כמה מרוויח פרסומאי בישראל?
רוצה לדעת על שכר פרסומאים? אנחנו רוצים לעזור לך!
דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד.
לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
עזרנו גם לך? דרג אותנו:
שכר פרסומאי - שכר במשרדי פרסום
כמה אפשר להרוויח בתחום הפרסום?
תעשיית הפרסום מושכת אליה רבים שמחפשים קריירה משפיעה ויצירתית שמאפשרת להיות בצומת משמעותי במשק. משרדי הפרסום מעצבים את הרגלי הצריכה שלנו ואת פניה של המדיה, הם פועלים מול חברות גדולות במשק ובעידן הדיגיטלי של היום הקמפיינים שלהם חוצים גבולות ומגיעים לרחבי העולם.
תחום הפרסום ידוע בתחרותיות הרבה שלו ובתפקידים המאתגרים שכלולים בו. במקרים רבים מדובר בעבודה אינטנסיבית ובתנאי לחץ לא פשוטים, שכוללת שעוות עבודה מרובות לצד דרישה לתפוקה גבוהה ולהפגנת יצירתיות מתמדת. עם זאת, למי שמתמידים, מגלים שאפתנות וניחנים בכישרון יכולים לטפס בסולם הארגוני ולהגיע למשכורות גבוהות במיוחד. בשל הדינמיות הרבה של הענף, העובדים חייבים להיות עם הידע על הדופק ולהתעדכן תמידית במגמות החדשות ובשכלולים האחרונים אם ברצונם להתקדם ולצמוח בתחום.
אפשרויות תעסוקה בפרסום
ענף הפרסום מציב מגוון רחב מאוד של אפשרויות תעסוקה, משרד פרסום טיפוסי מפגיש בין מגוון של תפקידים שאמונים על ההיבטים השונים של הקמפיין, מביצוע חקר השוק, דרך טיפול בתכניות העסקיות והפן הפיננסי ועד לצוותי רעיונאים ואנשי גרפיקה ועיצוב. בין שלל האפיקים לתעסוקה בפרסום אפשר למנות קופירייטרים, ארט דירקטורים, תקציבאים, מדיה ביירים, מנהלי קריאייטיב, ביצועיסטים ועוד שלל תפקידים.
באופן כללי ניתן לומר כי התחום מאפשר לעובדים לצמוח מלמטה. בדרך כלל מתחילים בתפקידים כגון קופירייטינג, פלנינג או תקציבאות ולאחר מכן יכולים להתקדם לתפקידים בכירים יותר במשרד. כאשר מטפסים אל הדרגים הניהוליים במשרד הפרסום עולות גם רמות השכר של התפקיד.
רמות שכר
תפקיד | שכר נטו חודשי |
קופירייטר | 5,000 - 8,000 שקלים לחודש |
קופירייטר בכיר | 12,000-15,000 שקלים לחודש |
שכר תקציבאי | 4,500 - 5,000 שקלים לחודש |
תקציבאי בכיר | 8,000 - 10,000 שקלים לחודש |
פלנר | 8,000 - 10,000 שקלים לחודש |
פלנר בכיר | 14,000 - 16,000 שקלים לחודש |
ביצועיסט | 6,000 - 9,000 שקלים לחודש |
סופרווייזר | 10,000 - 17,000 שקלים לחודש |
ארט מתחיל | 4,000 - 6,000 שקלים לחודש |
מנהל מדיה | 11,000 - 14,000 שקלים לחודש |
מנהל קריאייטיב | 25,000 - 35,000 שקלים לחודש |
סמנכ"ל לקוחות | 25,000 - 35,000 שקלים לחודש |
מנכ"ל משרד פרסום | 35,000 - 60,000 שקלים לחודש |
* שימו לב, רמות השכר יכולות להשתנות מעת לעת.
ביקוש בתחום
ענף הפרסום הוא דינמי ביותר וכך באופן מתמיד יש בו דרישה למוחות מבריקים ולפרסומאים איכותיים בכל הדרגות והתפקידים. התפתחויות בזירת הניו מדיה מביאות להיווצרותם של תפקידים חדשים ומאתגרים לזירה, כאשר במשרדים רבים יש דרישה גבוהה לפרסומאים שמומחים בתחום האינטרנט והמדיה החברתית.
מה ללמוד כדי לעבוד בפרסום?
ישנן מספר אפשרויות לימוד שיכולות לסייע לפתוח את הדלת לקריירה בפרסום. אפשר לבחור בתכניות לימודים אקדמיים כגון תואר ראשון בתקשורת או לימודי מנהל עסקים בהתמחות שיווק ופרסום. בדרך כלל אורכם של הלימודים הוא כשלוש שנים והם מאפשרים להיחשף למגוון תיאוריות וסוגיות תיאורטיות לגבי פרסום וכן להתנסות באופן מעשי דרך התמחויות, סדנאות או פרויקטים. במשרדי פרסום גדולים רבים יכול תואר ראשון להוות יתרון למועמדים.
נוסף על כך, ניתן ללמוד בקורסים בתחום הפרסום. מדובר במסלולים קצרים יותר מן התארים האקדמיים ולרוב הם ממוקדים יותר ומתרכזים בהיבט אחד של תחום הפרסום. הקורסים לרוב נמשכים מספר חודשים עד שנה ורובם כוללים התנסות פרקטית רבה. בין הקורסים בתחום זה אפשר לכלול קורס קופירייטינג, קורס פלנינג, קורס ניהול מותג, קורס קריאייטיב ותכניות נוספות.
ראשית ברוב מוסדות הלימוד יש הכוון תעסוקתי , אשר מסייע לסטודנטים/בוגרים להשתלב בשוק העבודה ושנית יש לא מעט פרוייקטים במוסדות הלימוד שבהם משתלבים הסטודנטים בפרוייקטים שונים- ברוב המקרים במכללות שם יש חיבור לשטח.
לדוגמא במסלול האקדמי מציע את פרויקט החונכות המתקדם: Internship. התוכנית מאפשרת לסטודנטים מצטיינים להמיר את פרוייקט הגמר בעבודה ממוקדת בחברות שונות.
בהצלחה