רוצה פרטים על קורס QA?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי QA בדיקת תוכנה - כל מה שחשוב לדעת

רוצה לדעת על קורס QA? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס בדיקות תוכנה QA

בודק התוכנה הוא אחד התפקידים החשובים בעולם ההייטק והמחשבים. ללא בודקים איכותיים שמפקחים באופן קפדני על מוצרי התוכנה, לא ניתן לפתח טכנולוגיות חדשות ומורכבות. הבודקים מעבירים את מסקנותיהם הלאה לצוותי המפתחים והמעצבים, שמשתמשים בהן כדי לוודא כי התוכנה או האפליקציה הם איכותיים ובטוחים לשימוש הלקוחות.

 

בדרך כלל לומדים את התחום במסגרת לימודי תעודה ולא כחלק מלימודים אקדמאים. לעיתים ניתן לקחת חלק בקורס במהלך תואר אקדמי במקצועות רלוונטיים, כגון מדעי המחשב וכך להרחיב את סל הכלים הפרקטיים שברשות הבוגרים.

 

למי מתאים הקורס?

ההכשרות מיועדות למעוניינים להשתלב בתחום ה - QA בהייטק ורבות מהן מתאימות גם לחסרי ניסיון בתכנות או בעולם המחשוב.

 

קיימים גם קורסים ייעודיים לעובדים בחברות הייטק שברצונם להתמקצע בתחום זה, לעובדי מעבדה, לעובדים בחברות תעשייה וטכנולוגיה וגם לאנשים מחוץ לתחום הרוצים ללמוד עולם חדש ומורכב (שיש לו פוטנציאל השתכרות די גבוה). הקורסים מיועדים גם למנהלי ועובדי קבוצות איכות ועובדים מן השורה העוסקים בתחום.

 

 

מה לומדים?

 

מטרת הקורסים השונים היא להקנות לסטודנטים ידע נרחב והשכלה איכותית בכל הקשור לניהול מערכת הבטחת איכות תוך שימוש בכלים ניהוליים מתקדמים. בחלק מן ההכשרות מתמקדים בכלים ידניים לבדיקות ובאחרים בכלים אוטומטיים (אוטומציית בדיקות). כמו כן, ישנם מסלולים משולבים לשני תחומי הבדיקה.

 

בין תחומי הלימוד בקורסים השונים - ציוד מדידה ובדיקה, גורמי האיכות, תקני איכות בינלאומיים, עקרונות האיכות, כלכלת האיכות, אימות האיכות, יסודות הניהול על פי עקרונות TQM, הבטחת איכות וביקורת סטטיסטית, מערכות מדידה במערך הבטחת איכות, מערכת הבטחת איכות לפי עקרונות שונים, ניהול האיכות בתעשיות שונות, מערכות איכות מתקדמות ועוד.
 

לשכת התעסוקה - משרד העבודה

 

בשירות התעסוקה מציעים הכשרות שונות המיועדות למחפשי עבודה. יכולים ללמוד בהם מי שמעוניינים להשתלב בתחום ה - QA ושהמקצוע הנוכחי שלהם לא נדרש כיום במשק. יש צורך לקבל הפניה לאותן הכשרות, דרך פניה אל לשכת התעסוקה באזור המגורים. הקורס המוצע על ידי הלשכה הוא קורס בסיסי שמתאים למתחילים המעוניינים להשתלב במקצוע הבדיקות.

מבין ההכשרות שאינן מתקיימות במימון במדינה, ישנם קורסים שנערכים בפיקוח של משרד העבודה ובסיומם מקבלים המשתתפים דיפלומה ממשלתית מטעם המשרד. בחלק מאותן הכשרות ניתן לקבל הכנה לקראת בחינת ההסמכה ISTQB לבודקים.

 

קורסים עם השמה

 

בחלק מהקורסים בתחום יכולים המשתתפים לקבל סיוע בהשמה בארגונים רלוונטיים. שירות זה מוצע למתאימים שעומדים בכל חובות הקורס, בהתאם לשיקולים של המוסדות המלמדים. במקרים אחרים, כוללים המסלולים גם התלמדות בחברות הייטק, שיכולה לסייע לפתוח דלת לתעסוקה באותן חברות.

