מחרימים את הקפיטריה: מחאת הסטודנטים עולה שלב

7/8/2016 מאת: אנאבל אדמסקי (3,025 צפיות)

הסטודנטים במכון הטכנולוגי חולון מוחים כבר מספר שנים נגד המחירים בקפיטריה, אפילו הקומיקאי גדי וילצ'רסקי התגייס לטובתם בעבר, אך לא נראה שום שינוי בפועל עד היום. לפני כשבועיים החליטו באגודת הסטודנטים להחריף את מאבקם. הם הכניסו מקררים עם מוצרי מזון למועדון האגודה וקראו לסטודנטים להחרים את הקפיטריה עד להוזלת המחירים. האם הפעם יצליחו להביא לשינוי בשטח ולהקל על הכיס?

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


"רוצים לאכול בלי שיתרוקן לנו הכיס": הסטודנטים במכון הטכנולוגי חולון מוחים נגד המחירים בקפיטריה


"הקפיטריה היא לא בעיה חדשה, זה מצב שקיים כבר כשלוש שנים והיה קיים גם מול קפיטריות קודמות." אומרת לירון ענבל פרסי, סטודנטית ללימודי תקשורת חזותית ודוברת אגודת הסטודנטים של המכון הטכנולוגי חולון HIT, שלוקחת חלק פעיל בהובלת המאבק. "אלה לא רק בעיות של מחיר, אלא תמורה מול עלות. סטודנטים משלמים 20 שקלים על סנדוויץ', לדעתי זה מחיר מאוד גבוה מלכתחילה, אבל לפחות שיהיה כריך משביע. כשפותחים אותו רואים רק ממרח ופרוסת עגבנייה."


עילאי ספובל, סטודנט ללימודי ניהול טכנולוגיה וחבר אגודה, שגם הוא שותף למחאה, מסכים ומוסיף: "אין פיקוח על זמינות של מוצרים, שנגמרים לפעמים בשעות אחר הצהריים. יש גם בעיה עם משקל המוצרים שאינו אחיד. העניין העיקרי הוא המחירים ואני מאמין שאם הם היו הוגנים לא היו מגיעות תלונות על הנושאים האחרים."


"אנחנו לא רוצים להגיע למכללה ושיתרוקן לנו הכיס. בקפיטריה אמנם יש גם אוכל חם, שהוא משביע ונמכר במחירים שנוחים לכל כיס, אך יש בעיה עם מוצרים בסיסיים שהסטודנטים חיים עליהם, כמו כריכים וקפה למשל." הוא מציין.


כדי לנסות להתמודד עם המצב ולענות על בקשות של סטודנטים בנושא, החלו באגודת הסטודנטים לפני כשבועיים ביוזמת "הצרכנייה". הם הציבו בשטח מועדון הסטודנטים שני מקררים שמכילים מוצרים בסיסיים לסטודנטים במחירים נמוכים.


"יש במקררים טווח די רחב של מוצרים. חלק מהדברים האלה בכלל לא נמצאים בקפיטריה. אלה שכן עולים אצלנו הרבה פחות." מסבירה לירון. כך למשל, במקררים ניתן למצוא מוצרים כמו סלט ב - 12 שקלים וחצי, גביע קוטג' ב - 5.1 שקלים, מעדן ב - 3 שקלים, פחית שתייה ב - 3.5 שקלים וחבילת במבה גדולה ב - 4.6 שקלים.

 

"הסטודנטים לא מקבלים תמורה לכסף שלהם"


באגודה אומרים שהיו עדים להיענות יפה למקררים וכי סטודנטים רבים במכון הגיעו לרכוש מהם. עם זאת, לדבריהם, כשביקשו להרחיב את פעילות היוזמה ולהכניס מקרר שלישי למתחם, נתקלו בסירוב מצב הנהלת המכון. "בתחילת השבוע, אחרי שראינו שהמקררים הצליחו מאוד, הבנו שצריך להכניס עוד מקרר, כדי שיהיה עוד מלאי זמין של מוצרים וגם כדי להכניס מוצרים חדשים. תיאמנו את הגעת המקרר ליום חמישי שעבר. פתאום אנחנו מתחילים לקבל הודעות שלא נותנים להכניס את המקרר. השליח הגיע לכניסת המכון והשומר עצר אותו." אומרת לירון.


לדבריה, הסירוב נובע מהחלטה של הנהלת המכון הטכנולוגי. "הם לא מוכנים שנכניס את המקרר ולא מסרו לנו סיבה רשמית. לדעתי, הם מתנגדים כי זה נותן תחרות למוצרים של הקפיטריה. עובדה שסטודנטים מעדיפים לקנות במקררים שלנו והמלאי מתרוקן בזמן קצר מאוד מרוב הביקוש."


