רוצה פרטים על מקצועות לימוד מבוקשים?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

מקצועות מבוקשים: 10 מקצועות הלימוד הכי מבוקשים כיום

מקצועות ההיי טק למשל שהיו עד לפני עשור בין המקצועות המבוקשים והמורווחים ביותר במשק, קיבלו תפנית לאחרונה, והשכר חוזר להיות פרופורציונאלי. ישנם כאלו שמחליטים ללמוד מקצוע זה או אחר בהתאם למצב במשק. לא אחת פותחים עיתון בסוף שבוע ורואים דרושים במקצועות.

האם הן טובות עבורכם? קראו את הטיפים שלנו ותרוויחו !

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


בחירת לימודים לפי שוק העבודה - לימודי מקצועות מבוקשים:
 
כשהיינו ילדים והיו שואלים אותנו מה נרצה לעשות "כשנהיה גדולים", היינו עונים בדרך כלל לפי מה שנראה הכי פופולרי או הכי נחשב בעיני הורינו או הסביבה. מקצועות כמו טייס, רופא, עורך דין או מהנדס היו שגורים בפינו, אך באותה נשימה יכולנו לומר גם כבאי או שוטר. כיום, בשוק התעסוקה הרווי והדינאמי, לא תמיד ברור האם רופא ישתכר יותר מטכנאי, והאם עורך דין יכול להרוויח יותר מאשר כבאי עם וותק. 
 
בעשורים השנים האחרונים רבים מצעירים ארצנו פונים ללמוד מקצועות כמו ניהול, שיווק, מחשבים והנדסה. הם בוחרים במקצועות אלה כיוון שהתעשייה בישראל צומחת בכיוונים טכנולוגיים, ובחברות רבות יש דרישה למנהלי מוצר, למנהלי פרויקטים, למנהלי לוגיסטיקה, למהנדסים מסוגים שונים, למתכנתים, לאנשי מכירות וכן הלאה. עם זאת, יש מקצועות שעדיין נושאים סביבם הילה כמו בעבר, ובראשם עריכת דין ורפואה. על אף הירידה ביכולת ההשתכרות של אנשים האוחזים במקצועות אלה, הם עדיין מסוגלים להוות מוקד משיכה עוצמתי. ראיית חשבון הוא ענף מבטיח ביותר בשוק העבודה, אך הלימודים לא מתאימים לכל אחד או אחת, והדרך לרישיון המקצועי היא רבת אתגרים.
  
 
מהם המקצועות המבוקשים ללימודים וקריירה היום?
 

המגמות למקצועות פופולריים בשוק העבודה משתנות באופן תדיר כאשר המקצועות הנדרשים של היום שונים מהמקצועות של פעם ומן הדרישות רק לפניי מספר שנים. ישנם גורמים רבים שעשויים להשפיע על מגמות הביקוש במשק, לרבות רפורמות כלכליות ושינויים חברתיים.


גם מגפת הקורונה יצרה שינוי משמעותי בשוק העבודה, כאשר חלה עלייה חדה בצורך באנשי מקצוע בענפים הנחוצים להתמודדות עם המשבר מבחינה בריאותית וחברתית. כך ניתן לראות ביקוש מוגבר למקצועות הבריאות, הסיעוד והפרא רפואה, לענפי הרווחה והטיפול, ולצד זאת מגמה מוגברת למקצועות שבהם מתאפשרת עבודה מהבית כגון פיתוח תוכנה, שיווק ומכירות.


בשוק שבו כולם רוצים להיות "עובדים חיוניים", חשוב לזהות את המגמות המבוקשות ביותר ולתכנן בהתאם את בחירת הלימודים והקריירה.

 

הנדסה: בשוק של היום ישנו מחסור במהנדסים בענפים מסוימים, כגון חומרה, חשמל ומכונות. מקצועות ההנדסה הם בין המסלולים המבוקשים באקדמיה בשנים האחרונות, וגם בשוק העבודה עצמו ישנה דרישה רבה לעובדים חדשים, הן מתחילים והן מנוסים.