 

נוסף על כך, מתקיימים מסלולים מסוימים המיועדים למובטלים ולנמצאים בחל"ת בעקבות משבר הקורונה. תכניות אלה נערכות בשיתוף עם רשות החדשנות. במסגרת התכנית נכלל ליווי של חברת השנה למשתתפים שעומדים בדרישות. מדובר בקורסים אונליין הנלמדים בזום, בהם מתמקדים בין היתר בתחום האוטומציה. חשוב להדגיש כי קורסים אלה מיועדים לנמצאים בחל"ת ולמובטלים בלבד והם מוצעים רק במוסדות מסוימים.

 

 

כמה זמן לומדים?

 

משך הלימודים משתנה על פי היקף החומר הנלמד. ישנם קורסים שהיקפם 100 שעות וישנם גם קורסים שאורכם 300 שעות ויותר. לרוב הקורסים נמשכים מספר חודשים עד שנה אחת, ובחלקם מקבלים הבוגרים תעודות סיום רשמיות המסייעות להם בהשתלבות במקומות העבודה.

 

קורס קצר

 

מרבית ההכשרות נפרשות, כאמור, על פני מספר חודשים עד שנה. במקביל ניתן למצוא קורסים קצרים שמרוכזים על פני פרק זמן מצומצם יותר ושבהם ניתן לקבל הכשרה בתחום זה בפרק זמן מקוצר. בחלק מאותן הכשרות מיועדות למי שמגיעים עם ניסיון קודם בתוכנה ומחשבים ומעוניינים להעשיר את סל הכלים הקיים ברשותם, כגון לעובדי בדיקה ידנית המעוניינים לרענן את הידע שברשותם ולהתרחב גם לבדיקות אוטומציה.

 

אפשרות נוספת ללימוד מרוכז ומזורז הוא באמצעות קורסים אונליין. במסלולים אלה המשתתפים יכולים לרוב להתאים את קצב הלימוד לצורכיהם האישית וכך הם יכולים להתאים גם לאנשים עובדים. המשתתפים יכולים לתכנן גם את שעות הלימוד וכמות השיעורים שבהם צופים במהלך השבוע, מה שרלוונטי בעיקר להכשרות המבוססות על הרצאות מוקלטות מראש. חשוב לציין כי בקורסים המבוססים על לימוד LIVE באמצעות ZOOM אין אפשרות בדרך כלל להאיץ את משך הקורס שכן הלימוד נערך במקביל לכיתה פיזית.

 

תנאי קבלה ודרישות


דרישות הקבלה לקורסים אלה משתנות. בכל המסלולים יש צורך בידע בסיסי בשפה האנגלית ובתפעול מחשב, אולם לרוב אין צורך בניסיון קודם בתחום ה - QA או בתכנות.

 

במוסדות מסוימים, על המועמדים להיות בוגרי 12 שנות לימוד ולהציג בגרות במתמטיקה ברמת 3 יחידות, או לחלופין לעבור בחינה במתמטיקה. לעיתים מתקיימים גם מבחני כניסה או שלבי מיון להערכת ההתאמה למסלול.

 

הכשרות מסוימות מיועדות בעיקר להנדסאים או מהנדסים, או לחלופין לאקדמאים במקצועות רלוונטיים, המעוניינים לעבור הסבה מקצועית.

 

מחירים - כמה עולה הקורס?

 

עלות הקורס משתנה ממוסד למוסד. המחיר תלוי בקריטריונים כגון משך ההכשרה, לימודים פרונטליים מול מקוונים, תכנים פרקטיים והתנסויות, מיקום בארץ ועוד. באופן כללי, מחיר ההכשרות נע בין 10,000 - 30,000 שקלים, אם כי ניתן למצוא קורסים שעולתם נמוכה או גבוהה מטווח זה. במקרים מסוימים, קורסים ללימוד עצמי אונליין כרוכים בעלות נמוכה יותר מזו של קורסים פרונטליים.

קורסי QA מומלצים

ניתן ללמוד קורסים בתחומים הבטחת האיכות במוסדות לימוד ברחבי הארץ.

 

הקורסים נערכים באזורים שונים, כך שהסטודנטים יכולים ללמוד בסמוך למקום מגוריהם. בין היתר מתקיימים קורסים בחיפה והצפון, קורסים בתל אביב ואזור המרכז, קורסים בבאר שבע והדרום וכן קורס בדיקות תוכנה בירושלים שמתאים לתושבי העיר וסביבתה.

