רוצה פרטים על תנאי קבלה למכללה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תנאי קבלה למכללה

רוצה לדעת על תנאי קבלה למכללה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תנאי קבלה למכללה - זה תלוי רק בך!

בחוגי הלימוד השונים במכללות בארץ מוצבים תנאי קבלה, שהם בדרך כלל נוחים בהרבה ביחס לאלה המוצבים בחוגי האוניברסיטאות. לפיכך, לאחר שנידחו באוניברסיטה, מועמדים רבים שוקלים את האפשרות לפנות למכללה.

 

הנתונים מראים כי בשנים האחרונות רוב הסטודנטים בישראל לומדים במכללות השונות, ומגמה זו רק הולכת וצוברת תאוצה. אחת הסיבות לכך היא שאין ספור מכללות שנפתחו בשראל בשנים האחרונות (עשרות לעומת 8 אוניברסיטאות רשמיות בלבד). סיבה נוספת היא  תנאי הקבלה הנוחים. יש מכללות רבות בישראל, בתחומים שונים ומגוונים, וביניהן כאלו שהן איכותיות למדי. חלקן פרטיות, אך חלקן מסובסדות על ידי הממשלה או זוכות לחסות האקדמית של אחת מן האוניברסיטאות הגדולות.

 

בין המכללות המובילות בישראל ניתן למנות את המכללה למינהל, המכללה האקדמית נתניה, המרכז הבינתחומי, מכללת ספיר, הקריה האקדמית אונו, המכללה האקדמית תל אביב יפו, מכללת אורנים, SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון ועוד.

מהם הקריטריונים לקבלה במכללות בישראל?

דרישות הקבלה בחוגים השונים הנלמדים במכללות כוללות בגרות מלאה, ולעיתים קרובות גם ציון פסיכומטרי. מועמדים מסוימים יכולים להתקבל רק על סמך הציון הפסיכומטרי, מבלי שתהיה בידם תעודת בגרות. אין ספק כי האופציות במכללות הן רבות יותר – קבלה רק על סמך הבגרות או רק על סמך הפסיכומטרי, קבלה על סמך ציונים גבוהים במיוחד באחד מהקריטריונים ועוד.

 

במכללות מקובל יותר לערוך למועמדים ראיונות אישיים ולבקש מהם מכתבי המלצה או ביצוע של מטלה (אם כי גם חלק מהחוגים באוניברסיטאות זה מקובל). במידה ונרשמתם למכללה שאינה מבקשת מהמועמדים ציון פסיכומטרי, ייתכן שעדיין תתבקשו להציג ציון במבחן אמיר או במבחן אחר המורה על המיומנויות שלכם בשפה האנגלית. ישנן גם מכללות (בעיקר היוקרתיות שבהן), אשר מקבלות מועמדים על סמך ממוצע משוקלל של בגרות ופסיכומטרי, בדיוק כמו באוניברסיטאות.

 

 

במכללות אלה המשקל של הבגרויות ושל הציון הפסיכומטרי הוא זהה. כמובן שגם במכללות לחוגים המבוקשים יותר קשה יותר להתקבל. תנאי הקבלה במכללות לתחומים כמו מחשבים, משפטים, חשבונאות, מנהל עסקים ועוד רק עולים מדי שנה בשל הביקוש הרב.

תנאי קבלה לחוגים ספציפיים

ישנם מקצועות כמו אדריכלות, אמנויות, עיצוב, מלונאות ועוד, בהן יש צורך גם בהצגת תיק עבודות או רומה כלשהו מהעבר. ישנן כיום מכללות רבות מכל מיני סוגים ולעיתים המועמדים נדרשים להציג עוד כמה דברים מעבר לבגרות ולציון הפסיכומטרי.

 

תיק עבודות, המצלות, ראיון אישי, מבחני קבלה – כל אלה הם מקובלים למדי בחלק מהתחומים במכללות בישראל, ושי לקחת זאת בחשבון. רצוי מאוד לברר מראש מהם תנאי הקבלה המדויקים והספציפיים לחוג אליו נרשמתם (מעבר לממוצע הבגרות והפסיכומטרי) ולוודא כי באפשרותכם לעמוד בכל הדרישות.

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תנאי קבלה למכללה?

רוצה לדעת יותר על תנאי קבלה למכללה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד תנאי קבלה למכללה
שאלות הגולשים בנושא
תנאי קבלה למסלול משפטים במוסדות שונים
תנאי קבלה מעל גיל 40 ללימודי עבודה סוציאלית
תנאי קבלה ללימודי עבודה סוציאלית קלינית
לימודי עריכת דין - תנאי קבלה לבני 30 +
מעל לגיל 30 - פסיכומטרי כתנאי קבלה
מורת שילוב - תנאי קבלה ואפשרויות תעסוקה
תנאי קבלה לתואר שני בבר אילן