תכנית רבין למנהיגות חברתית באוניברסיטת רייכמן (הבינתחומי)

שירות אישי - צור קשר
תכנית רבין למנהיגות חברתית באוניברסיטת רייכמן (הבינתחומי)

תכנית רבין למנהיגות חברתית באוניברסיטת רייכמן (הבינתחומי)

 
כי אכפת לכם
 
תכנית רבין היא תכנית למנהיגות חברתית, הפונה לסטודנטים מצטיינים ובולטים לתואר ראשון באוניברסיטת רייכמן (הבינתחומי). מטרת תכנית זו היא הכשרה למנהיגות ערכית בסקטור הציבורי החברתי בישראל, כשהכוונה היא לייצר דור חדש של מנהיגים, המצויידים במיטב הכלים לקבלת החלטות בעולם של היום, והמסוגלים להצעיד את ישראל אל עבר הצלחה בכל המישורים.
 
בהתאם לרוח מוסד לימודים זה, התכנית נושאת אופי רב תחומי במטרה להעניק לסטודנטים מגוון נקודות מבט המתבססות על דיסציפלינות שונות ומשלימות. עם זאת, בהיותה תכנית למנהיגות חברתית, הדגש הפדגוגי מושם על גישות חברתיות והומניזם, לצד יישומן במציאות בה מתקיים מערך כוחות מורכב בין גורמי השפעה פוליטיים, תקשורתיים, חברתיים ודתיים.
 
 
תכנית הלימודים
 
תכנית מצטיינים זו נמשכת שני סמסטרים (המתקיימים במקביל ללימודים הסדירים), וכוללת גם סדנא קצרה בקיץ. על הסטודנטים המשתתפים בתכנית להירשם במסגרת התכנית לקורסים בהיקף של 10 שעות סמסטריאליות. שש שעות מתוכן מקנות לסטודנטים בתכנית נקודות זכות רגילות לתואר ראשון, ואילו ארבע מהן נוספות על התואר. בסיום התכנית מקבלים הבוגרים תעודה המעידה על השתתפות בתכנית מכובדת זו.
 
הלימודים בתכנית כוללים היבטים תיאורטיים לצד התנסויות מעשיות בהנהגה, וקבלת ליווי צמוד ומשוב איכותי ומעמיק. במהלך המסלול נבחנות דרכים בהן ניתן לעבור מרעיון ליוזמה ומיוזמה למעשה, שתהיה לו השפעה לטווח רחוק. כך, יוצאים מן התכנית לחיים המקצועיים בוגרים שבאמתחתם ניסיון פרקטי בהנעה וניהול פרויקטים חברתיים.
 
במהלך התכנית, הסטודנטים מלווים פרויקטים חברתיים קיימים, משתתפים בדיונים עם יוזמיהם, ומקיימים מפגשים עם עמיתים לתכנית המחלקה, בהם הם חולקים את רשמיהם ומסיקים מסקנות להמשך. בשלב מתקדם של תהליך זה, הסטודנטים נדרשים להציע יוזמה משמעותית לשיפור או להרחבת הפרויקט החברתי אותו הם מלווים. הצעה זו, עליה להיות מבוססת על תכנית פעולה ארוכת טווח המפורטת לשלבים. כמו כן, התכנית כוללת הרצאות אורח של מנהיגים מתחומים שונים, וביניהם פרופ' אהרון ברק, פרופ' אסא כשר, שר האוצר לשעבר מאיר שטרית, ואישים נכבדים נוספים.
 
מהן מטרות המנהיגות החברתית?
 
כמה מהיעדים הבסיסיים של המנהיגות החברתית, כפי שנתפשת בתכנית רבין למנהיגות באוניברסיטת רייכמן (הבינתחומי), הם קידום והעצמה של אוכלוסיות מוחלשות בישראל, חלוקת משאבים צודקת, יצירת קהילות אקטיביות, סקרניות וערכיות, קידום נושאים המוזנחים על ידי הרשויות והפעלת לחץ עליהן לשינוי מצבי סטטוס קוו.
 
מה לומדים?
 
במהלך הלימודים נחשפים הסטודנטים לשלל גישות וידע אקדמי בנושא המנהיגות. חקר המנהיגות הוא תחום חדש ומרתק המשלב פרשנות עם מחקר וידע אמפירי. בין היתר נבחנים בו:
 
  • תהליכי קבלת החלטות
  • יחסי מנהיג וציבור
  • מוסר ואתיקה במנהיגות
  • ניצול נכון של יוזמות
  • אינטיליגנציה רגשית וחברתית
  • פיתוח חזון מנהיגותי
  • היבטים פסיכולוגיים של מנהיגות
  • גיבוש קהילתי וארגוני     
  • טכניקות לשכנוע, שינוי עמדות והנעת ציבור     
  • ועוד
 
מי מתקבל לתכנית?
 
לתכנית רבין למנהיגות חברתית נבחרים סטודנטים הלומדים באוניברסיטת רייכמן (הבינתחומי), ומצויים בסוף שנה ב' לתואר (או סוף שנה ג' בבית הספר למשפטים), אשר הוכיחו כישורים אינטלקטואליים בולטים לצד פוטנציאל הנהגתי. נדרשות הגשת קורות חיים, לרבות פירוט בדבר ניסיון ורקע מנהיגותי, הצהרת כוונות בדבר מטרות הסטודנט, ושתי המלצות. מועמדים המוכיחים יכולות מתאימות, לצד אוריינטציה ערכית ומוטיבציה גבוהה לשינוי חברתי - מוזמנים לראיון אישי.

 

עוד מסלולי לימוד - אוניברסיטת רייכמן (הבינתחומי)