 

  • ג'ון ברייס הדרכה (תל אביב): קורס בדיקות תוכנה במכללה כולל כ - 470 שעות לימוד, ונלמד במתכונת קורס בוקר או מסלול ערב. בתום ההכשרה יכולים הבוגרים לגשת לבחינות הארגון הבין לאומי ISTQB.

 

  • ג'ון ברייס ירושלים: במוסד זה מוצע קורס בדיקות תוכנה QA בהתמחות ISTQB כולל יסודות בבדיקות אוטומציה. ניתן ללמוד במסלול אונליין.

 

  • המכללה האקדמית כנרת - לימודי חוץ: מתקיים קורס תשתיות בדיקה ואוטומציה, הקורס מיועד לאנשים הנמצאים בחל"ת ולמובטלים בלבד והוא נערך בשיתוף רשות החדשנות. הקורס מתקיים במתכונת מקוונת ב - ZOOM.

 

  • מכללת IPC (ירושלים): מתקיים קורס היברידי, שהיקפו בין 3-6 חודשים, הכולל הכנה למבחני ISTQB.

 

  • הטכניון - עזריאלי לימודי המשך (ירושלים): קמפוס ירושלים של יחידת לימודי ההמשך של הטכניון ועזריאלי מציע קורס בדיקות תוכנה TCQA. התכנית נמשכת כחמישה חודשיים וכוללת כ - 200 שעות, המפגשים מתקיימים פעם בשבוע בערבים. התכנית מכינה את משתתפיה לבחינות ההסמכה של ארגון ISTQB.

 

  • מכללת אתגר (קורס מקוון): במכללת אתגר מציעים קורס QA Engineer המתקיים באמצעות ZOOM. הקורס מורכב מחלק עיוני ומחלק מעשי לתרגול החומר הנלמד.

 

  • המכללה לניהול (חיפה והקריות): היקפו של הקורס כשנה אקדמית. בוגרי הקורס יכולים לגשת לבחינת ISTQB.

 

  • יחידת לימודי החוץ של הטכניון (תל אביב וחיפה): קורס בודקי תוכנה ביחידת לימודי החוץ בטכניון מקנה ידע רב בביצוע טכנולוגיות בדיקה ובפיתוחן. תכני התכנית מותאמים לדרישות עולם ההייטק העכשווי וכוללים סימולציות ותרגול מעשי. אורך ההכשרה כחמישה חודשים.

 

  • המרכז הארצי ללימודים ICS: מתקיימים שני קורסים בתחום הבדיקות - קורס בדיקות תוכנה + QA אוטומציה בשילוב AI; וקורס בדיקות תוכנה ידניות – QA בשילוב בינה מלאכותית AI.

 

  • המכללה האקדמית סמי שמעון - המרכז ללימודי חוץ (אשדוד, באר שבע): במרכז ללימודי חוץ של המכללה האקדמית סמי שמעון מתקיים קורס להכשרת בודקי תוכנה שמתמקד בבדיקות אוטומטיות וידניות מתקדמות. הקורס כולל כ - 200 שעות.

 

  • המכללה למינהל (פרישה ארצית): המכללה מציעה קורס QA, שכולל כ - 350 שעות לימוד. הסלול מכשיר את תלמידיו לביצוע בדיקות ידניות ואוטומטיות לסביבת דוט נט וגם מקנה ידע במערכות הפעלה, תכנות ווירטואליזציה.

 

  • HackerU (קורס אונליין): ניתן לבחור בין קורס ערב שנמשך כ - 9 חודשים ובו נערכים שני שיעורים בשבוע לבין מסלול בוקר בהיקף של כארבעה חודשים ובו מתקיימים שלושה מפגשים שבועיים. נוסף על כך, מוסד זה מתקיים קורס מפתחי אוטומציה ל - QA, המעניק כלים מתקדמים בפיתוח בדיקות אוטומטיות, קורס זה נפרש על פני כחמישה חודשים.

 

  • מכללת מדיאטק ג'ון ברייס חיפה: היקפו של קורס QA במכללת מדיאטק ג'ון ברייס חיפה הוא כ - 470 שעות. התכנחת מאפשרת למהנדסים ולבודקי תוכנה להכיר שפות תכנות וללמוד עקרונות חשובים בביקורת תוכנות, בדרך למבחן ISTQB העולמי. מתקיים גם קורס בדיקות תוכנה אוטומטיות Test Automation בהיקף של 140 שעות.