חינוך: הצורך באנשי חינוך הוא כיום גבוה למדי, במערכת קיים צורך רב במורים שיכולים לסייע בהתאמת ההוראה לנדרש במשבר הקורונה. בין הדגשים הצפויים לעלות בשוק הוא מומחיות בהוראה מרחוק, תקשוב למידה ושילוב פתרונות טכנולוגיים בהוראה.


מדעי המחשב ומקצועות ההייטק: הדרישה לעובדי הייטק תמיד גדולה וגם בתקופות משבר זוהי אחת התעשיות שבהן הפגיעה קטנה באופן יחסי. שוק ההייטק והתוכנה הוא דינמי במיוחד והמגמות בו משתנות באופן תדיר. כיום המקצועות המבוקשים בהייטק הם בעיקר ענפי הדאטה, אלגוריתמים, חומרה וסייבר.


סיעוד: האחים והאחיות נמצאים "בקו הראשון" של הטיפול במגיפה ובמערכת הבריאות של היום שואפים להגדיל את מספר אנשי הסיעוד במחלקות בתי החולים ובקופות החולים. גם לפני המשבר הייתה ניכרת מגמה של עלייה בכמות האנשים שבוחרים ללמוד סיעוד, לרבות במסגרות של הסבת אקדמאים.

 

פרא רפואי: במקביל לפופולריות העולה למקצועות הסיעוד נרשמת עלייה בעניין במקצועות הפרא רפואיים, כגון מרפאים בעיסוק, קלינאי תקשורת, פיזיותרפיסטים ועוד.


טכנולוגיה רפואית ומעבדות: ישנו צורך הולך וגובר במומחים שביכולתם לפתח מכשור רפואי חדשני (כגון מכונות הנשמה, מכשירי פענוח בדיקות, מכשירי לב ריאה ועוד), וכן טכנאים ואנשי צוות לתחזוקה השוטפת שלהם. כמו כן, קיימת דרישה רבה לעובדים במעבדות רפואיות, לצורך פענוח תוצאות בדיקות רפואיות, בהן גם בדיקות קורונה.

 

 

המקצועות הרווחיים ביותר היום


הנדסה: בתחומי ההנדסה המקצועות הרווחיים ביותר היו תוכנה, מהנדסי חומרה ושבבים וכן מהנדסי חשמל. השכר הגבוה ביותר נמדד תעשיית ההייטק ובסטארט אפים טכנולוגיים. בתחילת דרכם משתכרים מהנדסים בין 12 - 20 אלף שקלים לחודש ולאחר מספר שנים יכולים להעלות את גובה המשכורת.


הייטק: בין הענפים שבהם השכר בהייטק הוא הגבוה ביותר נכללים דאטה סיינס ואנליזת נתונים, פיתוח אלגוריתמים ופיתוח פול סטאק ו - WEB. עובדי הייטק מתחילים בתפקידים אלה מגיעים לשכר שבין 18 - 25 אלף שקלים לחודש ולאחר מספר שנים יכולים להגיע לשכר שבין 25 - 35 אלף שקלים בממוצע.


רפואה: באופן כללי שכר רופאים נחשב לבין הגבוהים במשק הישראלי, כאשר בעשור האחרון עלה שכרם בין 60 - 80 אחוזים. שכר ממוצע של רופאים נע בין 30 - 40 אלף שקלים בחודש. תקופת מגפת הקורונה רק העלתה את הביקוש לרופאים, מה שמתבטא גם במשכורותיהם.
 

מה מחפשים מעסיקים בחברות הגדולות במשק?
 
ערכנו עבורכם מבדק בנוגע לדרישות מעסיקים ממועמדים לתפקידים שונים בחברות ענק במשק הישראלי. תוכלו לקרוא על סוגי משרות, ההשכלה הנחוצה, הניסיון המבוקש וגורמים המקנים יתרון למועמדים מסוימים.
 
