רוצה פרטים על תנאי קבלה לתואר ראשון?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תנאי קבלה לתואר ראשון

רוצה לדעת על תנאי קבלה לתואר ראשון? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תנאי קבלה לתואר ראשון

כדי להיות בטוחים שאכן תתקבלו לתואר הראשון שאליו נרשמתם, עליכם לברר קודם כל מהם תנאי הקבלה שמציב כל מוסד לימוד לחוג שאליו בחרתם להירשם. כל מוסד לימוד מציב קריטריונים משלו, ולכל חוג תנאי קבלה מגוונים.

 

תנאי הקבלה לתואר הראשון מתבססים בדרך כלל על שקלול ממוצע הבגרויות עם הפסיכומטרי, אולם ישנן גם אפשרויות קבלה נוספות. לפניכם פירוט של אפשרויות הקבלה השונות לתואר הראשון.

 


מהם הקריטריונים לקבלה?

 

המעוניינים להתקבל לתואר הראשון, יכולים לעשות זאת על סמך אחת מאפשרויות הקבלה הבאות:

 

  • ציון התאמה - ציון ההתאמה ידוע גם בשם ציון משוקלל, או סכם. ממוצע בחינות הבגרות והפסיכומטרי שלכם יקבעו במידה רבה את עתידכם האקדמי. למעט באוניברסיטה הפתוחה (או מסלולים ייחודיים לבני שלושים פלוס) כל מועמד שנרשם לתואר ראשון צריך להיות בעל תעודת בגרות ישראלית מלאה (במקרים מסוימים ניתן להירשם גם כאשר חסר ציון אחד ולהשלים בהמשך) או בעלי תעודה שוות ערך (מחו"ל למשל).

 

  • קבלה ללא פסיכומטרי - קבלה ללימודים ללא פסיכומטרי מתבססת על הישגים גבוהים בתעודת הבגרות. במוסדות לימוד רבים מאפשרים למועמדים שלהם ממוצע גבוה במיוחד בתעודת הבגרות להתקבל על סמך ממוצע זה, גם ללא צורך בפסיכומטרי. מועמדים אלו נדרשים לעיתים להציג ציונים גבוהים גם במקצועות מסוימים בתעודת הבגרות, כגון ציון גבוה במקצוע המתמטיקה לקבלה לתואר בתחום המדעי או הכמותי.

 

  • מכינה קדם אקדמית - מכינה קדם אקדמית הינה מסגרת המאפשרת למי שאינם עומדים בדרישות הסף לשפר את סיכויי קבלתם. ישנן מכינות המהוות חלופה לתעודת הבגרות, וכן מכינות ייעודיות, המותאמות במיוחד לקבלה לחוג מסוים (כגון להנדסה, לחינוך, ועוד).

 

  • קבלה מעל גיל 30 - רבים ממוסדות הלימוד מאפשרים תנאי קבלה נוחים למועמדים מעל גיל שלושים המעוניינים להתקבל לתואר. בהתאם להחלטת המל"ג, מועמדים אלו יכולים להתקבל גם ללא פסיכומטרי. מי שאין ברשותם בגרות מלאה, יכולים ללמוד במכינה 30+, מסלול ייעודי המאפשר השלמת הפערים ושיפור הסיכויים להתקבל לחוג המבוקש.

 

  • אפיק מעבר - מדובר במסלול פרי שיתוף פעולה בין האוניברסיטה הפתוחה לבין מוסדות אקדמיים שונים. הסטודנטים מתחילים את לימודיהם באפיק המעבר, ובהתאם לציוניהם בקורסים הנלמדים בו, יכולים להמשיך בשנה העוקבת למוסד אקדמי אחר. יש להדגיש כי לצורך קבלה לאפיק המעבר, יש צורך בבגרות מלאה.

 


מהי החשיבות של החוג אליו נרשמתם לתואר הראשון?

ישנה חשיבות רבה למוסד האקדמי אליו נרשמתם, אך לא פחות חשוב מכך - לחוג אליו נרשמתם. דרישות הסף בחוגים מסוימים, כגון רפואה, חשבונאות, מדעי המחשב, משפטים, ועוד, נחשבות לגבוהות באופן יחסי למקצועות אחרים (כגון מדעי הרוח, מדעי החברה, חינוך, ועוד). יש לציין כי גם לרמת הביקוש לחוג ישנה השפעה על תנאי הקבלה אליו, וככל שהביקוש גדל, כך גם ציון הסכם והציון בפסיכומטרי הנדרישם לקבלה יהיו גבוהים יותר.

