רוצה פרטים על תואר ראשון בלוחמת סייבר ?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר ראשון בלוחמת מידע - חושב ללמוד אבטחת נתונים?

רוצה לדעת על תואר ראשון בלוחמת סייבר ? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר ראשון באבטחת מידע - רוצה להיות מומחה לוחמת סייבר?

 

לעלות על הסוס הטרויאני

 

להתפתחותה המהירה של רשת האינטרנט יש השפעות מבורכות רבות על חיינו ובהן זמינות אינסופית למידע ויכולת לתקשר בקלות עם אנשים בכל מקום בעולם. בו בזמן, שינתה המהפכה המקוונת גם את האופן שבו חברות ומדינות נלחמות זו בזו. התחום של אבטחת נתונים במרחב הקיברנטי מהווה כעת חלק אינטגרלי מהיום יום של כולנו שכן ללוחמת מידע יש משמעויות מרחיקות לכת על הביטחון האישי והלאומי גם יחד. מסלולים לתואר ראשון בהנדסה או במדעי המחשב בהתמחות בלימודי סייבר נועדו להכשיר סטודנטים להיות אנשי מקצוע מומחים בתחום הלוחמה בטרור ברשת.

 

למי מיועדים הלימודים?

 

ההתמחות בלימודי סייבר במסגרת הלימודים לתואר ראשון מתאימה לסטודנטים המעוניינים להשתלב כמומחי לוחמת מידע בתעשייה ובמחקר. לימודי המסלול מאתגרים ומרתקים, הם דורשים יכולת אנליטית גבוהה ומיועדים לתלמידים מצטיינים. חלק מתכניות הלימוד מתקיימות בשילוב עם מערכת הביטחון.

 

 

תכנית הלימודים

 

המסלול נוסד במטרה לענות על ביקוש רב מצד חברות במשק וכן מצד מערכת הביטחון לאנשי מקצוע שיוכלו להתמודד בהצלחה עם איומים עסקיים ומדיניים על המרחב המדיני המקוון של ישראל. הקורסים השונים הנלמדים בתכנית נותנים כלים אלגוריתמיים להדיפת איומי סייבר שונים ומקנים הבנה מעמיקה בהגנה על מערכות הפעלה ורשתות. במהלך הלימודים נחשפים הסטודנטים לתכנים שונים הנוגעים באבטחתן של מערכות ממוחשבות ורוכשים ידע רב בתהליכי קידוד וייצוג מידע ובטקטיקות להגנה על פרטיותם של יחידים וארגונים ברשת באינטרנט.

 

מתכונת הלימוד

 

הלימודים לתואר ראשון בהנדסה או במדעי המחשב בהתמחות בלוחמת מידע מתקיימים במתכונת ארבע שנתית ונערכים בשעות הבוקר בכל ימות השבוע. מסלולי לימוד אלה המוצעים במוסדות השונים כוללים לרוב קורסי חובה המשותפים לכלל תלמידי הפקולטה לצד קורסי בחירה ייעודיים למתמחים בסייבר. לעיתים תכני ההתמחות נלמדים לאורך כל התואר ובמקומות אחרים התלמידים ייחשפו קודם כל ללימודי החובה ורק בשנה השלישית או הרביעית ללימודיהם יתמקדו באבטחת נתונים. לרוב יידרשו הסטודנטים להגיש עבודת גמר מחקרית בשנת לימודיהם האחרונה.

 

 

נושאי לימוד

 

  • עיצוב מונחה עצמים
  • פרוטוקולים
  • שיטות לזיהוי תבניות
  • מחסני נתונים
  • סיבוכיות לאבטחת מידע
  • קריפטוגרפיה
  • בניית יישומים מאובטחים
  • סוסים טרויאנים
  • הנדסת אבטחת מערכות
  • רשתות הצפנה
  • אבטחה מבוססת ראייה
  • אלגוריתמים לענן     
  • התקפות במרחב הקיברנטי     
  • ועוד     


מוסדות הלימוד

 

  • המכללה האקדמית ספיר (שער הנגב - דרום) - במכללת ספיר ניתן ללמוד בהתמחות סייבר במסגרת לימודי מדעי המחשב לתואר ראשון. משך הלימודים 3 שנים.

 

  • SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון - בקמפוס באר שבע המכללה אפשר ללמוד בתכנית הנדסת תוכנה בהתמחות סייבר. במוסד הלימוד שלל מסלולים נוספים ללימודי הנדסה, כגון הנדסת תעשייה וניהול, הנדסת מכונות והנדסת בניין.

 

  • אוניברסיטת אריאל – לימודי לוחמת המידע מתקיימים במסגרת תואר ראשון במדעי המחשב. המסלול נועד לתלמידים מצטיינים ולעתודאים והוא מתקיים בשיתוף עם חיל התקשוב ועם מחלקת הסייבר של צה"ל.

 

  • המרכז הבינתחומי הרצליה – ההתמחות מוצעת במסגרת תכנית הלימודים הרגילה לתואר ראשון במדעי המחשב. סגל המרצים בתכנית כולל מומחים לטרור אינטרנטי וכן מומחים יוצאי יחידות מודיעין.

 

  • אוניברסיטת בן גוריון בנגב – הלימודים מתקיימים במסגרת המחלקה להנדסת מערכות מידע. במהלך השנה הרביעית ללימודים משתלבים המשתתפים בפרויקט גמר הנדסי הנעשה תוך שיתוף פעולה עם חברות שונות בתעשייה ועם גופים ביטחוניים. 

 

  • אוניברסיטת תל אביב – מציעה מספר אפשרויות לשלב לימודי סייבר במסגרת התואר הראשון, כאשר אחת מהן היא תכנית מדעית הנדסית. מסלול זה מתקיים במסגרת הלימודים לתואר חד חוגי במדעי המחשב, בהנדסת תעשייה וניהול או בהנדסת חשמל. בכל אחד מהמסלולים, נחשפים התלמידים לנושא אבטחת הרשת במסגרת של קורסי בחירה המתקיימים לצד לימודי הליבה בחוג. הערה: אוניברסיטה זו מציעה גם מסלול עיוני בלימודי סייבר המיועד לתלמידי תואר ראשון במדעי הרוח והחברה.

  

תנאי קבלה

 

הקבלה ללימודים בכל מוסדות הלימוד נעשית על פי שקלול של ממוצע הבגרות והפסיכומטרי בהתאם לחתך הקבלה בחוגים הרלוונטיים. ככלל, נדרשים נתוני פתיחה גבוהים כדי להתקבל למסלולי לימוד בתחומים אלה. תנאי הקבלה משתנים בין מוסד למוסד.

 

 

תעודה


עמידה בחובות התכנית מזכה את המשתתפים בתואר ראשון מדעי .B.Sc לעיתים ההתמחות באבטחת נתונים אינה מצוינת מפורשות בתעודה ומומלץ לברר זאת מראש.

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר ראשון בלוחמת סייבר ?

רוצה לדעת יותר על תואר ראשון בלוחמת סייבר ?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד תואר ראשון בלוחמת סייבר
שאלות הגולשים בנושא
קורס סייבר טרור
הסבה ללימודי מדעי המחשב התמחות בסייבר
לימודי סייבר והאקינג ללא רקע במחשבים
קורס סייבר - תנאי קדם ואפשריות
לימודי סייבר לחיילים משוחררים
לימודי סייבר ותכנות לנער בן 16
מוסדות ללימודי סייבר בירושלים