 

  • Experis Academy (תל אביב): באקספריס מתקיים מסלול לוחמים להייטק בתחום ה - QA והאוטומציה, המיועד ללוחמים משוחררים ולפני שחרור המעוניינים בהכשרה לתפקידי בדיקות בהייטק, במתכונת בוטקאמפ.

 

  • המכללה הטכנולוגית באר שבע: במרכז ההשתלמויות ולימודי התעודה של המכללה הטכנולוגית באר שבע ניתן ללמוד בקורס QA אשר מכין את תלמידיו לקראת מבחן ההסמכה ISTQB. במוסד זה ניתן ללמוד בעוד שלל קורסים בתחום התוכנה והסייבר, וכן בקורסי ניהול ותעשייה.

 

  • מכללת QA EXPERTS רמת גן: ב - QA EXPERTS מציעים מסלולים ללימודי תעודה בתחומי בדיקת תוכנה. המסלולים מתמקדים בהקניית ידע מעשי והכישורים הדרושים להשתלבות בעולם העבודה. כל המרצים במכללת QA EXPERTS עובדים בתעשיית ההייטק, ובהתאם הקורסים מותאים לדרישות בשוק. הם נערכים בכיתות קטנות תוך הענקת יחס אישי רב לסטודנטים. קורס זה מתקיים במתכונת נוחה לאנשים עובדים.

 

  • מכללת SVCollege (פרישה ארצית): משכו של קורס QA ב - SVCollege הוא כ - 4 חודשים, ובמסגרתו המשתתפים נפגשים פעם בשבוע. אורכם של המפגשים הוא 4 שעות. נוסף על הלימודים העיוניים, משתתפים שציוניהם עומדים ברף הנדרש, יכולים לקחת חלק בהתנסות מעשית בחברות הייטק שונות. הלימודים מיועדים לאנשים עד גיל 40 בלבד.

 

  • מכללת Net4U (פתח תקווה): תושבי פתח תקווה ואזור המרכז יכולים ללמוד במכללת Net4U בקורס QA אוטומציה, שבו נלמדים תהליכי אוטומציית בדיקות. הקורס כולל 200 שעות אקדמיות.

 

 

מה ההבדל בין QA ל - QC?

 

מדובר בשני תהליכים שונים להבטחת איכות המוצר. QA הוא תהליך המתרחש עוד בשלבי הפיתוח, ותפקידו להבטיח שהפעולות המתבצעות לבניית המוצר מספיקות על מנת לקבל תוצאה שממלאת את ייעודה. QC הוא תהליך המתבצע בסוף הפיתוח, ותפקידו לאתר באגים במוצר שכבר קיים ועומד.


מהן אפשרויות התעסוקה?

כמעט בכל חברה העוסקת בפיתוח תוכנה יש בודקי תוכנה, מהנדסי בדיקות ואנשי מקצוע העוסקים בתחום הבטחת האיכות. החברות הללו הן מכל תחומי התעשייה והביקוש לאנשי הבטחת איכות הוא גדול ותמידי. כל מי שרוצה לעסוק בתחום זה וגם אלה שכבר עוסקים בו ורוצים להתמקצע, יכולים להיעזר רבות בקורסים הללו. תעודות הסיום המוענקת בסיום ההכשרות (במיוחד של מוסדות הלימוד היוקרתיים יותר) יכולה להקנות לעובדים יתרון מסוים ולשפר את הסיכויים לקבלת משרות. לאחר השתלבות במשרות QA, העובדים יכולים להמשיך לפתח את הקריירה בהייטק ולהתקדם לתפקידים בכירים יותר, בין היתר דרך לימוד בהכשרות נוספות בתחומי הפיתוח והמחשבים.

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על קורס QA?

רוצה לדעת יותר על קורס QA?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד קורס QA
שאלות הגולשים בנושא
QA - הסבר + אפשרויות תעסוקה.
היכן ללמוד QA?
קורס QA והנדסאי תוכנה - עבודה לבוגרים
עבודה בQA לבעלי תואר שלא בתחום
קורס QA ב- svpcollege
לימודי QA ומנהל רשתות לחסרי רקע
קורס qa - ללמוד במכללת ג'ון ברייס או בנס?