 

 

מהם תנאי הקבלה בחוגים מבוקשים?

 

להלן נתוני הקבלה לחוגים מבוקשים. שימו לב – הנתונים משתנים מעת לעת! מומלץ לוודא את נכונות הנתונים הנ"ל מול מוסדות הלימוד.

 

מדעי המחשב

 

תנאי הקבלה למדעי המחשב מתבססים על ציון הסכם הכמותי של המועמדים, שהינו שקלול הבגרות והפסיכומטרי באופן המעניק משקל רב יותר לציונים הכמותיים. ציון זה משתנה ממוסד למוסד ונע בין 750 - 718. נדרש ציון פסיכומטרי הנע בין 650 - 690, וכן ציון גבוה במרכיב הכמותי של הבחינה. כמו כן, נדרשים ציונים גבוהים בבגרות במתמטיקה ברמת 4 או 5 יחידות לימוד.
 

פסיכולוגיה


תנאי הקבלה לפסיכולוגיה מתבססים בעיקר על ציון ההתאמה, שהינו ציון משולב הנע בין 580 - 650. מועמדים בעלי ממוצע בגרויות גבוה יכולים להתקבל ללא פסיכומטרי, הממוצע הנדרש נע בין 90 - 115. מושם דגש גם על ההישגים בבגרות באנגלית ברמת 4 יחידות לפחות.

 

משפטים


תנאי הקבלה למשפטים כוללים ציון התאמה הנע בין 650 - 680, וציון גבוה בפסיכומטרי, בדרך כלל מעל 650. עם זאת, ניתן להתקבל גם ללא פסיכומטרי לחלק מן המוסדות, על סמך ממוצע בגרויות הנע בין 80 - 100.

 

מנהל עסקים

 

תנאי הקבלה למנהל עסקים כוללים דרישה לציון התאמה של כ - 600 ומעלה. לעיתים מושם דגש על ציון הסכם הכמותי, וכן על הציונים בבגרות במתמטיקה ברמת 4 או 5 יחידות לימוד. מוסדות אקדמיים רבים מאפשרים קבלה ללא פסיכומטרי לחוג זה, על סמך ממוצע בגרויות 80 - 106 (משתנה ממוסד למוסד).

 

סיעוד


חשוב להדגיש כי תנאי הקבלה לסיעוד כוללים דרישת חובה לציון בפסיכומטרי, בכל המוסדות, ולא ניתן להתקבל בלי ציון בבחינה זו, הציון הנחוץ כדי להתקבל נע בין 520 – 550 (משתנה ממוסד למוסד). כמו כן, יש צורך בתעודת בגרות מלאה, הכוללת יחידות ריאליות. כל המועמדים נדרשים להגיש הצהרת בריאות, אישור על היעדר רישום פלילי, וכן עליהם לעבור ראיון אישי לבחינת התאמתם.

 

חשוב לציין כי תנאי הקבלה למסלולים השונים במוסדות הלימוד הרבים שיש בישראל מתעדכנים מדי שנה, בהתאם לרמות הביקוש ולנהלי המוסדות האקדמיים, ומומלץ מאוד להיעזר ביועצי הלימודים שלנו, או לפנות אל המוסדות, בטרם ההרשמה לתואר ראשון.
 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תנאי קבלה לתואר ראשון?

רוצה לדעת יותר על תנאי קבלה לתואר ראשון?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד תנאי קבלה לתואר ראשון
שאלות הגולשים בנושא
תנאי קבלה למסלול משפטים במוסדות שונים
תנאי קבלה מעל גיל 40 ללימודי עבודה סוציאלית
תנאי קבלה ללימודי עבודה סוציאלית קלינית
לימודי עריכת דין - תנאי קבלה לבני 30 +
מעל לגיל 30 - פסיכומטרי כתנאי קבלה
מורת שילוב - תנאי קבלה ואפשרויות תעסוקה
תנאי קבלה לתואר שני בבר אילן