קורס הכשרת סייעות שיניים במכללה למינהל

שירות אישי - צור קשר
קורס הכשרת סייעות שיניים במכללה למינהל

קורס סייעות שיניים במכללה למינהל

 

מקצוע פרא-רפואי נחוץ


סייעות שיניים הוא מקצוע פרא-רפואי הכולל מתן סיוע לרופאי שיניים במהלך הטיפולים. ענף רפואת השיניים מכיל בתוכו מגוון רחב מאוד של התמחויות ותחומי עיסוק. ביניהם רפואת שיניים לילדים, אנדודנטיה, המתמקדת במחלות שורש השן, אורתודנטיה העוסקת ביישור שיניים ובבעיות בסגר הלסתות ושיקום הפה העוסק בביצוע הליכים רפואיים כמו סתימות וכתרים כדי להשיב לשיניים את תפקודן התקין.


לרופאי השיניים תחומי אחריות רבים ועבודתם מצריכה סיוע מצד גורם נוסף. העוסקים בסייעות שיניים עוזרים לרופאים לבצע את עבודתם כהלכה, בלעדיהם הרופאים יתקשו מאוד במלאכתם. הסייעים אחראים להכנת המכשירים וביצוע סטריליזציה, הכנת החומרים הדנטליים לפני הטיפול, תחזוקת הציוד, ביצוע צילומי רנטגן, ניהול שוטף של המרפאה וכן מתן עזרה לרופא במהלך הטיפול הרפואי עצמו. לשם כך, על הסייעים לעבור הכשרה מקצועית מתאימה שתעניק להם את מכלול הידע הנדרש לעבודתם.


אנשי מקצוע בתחום הסייעות צריכים להפגין ידע מעמיק בנושאים כמו אנטומיה, כירורגיה, כימיה אוראלית, שיקום הפה, רפואת שיניים מונעת ועוד. המכללה למינהל מציעה קורס סייעות שיניים, אשר יכול להתאים לכל המעוניינים לעסוק בתחום עזר רפואי ולעבוד לצד רופאי שיניים במסגרת מרפאות פרטיות או ציבוריות.

 

היכן לומדים?

 

קורס זה מתקיים בשלוחות המכללה בערים - ראשון לציון, באר שבע, חיפה


תכנית הלימודים


מטרת הקורס היא הקניית המיומנויות המקצועיות הדרושות כדי להשתלב בתור סייעים לרופאי שיניים. במהלכו, התלמידים לומדים נושאים שונים מתחום הרפואה ורפואת השיניים בפרט, לרבות כימיה, כירורגיה, אורתודנטיה ורפואה מונעת. בנוסף, הם בוחנים את ההיבטים השונים של עבודה לצד רופאי שיניים, כגון ביצוע סטריליזציה, ביצוע צילומי רנטגן, שימוש בציוד רפואי ובחומרים דנטליים. כמו כן, הם מתעמקים באתיקה מקצועית ובעקרונות לניהול נכון של מרפאה.


מתכונת הלימוד


הקורס נמשך כשנה. תלמידים שלוקחים חלק בקורס יכולים לבחור ללמוד במסלול בוקר או במסלול ערב. כמו כן, נדרשת תקופת סטאז' במרפאות שיניים במהלך הקורס.


נושאי הלימוד

 

  • כימיה וביולוגיה
  • חולים סיסטמיים
  • כירורגיה ואלחוש
  • יסודות באנטומיה
  • ביצוע סטריליזציה
  • מכשור רפואי וציוד
  • רפואת שיניים מונעת
  • יסודות באורתודנטיה
  • פתולוגיה ופרמקולוגיה     


על מוסד הלימוד


בית הספר למינהל ומקצועות הטיפול מציע מסלולים שונים בתחומים אלה. בין הקורסים המוצעים ניתן למצוא קורס מטפלי יום סוג 1 וסוג 2, קורס הכנה לסייעות שיניים לבעלי ותק בעבודה וקורס סייעות לחינוך מיוחד.


תנאי קבלה


לתכנית זו מתקבלים מועמדים בוגרי 12 שנות לימוד, עם עדיפות לבעלי תעודת בגרות מלאה. אין צורך בידע קודם בתחומים רפואיים או פרא-רפואיים.

 


תעודה


תלמידים שנוכחים בכל השיעורים ועומדים בהצלחה במבחנים הפנימיים ובבחינות החיצוניות של משרד הבריאות, זכאים לתעודת גמר מטעם המכללה למינהל.


אפשרויות עבודה


בוגרי הקורס יכולים להשתלב בתור סייעי שיניים בשלל מרפאות שיניים ברחבי הארץ, הן פרטיות והן ציבוריות.

עוד מסלולי לימוד - המכללה למינהל