הכשרת מהנדסים כמורים למתמטיקה - המכללה האקדמית להנדסה בראודה בכרמיאל

שירות אישי - צור קשר
הכשרת מהנדסים כמורים למתמטיקה - המכללה האקדמית להנדסה בראודה בכרמיאל

חדש במכללה האקדמית להנדסה בראודה בכרמיאל – הכשרת מהנדסים כמורים למתמטיקה

 

הקשר מתבקש – ולטובת כל הנוגעים בדבר

 

הקשר בין מקצוע המתמטיקה ובין מקצועות ההנדסה השונים הנלמדים באוניברסיטאות ובמכללות ללימודים גבוהים – כמעט שאינו דורש הסבר. עם זאת, רק כדי לסבר את האוזן, נזכיר כי לימודי הנדסה – על כל תחומיה – מושתתים במידה רבה על למידה מתמטית מעמיקה. כך, מהנדסים הם בעצם פוטנציאל אדיר ומושלם ללימוד מתמטיקה כמורים בבתי ספר. המכללה האקדמית להנדסה בראודה בכרמיאל זיהתה את הפוטנציאל הזה, ויצרה את הקשר המתבקש בין הוראת מתמטיקה ותחומי הנדסה נוספים, ובין מהנדסים בפועל – והקימה תכנית לימודים חדשה וייחודית שנועדה לענות על הצורך הקריטי במורים טובים ומיומנים למתמטיקה בבתי הספר העל-יסודיים בארץ. כך, התכנית הבלעדית לתעודת הוראה במתמטיקה למהנדסים במגוון תחומים יוצאת לדרך בשנה הקרובה, שנת הלימודים תשע"ג.

 

 

על המסלול

 

התכנית הייחודית להכשרת מהנדסים בהוראת המתמטיקה במכללה האקדמית להנדסה בראודה, היא תכנית שקיבלה את ברכתו של משרד החינוך, והיא מותאמת במיוחד להשלמה למהנדסים מתחומים שונים – כך שיוכלו בתוך זמן קצר יחסית להיות בעלי תעודת הוראה בשני תחומים שונים. התכנית מעניקה לכל מהנדס המשתלב בלימודים בה תעודת הוראה אחת במתמטיקה לבתי הספר העל יסודיים, ותעודת הוראה שנייה – במקצוע ההתמחות האישי שאותו למד לתואר המהנדס.

 

תכנית הלימודים

 

תכנית הלימודים במסלול זה מותאמת, כאמור, למהנדסים בלבד, בעלי רקע נרחב במתמטיקה – ועל כן היא מתמקד בעיקר בהשלמות נדרשות בהתאם לחומר הלימוד על פי תכנית הלימודים בבתי הספר השונים בארץ. בנוסף, התכנית מעניקה לתלמידים את הכלים הנדרשים מתחום החינוך וההוראה, כגון טכניקות הוראה, תחומי פדגוגיה שונים, פסיכולוגיה, סוציולוגיה ועוד – כפי שנדרש לצורך קבלת תעודת הוראה מוכרת, ולצורך תפקוד בפועל כמורים מן המניין. נושאים נוספים הנכללים בתכנית הם כלי הוראה והדרכה, שיטות הוראה והערכה, שיטות מחקר במדעי החברה, קורסים רבים לבחירת הסטודנטים וכמובן – התנסות בהוראה מעשית בבתי ספר שונים.

 

מטרות התכנית

 

תכנית זו נבעה, כאמור, מתוך צורך להכשיר מורים מקצוענים ומותאמים לבתי הספר השונים – בעיקר בתחום הוראת המתמטיקה שבו קיים כרגע מחסור במורים טובים, אך גם בתחומי ההנדסה הנוספים. כך, המסלול מעניק לבוגריו את הכלים להורות את המקצועות השונים הללו בבתי הספר העל-יסודיים ולמגוון אוכלוסיות של תלמידים – החל מתלמידים מתקשים ועד תלמידים מצטיינים – אך לא רק בהם; בוגרי התכנית יוכלו אף להשתלב בהוראה במוסדות נוספים כגון בתי ספר להנדסאים, פרויקטים מסוגים שונים, מחלקות הדרכה והוראה בארגונים שונים ועוד.

 

 

עוד מסלולי לימוד - המכללה האקדמית להנדסה בראודה בכרמיאל