לאחר התקרית, החליטו באגודה להחריף את המאבק. ביום רביעי האחרון קראו לסטודנטים להחרים את הקפיטריה וערכו הפגנה מחוץ לכניסה אליה. שם הם חילקו פלאיירים ובהם הסברים על מאבקם. הם אפילו הפעילו עמדה שבה חילקו פיצה חינם לסטודנטים.


בפלאיירים נכתב, בין היתר כי: "כדי לדאוג לפתור את הבעיה לתמיד יש לדאוג להוריד את מחירי המוצרים בקפיטריה לפחות בשלושים אחוזים. בנוסף לתת לאגודה וטו במכרזים עתידיים בנושא הקפיטריה, כדי למנוע מצבים בהם הסטודנטים נפגעים מהמחירים או מהשירות של הזכיין." עוד הציעו בפלאייר להכניס מחירון מפוקח עם כ - 15 מוצרים וכן להכניס זכיינים נוספים למוסד הלימוד וכך להגדיל את התחרות.


"אנחנו רוצים ליצור שקיפות מול הסטודנטים. הסברנו להם שהמחירים כרגע הם לא לטובתם. לא הגיוני שהמחירים בקפיטריה יהיו זהים לאלה של קיוסק בקניון." אומר עילאי.


"אנחנו קוראים לסטודנטים להסתכל על העובדות בשטח וכרגע מחרימים את הקפיטריה." מוסיפה לירון. "לא דרשנו מאף אחד לא להיכנס לקפיטריה. מי שרוצה, שיקנה ואין שום בעיה, אבל הסברנו שהם לא מקבלים תמורה לכסף שלהם. הקפיטריה הזו נמצאת במקום לפני אחרון בסקר שפורסם לא מזמן בו השתתפו 36 קפיטריות בארץ, והיא הגיעה לדירוג נמוך בכל מיני פרמטרים. הוצאנו באגודה סקר שביעות רצון לפני כשלושה חודשים וגם שם קיבלה דירוג נמוך מצד הסטודנטים."

 

גולשים שאהבו את זה אהבו גם:

 


"מוכנים לשבת ולדבר, אבל לא נעצור עד לשינוי בשטח"


חברי האגודה טוענים שעד כה לא זכו לתגובה עניינית מצד המכון על מחאתם, אך מציינים שהם פתוחים לדון עם ההנהלה בנושא כדי למצוא פתרון. "אין המון תקשורת של המכון מולנו כרגע. אני יודע שהבעיה הכי גדולה עכשיו היא הידברות ואני חושב שזה יפתור הכל." אומר עילאי.


לירון מציינת גם: "קודם כל פנינו לערוצים של הידברות, בהם אנחנו פועלים כבר כשנה וחצי עם האגודה הנוכחית, אבל אנחנו רוצים גם לראות מעשים בשטח. אם המחירים לא יורדים והשירות לא נעשה טוב יותר, יש כאן בעיה מתמשכת ואי אפשר להמשיך ככה."


"זו לא בעיה חדשה ולכן ניסינו לשבת איתם לשיחות ולמצוא פרטנר לדבר איתו, כדי למצוא פתרונות שיהיו מתאימים לשני הצדדים. החרם הוא הצעד שהגענו אליו אחרי שזה לא צלח. אנחנו תמיד מוכנים לדבר ולשמוע, אבל אנחנו לא נפסיק רק כי מישהו בא לדבר איתנו. אנחנו נפסיק כשנראה את השינוי בשטח, כשיהיה פתרון הולם לסטודנטים." היא אומרת.


לירון מוסיפה כי באגודה שוקלים כעת את הצעד הבא של המאבק ובוחנים את ההתפתחויות כדי לתכנן הלאה. "מבחינתנו, התחלנו את המחאה הזו ולא נסיים אותה בקלות. זו מחאה מוצדקת, הסטודנטים דורשים אותה ומגבים את הצעד שלנו. הם מבינים שיש פה משהו לא בסדר."


בינתיים, מדווחים הסטודנטים שמאז החלו את המחאה הנוכחית, נודע להם כי נחתם הסכם לשנתיים נוספות מול הנהלת המכון לבין הזכיין הנוכחי של הקפיטריה. עם זאת, יכול להיות שהשינוי יגיע דווקא מצד מנהלי הקפיטריה. הם מציינים כי בעקבות המחאה, הנהלת הקפיטריה יצרה קשר עם יושב ראש האגודה וביקשה לתאם פגישה. האם מכאן תגיע התשובה להוזלה במחירים? הסטודנטים מחכים להתפתחויות נוספות ובינתיים כמובן ממשיכים להיאבק על הכיס, וגם על הקיבה.