 
נבחן את החסרונות והיתרונות שבבחירת מקצוע לימודים ע"פ מצב השוק.
 
יתרונות:
 
בבחירה ממוקדת שוק, ניתן לדעת איך, כמה ולמה. שהן השאלות הנפוצות ביותר בקרב אלו המתלבטים באיזה מקצוע יבחרו ללמוד ולעסוק. בדיקה קצרה באינטרנט על כל אחד מהמקצועות, יסביר לכל המעוניין איך לומדים, כמה צריך להשקיע כדי ללמוד, כמה כסף מרוויח מי שמסיים בשוק החופשי, למה התחום מבוקש ומתפתח ועוד נושאים רבים בטרם יתחיל התלמיד את שיעורו הראשון. יתרון גדול נוסף הוא בכך שמרחיקי הראות, ואלו מבינינו שמסוגלים להסתכל קדימה, חצי עשור לפחות כדי לזהות את המקצועות החמים בשוק יוכלו אף הם להרוויח.
 
כך למשל במדעי הסביבה, שהולכים ותופסים תאוצה בעולם, אדריכלות ועיצוב שאוחזים יד ביד עם עליית רמת החיים ותחומי המחקר הביולוגיים ( הנדסה גנטית, פרמצבטיקה, מדעי התא ועוד). מקצועות שלא בהכרח מבוקשים כיום יכולים להיות מבוקשים מחר, שכרם יהיה בצידם והיעדר ביקוש ייצור מצב של תחרות נמוכה יותר. יתרון נוסף הוא בבחירה מראש של מקצוע מבוקש, כך שהתכנון יהיה מסודר וממוקד. לימודי רפואה למשל לכאלו שלא יכולים ללמוד בארץ בשל הביקוש והתנאים הגבוהים, יידעו כי הוצאת סכום כסף לא מבוטל בחו"ל יבטיח להם בסיום התואר כי השקעתם הכספית לאורך שנים תשתלם, רופא לא יהיה מחוסר עבודה בד"כ ולא יהיה תלוי בתנודות השוק העולמי. תמיד יהיו אנשים חולים לרפא.
 
חסרונות:
 
בחירת מקצוע לימוד על פי מצב שוק העבודה לא לוקחת בחשבון את מימד הזמן וגורם התנודתיות. השוק העולמי הגלובאלי משתנה בתדירויות גדלות והולכות. אפקטים מצטברים של הכלכלה העולמית יכולה להשפיע בטווחים מאד קצרים על שוק העבודה. קחו לדוגמה את המשבר הכלכלי החריף בארה"ב, והשפעתו על כל העולם, הן ברמה של הבורסות והן ברמה של יחסי גומלין ותעשיה. כך לדוגמא מצאו את עצמם עשרות אלפי ברוקרים בין לילה ללא עבודה. גורם הזמן הוא גם כם עניין למחשבה. לעיתים מקצוע נלמד ונרכש במשך שנים.
 
מרגע ההחלטה ועד סיום התואר ייתכנו גם שינויים בשוק. אם למדתם תחום מאד ספציפי למשל במחשבים, יכול מאד להיות שבעוד 4-5 שנים מהיום התחום הזה ייחשב מיושן בשל ההתפתחות הטכנולוגית המהירה. חסרון נוסף הוא בבחירה של מקצועות מבוקשים לכאורה שתגרור אחריה סף קבלה מאד גבוה, תנאי לימוד מלחיצים ובסופו של יום מספר קטן יחסית של משרות פנויות ביחס למסיימים, ואז שוב תיווצר בעיה של סינון מועמדים. בהרבה מקצועות מבוקשים היום התואר הראשון אינו מספיק. ואנו רואים זאת בעיקר בתחומי הכלכלה והתעשייה עתירת הידע.
 
