רוצה פרטים על קורס הבטחת איכות?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס ניהול והבטחת איכות

רוצה לדעת על קורס הבטחת איכות? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס הבטחת איכות מוצרים וייצור

 

מבטיחים ומקיימים

 

הבטחת האיכות (Quality Assurance) עוסקת במגוון התהליכים, השיטות והכלים המבטיחים את איכותו הראויה של המוצר בטרם הוצאתו לשוק. בניגוד לגישה שרווחה בעבר, לפיה מספיק להתייחס לביקורת האיכות אך ורק בסיומו של תהליך הייצור, כיום ברור לכולם כי על מנת לספק מוצר או שירות איכותי יש מקום לעין ביקורתית ולהכנסת שיפורים לכל אורך הדרך, כאשר בכל שלב נעשה שימוש בכלים ובאמצעים שונים.

 

האיכות הנמדדת משתנה בכל מקרה והיא תלויה במספר גורמים - ההגדרה של היצרן, הדרישות של הלקוח ולעיתים, כמו במקרה של תרופות, גם בתקנים חיצוניים. בשנים האחרונות עלה הביקוש לאנשי מקצוע מיומנים בוגרי קורסים בתחום הבטחת איכות שיוכלו להשתלב בתפקידי תכנון וייצור במפעלי תעשייה כמו גם בתחום ההייטק והנדסת התוכנה.

 

למי מתאימים הלימודים?

 

קורסים בהבטחת איכות מיועדים בעיקר לבעלי רקע בתחום העוסקים בתפקידים שונים כגון: מבקרים בכירים, ראשי צוותי ביקורת, אנשי הנדסת ייצור, נאמני איכות, מנהלי עבודה, מנהלי ייצור, מפתחי מוצרים ועוד. הם חשובים במיוחד עבור העובדים בענפים שבהם יש להתחשב במדדים של גורמים חיצוניים כגון מכון התקנים, מנהל המזון והתרופות האמריקאי, איגוד התקינה או המועצה הארצית לאיכות.

 

תכנית הלימודים

 

הקורס הבטחת איכות מקנה למשתתפים בו ידע מעמיק בתחום הביקורת והבטחת האיכות והוא מיועד להכשיר ולאמן אנשי מקצוע לעסוק ולהשתלב בתחום. במהלך הלימודים המשתתפים עורכים הכרות עם שיטות העבודה, עם מערכות המידע ועם הכלים המעשיים הדרושים לצורכי העבודה השוטפת. הם נחשפים לתקינה עדכנית, רוכשים ידע באבחון על פי מדדים שונים ומתוועדים לחשיבותה של בקרה סטטיסטית והסתברותית. בנוסף כוללים הקורסים גם עקרונות להתייחסות נכונה למשאב האנושי. 

 

הבטחת איכות או בקרת איכות?

 

בחלק ממוסדות הלימוד מפרידים בין לימודי בקרת איכות לבין הבטחת איכות או ניהול איכות. קורסים המתמקדים בבקרת איכות מדגישים בעיקר את שלבי הייצור בעוד שהכשרות בהבטחת איכות, המכונות לעיתים גם ניהול איכות, מתייחסת לכל מחזור החיים של השירות או המוצר, החל משלבי התכנון הראשונים ועד להפצה ולשיווק. במוסדות לימוד אחרים בהם מוצע אך ורק קורס להבטחת איכות, לרוב מדובר בהכשרה המתייחסת גם להיבטים של בקרה. 
 

 

מתכונת הלימוד

 

משך הלימודים בקורס הבטחת איכות משתנה בין מוסדות הלימוד השונים. קיימים מסלולים מקוצרים בהיקף של כ - 40 שעות וכן תכניות מקיפות יותר בהיקף של עד כ - 260 שעות לימוד המשלבות גם סטאז' מעשי. לרוב מדובר על שיעור חד שבועי בשעות הערב, במתכונת המאפשרת לשלב את הלימודים עם עבודה במשרה מלאה. 

