רוצה פרטים על לימודי אופטיקה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תוכנית לימודים- לימודי אופטיקה

רוצה לדעת על לימודי אופטיקה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי אופטיקה - קורס אופטיקה בישראל

איכות הראייה שלנו מושפעת מגורמים רבים: תורשה, תאונות, ריבוי השימוש באמצעי התקשורת החזותית, אינטרנט טלוויזיה וכו'. כל אלו ועוד, משפיעים רבות על ראייתנו. בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים נזקקים למשקפיים בכדי לשפר את ראייתם עוד מגיל צעיר. תופעה זו הופכת את המשקפיים לפריט בולט ובעל נוכחות על פניהם של אנשים רבים.

כיום המשקפיים הם לא רק כלי לשיפור ראייתנו, המשקפיים הפכו לאקססוריז, לאביזרי אופנה ועל כן הם נדרשים להיות בעלי עיצוב מקורי ומראה אסתטי ואופנתי. גם ההתפתחות הטכנולוגית המהירה בתחום זה, דורשת מאנשי המקצוע העוסקים באופטיקה לעקוב אחר החידושים הטכנולוגיים ולהיות בעלי ידע נרחב ביותר במכשור ובאופטיקה.

 

 

בהתאם לחוק, קיימות שתי דרגות של אופטיקאים:

 

  • אופטיקאי סוג 1 – בעלי דרגה זו יוכלו לעסוק במקצוע אך ורק בפיקוח של אופטיקאי בעל דרגה יותר בכירה.
  • אופטיקאי סוג 2 – בעלי דרגה זו יוכלו לעסוק במקצוע באופן עצמאי ולקבל רישיון להקמת עסק פרטי בתחום.

 

תכנית הלימודים

 

תכניות הלימוד באופטיקה משתנות לפי הדרגה המקצועית שאליה מכשיר הקורס, ובהתאם לבית הספר המעביר אותו. רוב התכניות משלבות לימודים עיוניים בנושאים רלוונטיים יחד עם תרגולים מעשיים ויציאה לסיורים לימודיים. בחלק מן התכניות צריכים הסטודנטים גם להגיש פרוייקט סיום.

 

מטרת לימודי אופטיקה היא להקנות למשתתפים מיומנות וכלים מקצועיים להכשיר אותם לעסוק במקצוע האופטיקה. כמו כן, תוכניות הלימוד בקורס אופטיקה כוללות הכנה של הסטודנטים לבחינות הרישוי הממשלתיות, שייזכו אותם בדרגת אופטיקאי סוג 2 .

 

נושאי לימוד

 

נושאי הלימוד התיאורטיים בקורס אופטיקה כוללים:

 

  • בטיחות בעבודה
  • עדשות
  • אופטיקת הראייה
  • מדידות
  • כלים ומכשירי עבודה
  • אנטומיה
  • פסיכולוגיה של הראייה
  • תורת האור
  • כללי אתיקה מקצועיים
  • הנדסת אנוש
  • קביעת מדידות אנטומיות
  • שיווק ממוחשב
  • קביעת מדידות גאומטריות
  • תורת החומרים      
  • התאמת משקפיים ללקוחות
  • ועוד
  • הכנת עדשות והרכבתן לפי מרשם ספציפי      
 

 

היכן לומדים אופטיקה?

 

בין מוסדות הלימוד האפשריים ללימודי אופטיקה זה: דיפלומה - בית הספר ללימודי תעודה והסמכה של האוניברסיטה הפתוחה, אוניברסיטת אריאל בשומרון, במרכז להכשרה ושיקום מקצועי ברעננה ועוד.

  

כמה זמן נמשך הקורס?

 

משך הלימודים משתנה בהתאם להיקף הלימודים בקורס ולמוסד המעביר את הקורס. בדרך כלל לימודי אופטיקה במסגרת קורס מתפרשים על שנתיים ומקיפים כ  - 900 שעות לימוד.

 

מהו קהל היעד והאם יש תנאי קבלה?

 

הלימודים בקורס פונים למועמדים בעלי 12 שנות לימוד. תנאי הקבלה לקורס זה כוללים מבחני קבלה בפיזיקה, מתמטיקה ואנגלית ומעבר ראיון קבלה אישי מטעם מוסד הלימוד.

 

מתכונת הלימוד

 

לימודי אופטיקה כוללים הרצאות פרונטליות עיוניות, לימוד מעשי תוך יציאה לסיורים וביצוע פעולות אופטיות. בסיום הקורס צריכים להיות מסוגלים המשתתפים להתאים משקפיים ללקוח.

 

תעודה והסמכה בסיום הקורס

 

מועמדים שעברו את בחינות הסיווג המקצועי של משרד התמ"ת יהיו זכאים לתעודת מקצוע – "אופטיקאי סוג 2"

 

לימודי המשך בתחום האופטיקה

 

בוגרי קורס אופטיקה יכולים להעמיק את השכלתם ולהמשיך ללימודי תואר ראשון בתחום מדעי הראייה והאופטומטריה. מעבר לכך, ישנה אפשרות להתקדם ללימודי תואר שני המוצעים במכללת הדסה לדוגמא . תואר שני מיועד לבעלי תואר ראשון באופטומטריה ומהווה את מסגרת הלימודים הגבוהה ביותר ללימודי אופטיקה אשר מזכה את בוגריו בתואר M.Optom .

 

מהן אפשרויות התעסוקה בהמשך?

 

תכניות הלימוד בלימודי אופטיקה שואפות להכשיר בעלי מקצוע שיוכלו לעסוק בתחום ולהתקין ולהתאים משקפיים על-פי מרשם רופא עיניים. כמו כן, הקורס מקנה למשתתפים ידע בשיווק וניהול, שמסייע למעוניינים בכך לפתח קריירה עצמאית בתחום האופטיקה.

 

בתום קורס אופטיקה יוכלו בוגרי הקורס לגשת למבחני ההסמכה מטעם משרד התמ"ת. לאחר מעבר בחינות אלו בהצלחה, מוסמכים הבוגרים כ"אופטיקאיים סוג 2" ומאוחר יותר הם יכולים להתחיל להשתלב במקצועיות כאופטיקאים עצמאיים או כשכירים בחנויות אופטיקה, במעבדות אופטיות, במרפאות ובקופות חולים.

 

גובה השכר של אופטיקאי

 

גובה השכר המוצע בשוק לאופטיקאי הוא כ- 12,000 שקלים.

 

לסיכום, תחום משקפי הראייה צבר תאוצה בשנים האחרונות בשל ההתפתחות הטכנולוגית ובעקבות מגמות האופנה שהעניקו למשקפי הראייה מעמד של אביזר אופנתי מוביל. המודעות העולה לחשיבות רכישת משקפיים ממקור מוסמך בלבד, דהיינו מאופטיקאי מוסמך, העלתה גם כן את הגידול בענף ואת הביקוש למקצוע. רבים לכן בוחרים לקבל הכשרה בתחום האופטיקה במסגרת לימודי תעודה או לימודים אקדמאיים.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי אופטיקה?

רוצה לדעת יותר על לימודי אופטיקה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור