהן תוכלו להוציא תואר בהנדסה אזרחית. להלן רשימה חלקית:
 
  • עזריאלי – המכלה האקדמית להנדסה (ירושלים) - תואר ראשון בהנדסה אזרחית, שהיקפו ארבע שנים, הינו בעל ראייה כוללת של הנדסה אזרחית בת קיימא, אשר כוללת הנדסת מבנים בהתייחסות להיבטים ברי קיימא וסביבה. בתכנית זו שתי התמחויות – הנדסת מבנים, תשתיות מים וסביבה.
 
  • SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון (קמפוסים בבאר שבע ובאשדוד) - המכללה מקיימת מסלול לימודים לתואר ראשון בהנדסת בניין (הנדסה אזרחית למעשה). בוגרי מסלול לימודים זה יכולים להירשם בפנקס המהנדסים של משרד התעשייה, מסחר והתעסוקה. בקמפוס אשדוד מתקיימות ההתמחויות הבאות: הנדסת מבנים, מנהור ובנייה תת קרקעית, הנדסת תחבורה, הנדסה ימית. בקמפוס באר שבע מתקיימות ההתמחויות הבאות: הנדסת מבנים, הנדסת מבנים לרעידות אדמה.
     
  • אוניברסיטת אריאל שבשומרון - האוניברסיטה מציעה מבחר מסלולי לימוד הנדסה, לתואר ראשון ושני, במסגרת הפקולטה להנדסה במכללה. בסיום הלימודים מקבלים הבוגרים תואר בהנדסה המוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה, וגם אישור רישום בפנקס המהנדסים.
  
  • המכללה האקדמית להנדסה בראודה בכרמיאל - במכללה מציעים תכנית הנדסה אזרחית שבה ניתן להתמחות בתכן מבנים או הנדסת ניהול הבנייה.
 
  • המכללה האקדמית ספיר - המכללה  מציעה לימודי הנדסה שנה ראשונה לסטודנטים שלא התקבלו ללימודי הנדסה באוניברסיטת בן-גוריון בשל הנתונים שהציגו. שנת לימודים זו תשפר את סיכויי קבלתם של בוגריה לאוניברסיטה שתקבלם על סמך נתוניהם בלימודי ההנדסה במכללה. רובם יוכלו להמשיך ללימודי תואר ראשון בהנדסה באוניברסיטת בן-גוריון בבאר שבע.
 
  • הטכניון בחיפה - לימודי ההנדסה בטכניון הם ברמה גבוהה ביותר, ומוסד זה ידוע בבוגריו המשתלבים היטב במשרות מפתח בתעשייה הטכנולוגית המדעית בארץ ובעולם. במסגרת לימודי התחום בטכניון, ניתן לבחור באחת מתוך מספר התמחויות. כך מתאפשר להשתתף בלימודי תחומים כמו הנדסת סביבה, תחבורה, ניהול הבנייה, והנדסת מים בצפון הארץ.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על הנדסה אזרחית בניין?

רוצה לדעת יותר על הנדסה אזרחית בניין?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
מה ההבדל בין לימודי הנדסה אזרחית להנדסת בניין?
אוניברסיטה או מכללה בלימודי הנדסת בניין
לימודי הנדסה אזרחית באוניברסיטה
לימודי הנדסת בניין בסמי שמעון
לימודי הנדסה אזרחית התמחות סביבה וקיימות
מכינה ללימודי הנדסת בניין
לימודי הנדסת בניין - למי זה מתאים?