 
מקצועות העתיד

קשה להעריך מה צפויים להיות המקצועות המבוקשים של העתיד, אולם ניתן לזהות מגמות עכשוויות במשק ולצפות כיוונים אפשריים ומגמות עתידיות בשוק ובתעשייה. בין מקצועות העתיד אפשר למצוא את המקצועות הבאים:

רפואה ובריאות - משבר הקורונה צפוי לשנות לגמרי את סדרי העדיפויות בשוק, כאשר הצורך באנשי מקצוע בתחום הרפואה לא צפוי לדעוך עם תום המשבר אלא דווקא לעלות, במסגרת השיקום המסיבי הנדרש במערכת הבריאות. כך הצורך באחיות, עובדי מעבדות, טכנאי מכשור ופרמדיקים צפוי להישאר גבוה למדי. במקביל ניתן יהיה לראות דגש רב יותר על תחום הרפואה המותאמת אישית ולצד זאת פתרונות המותאמים לבני הגיל השלישי ולאוכלוסייה המזדקנת.

מקצועות אבטחת המידע - לאור המספר העולה של תקיפות סייבר, נראה שארגונים עסקיים יידרשו להשקיע משאבים רבים יותר בהגנה על מערכות המידע שלהם ועל הדאטה העסקי יקר הערך. משום כך ישנן הערכות כי הצורך במומחי אבטחת מידע, האקינג וסייבר, שגבוה כבר היום, רק ימשיך לעלות בעשור הקרוב.

בנקאות חכמה - תקופת המשבר הכלכלי צפויה להעלות את הצורך במומחים פיננסיים וכן יועצים בענפים כגון בנקאות, משכנתאות והשקעות שיכולים לסייע לאנשים להתגבר על המצב הכלכלי המאתגר ולבנות התנהלות כלכלית נכונה ובריאה יותר עבורם ועבור בני משפחתם.

טכנולוגיה ירוקה - משבר האקלים נותן כבר היום את אותותיו על המשק וניתן לצפות כי בעשורים הקרובים יעלה הצורך בפיתוח פתרונות מתקדמים להאטת הנזקים ולשיקום הסביבה. מוחות מבריקים יידרשו גם בענפים משלימים כגון תחבורה, או בניין כדי לפתח שיטות עבודה וייצור ירוקות יותר בערכי הקיימות.
 
לסיכום:
 
לבחירת לימודים על פי שוק העבודה יש יתרונות וחסרונות, כמו גם העובדה שאין מקצוע מושלם. מומלץ תמיד ללכת בעקבות מה שהלב אומר בשילוב יכולות המוח. שילוב חוגים למשל, למידה של מספר תחומים והתמקצעות ביותר מנושא אחד יהיו טיפים טובים להקטנת הסיכון במציאת משרה מתאימה בשוק העבודה לאחר הלימודים. בחינת שוק העבודה, ניסיון להבין מגמות בעולם, וקריאת מאמרי ייעוץ בתחום  לא תזיק בבואך לבחור מקצוע טוב בשוק העבודה העולמי המודרני וגם כמובן חשיבה על מקצועות העתיד לאור השינויים הטכנולוגיים אשר אנו נחשפים מידי יום.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על מקצועות לימוד מבוקשים?

רוצה לדעת יותר על מקצועות לימוד מבוקשים?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד מקצועות לימוד מבוקשים
עדיין לא בחרת מה ללמוד? יש לנו פתרון עבורך ...

כך נעזור לך לבחור מקצוע לימודים

שאלות הגולשים בנושא
לימודי מנהל עסקים - הצלחה ללא תואר שני
לימודי משפטים (בעלת קושי במתמטיקה)
לימודי משפטים ומדעי המדינה
לימודי משפטים ללא משפטנים או לימודי מלכרים?
לימודי מנהל עסקים לבוגרי מדעי החברה
לימודי מדעי המחשב או הנדסת תוכנה?
מעבר מלימודי מנהל עסקים
כך נעזור לך לבחור לימודים ומקצוע לחיים...
כך נעזור לך לבחור לימודים ומקצוע לחיים...