 

נושאי הלימוד

 

תוכנית הלימודים בקורס מקיפה נושאי לימוד עיוניים ומעשיים מגוונים ובהם:

 

  • קשרים בין משתנים
  • כתיבת נהלים
  • תהליך סטטיסטית SPC 
  • מבדקי איכות
  • גישות מתקדמות לאיכות
  • איסוף נתונים
  • עלויות איכות - תרגול מעשי משולב
  • מדדי הצלחה וכניסה
  • ISO 9001 - סקירת תקן איכות 
  • טכניקות לשימור לקוחות   
  • טיפול במשאב האנושי בתהליכי בקרת איכות     
  • ועוד

 

תנאי קבלה

 

תנאי הקבלה לקורס משתנים בין מוסדות הלימוד בהתאם לטיב ההכשרה ולהיקפה. ישנם קורסים המתאימים רק לבעלי הכשרה קודמת בלימודי הנדסה, במקומות אחרים מסתפקים בהצבת דרישה לסיום שתים עשרה שנות לימוד. בנוסף ייתכן ויהיה עליכם לעבור ראיון אישי או וועדת קבלה.

 

תעודה

 

בתום הכשרתם יקבלו המשתפים תעודת בוגר מטעמו של המוסד בו התקיים הקורס. לעיתים מתלווה לדיפלומה גם תעודת השתלמות מטעם משרד הכלכלה. 

 

 

מוסדות לימוד

 

הלימודים מתקיימים במספר מוסדות לימוד ברחבי הארץ, להלן מספר דוגמאות:

 

  • מכללת עתיד (מעלות, חיפה): רשת המכללות "עתיד" עורכת קורס ניהול הבטחת איכות שנפרש על פני כ - 260 שעות לימוד.

 

 

  • מכללת ארז (שלומי): במכללת ארז מציעים קורס בקרה והבטחת איכות שהיקפו 100 שעות אקדמיות. הקורס מקנה ידע נרחב בארגון, ניהול ותכנון איכות בארגונים.

 

  • LQC: בחברת אל קיו סי מתקיים קורס בקרת איכות שאורכו בין 5 - 6 חודשים. המשתתפים יכולים להמשיך גם לקורס המשך בתכנות מכונות מדידה XYZ. בקורסים משולבת התנסות רבה במעבדות שבהן מכירים מקרוב את ציוד הבדיקות ומתרגלים בפועל מיומנויות חשובות במקצוע.

 

  • מכללת מלט"ש (פרישה ארצית): מכללת מלט"ש עורכת קורס להכשרת מבקרי איכות, אשר משולבת בהכשרת XYZ והמכונות. התכנית מקנה מגוון של כלים מקצועיים אותם יכולים המשתתפים ליישם בעבודתם בתעשייה.

  

  • מכללת מישלב (רמת גן וחיפה): במכללת מישלב מתקיים קורס ניהול הבטחת איכות ובטיחות. הקורס מתאים לעובדים במגזר התעשייתי והעסקי, כגון מנהלי עבודה, ממוני בטיחות ומנהלי שרשראות אספקה שמעוניינים לקדם את הקריירה.

 

  • המכללה הטכנולוגית רופין (עמק חפר): במכללה הטכנולוגית רופין מתקיים קורס ניהול לבקרה ולהבטחת איכות, שבו ניתן להכיר כלים מתקדמים לייעול תהליכי ייצור בתעשייה. היקפו של הקורס 150 שעות. 

 

  • מכללת LTD (ראשון לציון): מוסד המתמחה בהכנה לבחינות של האיגוד האמריקאי לאיכות (American Society for Quality) ושל האיגוד הישראלי לאיכות. כאן תוכלו למצוא הכשרה בהבטחת איכות בת 40 שעות לימוד וכן קורסים נפרדים בבקרת איכות, בניהול איכות בכיר ובניהול איכות לפרוייקטים. 

 

 

  • מכללת אינטלקט אקדמון (קרית אתא): המכללה המקיימת קורסים והכשרות למגזר הציבורי והפרטי מציעה מסלול של 260 שעות אקדמיות הכולל פרויקט גמר מעשי.

 

  •  שיא האיכות (רמת גן): מוסד הלימוד מציע מגוון של השתלמויות וקורסים בתחום ניהול האיכות, וכן בתחומים כגון עריכת מבדקים, בטיחות וניהול אחריות חברתית. הכשרות משלבות התנסות מעשית וחווייתית.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על קורס הבטחת איכות?

רוצה לדעת יותר על קורס הבטחת איכות?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד קורס הבטחת איכות
שאלות הגולשים בנושא
קורס מהנדס איכות מוסמך CQE
קורס בקרה ואיכות תוכנה QA
מה ללמוד - טכנאי פי סי ורשתות או אבטחת איכות?
איפה מומלץ ללמוד קורס בקרת איכות?
קורס מנהלי איכות נתיבי ישראל
איזה מקצוע מבוקש יותר - חשמלאי מוסמך או הנדסת איכות?
קורס איכות הסביבה - תאריכי פתיחה