תואר באדריכלות בטכניון, שלושה מסלולים לבחירתכם

רוצה לדעת על לימודים בנושאי אדריכלות? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על תואר באדריכלות - הטכניון.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי אדריכלות לתואר בטכניון

 

המקום המתבקש ללימודי אדריכלות

 

לימודי אדריכלות כוללים מגמות שונות, כגון: תכנון, בנייה, תכנון נוף, תכנון עירוני, התמחות במבנים גדולים או במבנים תעשייתיים, ועוד. אחד מן המוסדות הוותיקים והמומחים המציעים לימודים בתחומי האדריכלות והבנייה – שלא לומר אחד מבעלי המוניטין שבהם – הוא הטכניון. המסלולים השונים ללימודי אדריכלות לתואר בטכניון נמשכים כחמש שנים, והם כוללים ידע תיאורטי רב בתחומי ההנדסה, הטכנולוגיה, התכנון, המדע, ההיסטוריה, מדעי החברה והאמנות. כל המסלולים אף כוללים התנסות מעשית מרובה, וזאת כדי להכשיר את התלמידים לתכנן ולבצע – הלכה למעשה – בניינים ומבנים שונים, בתום שנות הלימודים.

 

המסלולים השונים בטכניון

 

שלושת מסלולי הלימוד בתחום האדריכלות בטכניון שונים זה מזה בהכשרתם ובתכני הלימוד שלהם, כמו גם בתעודת ההתמחות שהם מעניקים לסטודנטים. להלן הפירוט על כל אחד מהם:

 

לימודי תואר ראשון בארכיטקטורה ובינוי ערים

 

מסלול זה מכשיר את הסטודנטים לתואר "מוסמך בארכיטקטורה" – B.Arch והוא נועד להקנות לבוגריו את כל הידע התיאורטי המעמיק בתחום האדריכלות ובינוי הערים, וכן את ההסמכה והניסיון המעשיים, הדרושים לביצוע בפועל של תכנונים אדריכליים מכל הסוגים וההיקפים. התכנית בטכניון נשענת על גישה הוליסטית לפיתוח הסביבה, ומתוך כך, תכני הלימוד הנכללים בה מתייחסים לסביבה ולאדם השוכן בה כאל אורגניזם אחד  – והדבר נכון לגבי הסביבה הבנויה כמו גם לגבי הסביבה הטבעית.

 

תכנית הלימודים נמשכת חמש שנים, והלימודים בה מקנים לבוגריה את הידע המקצועי הדרוש לתכנון, לפיתוח, ליצירה, ולניהול תכניות בנייה. תכנית הלימודים כוללת את מקצועות היסוד – כמתמטיקה, סטטיסטיקה, הנדסה ומדעי הסביבה, וכן תחומים כתרבות, אמנות ועוד. בנוסף, המסלול מעניק הכשרה מתאימה לזיהוי בעיות תכנוניות, מציאת פתרונות ואלטרנטיבות יעילות, יישום התכנון, ועוד. התכנית משולבת במגוון רחב של פרויקטים מעשיים, הכוללים עבודות בנושאים כתכנון בניינים, מקטעים עירוניים, תכנון יישובים, שיקום והחייאה של אזורי מגורים ועוד.

 

בשנתיים האחרונות ללימודים, מתמחים התלמידים בתחומים השונים על פי בחירתם, כאשר בין הנושאים הניתנים לבחירת התמחות נמצאים נושאים כתכנון פיזי, מקצועות רקע לתכנון ועיצוב, טכנולוגיה של הבנייה, ו – תיאוריה, היסטוריה וביקורת של אדריכלות ובינוי ערים. על פי אתר הטכניון, תנאי הקבלה המשוערים ללימודי אדריכלות ובינוי ערים בשנת הלימודים תשע"ג הם ציון סכם של 78-80. עם זאת, תנאי הקבלה בהחלט יכולים להשתנות ויש לבדוק אותם מול חוג הלימודים בעת ההרשמה.

 

לימודי תואר ראשון באדריכלות נוף

 

לימודי אדריכלות נוף עוסקים בכלל ההיבטים הסביבתיים של התכנון והבנייה. המסלול מכשיר את התלמידים בו בכל הידע התיאורטי וההתנסות המעשית הדרושים לתכנון ולפיתוח של אזורי נוף בהקשרים ובהיקפים שונים, והוא אף מקנה להם את ההכשרה הדרושה לשיקום שטחים.

 

כך, תכנית הלימודים לתואר ראשון באדריכלות נוף בטכניון כוללת, מלבד הידע התיאורטי והכשרת הבסיס בתחומי ההנדסה, גם סדנאות מעשיות רבות הנערכות בסטודיו, ועוסקות בשלל נושאים מתחום זה. בין הנושאים הנלמדים במסלול נמצאים נושאים כגון: תכנון תשתיות, שימור ופיתוח של שטחים פתוחים, אקולוגיה, שימוש בצמחיה בעיצוב נוף, תכנון וניהול משאבים סביבתיים, תורת הקרקע, ועוד. תכנית הלימודים אף כוללת מגוון קורסים מלימודי הנדסת סביבה. תנאי הקבלה ללימודי אדריכלות נוף בשנת הלימודים תשע"ג, הם ציון סכם של 76-78. עם זאת, בהחלט כדאי לבדוק את התנאים לקבלה בטרם ההרשמה משום שהם יכולים להשתנות.

 

תכנית נופערים

 

הטכניון מציע מסלול ישיר לתואר שני בתכנון ערים ואדריכלות נוף. אורך המסלול הוא חמש שנים. מטרתו להכשיר מתכנני ערים שיהיו מודעים לבעיות אקולוגיות, ויפעלו כבר בשלב התכנון למציאת פתרונות, לטובת הסביבה הטבעית והאדם. נושאי הלימוד מהווים אינטגרציה תוכנית של שני המסלולים שתוארו קודם לכן. על מנת להמשיך במסלול עד לקבלת התואר השני צריכים התלמידים לעמוד בציון ממוצע של 87 לפחות, עד סוף השנה השנייה ללימודים במסלול.

 

תנאי קבלה

 

קבלתם של מועמדים ללימודי ארכיטקטורה נעשית על סמך ציון סכם, הציון משוקלל לפי שלושה מרכיבים ובהם ציון פסיכומטרי רב תחומי, ציון ממוצע בתעודת הבגרות (או ציונים במכינה של הטכניון) וציונים במבחני קבלה פנימיים.


במסגרת תנאי הקבלה לאדריכלות, ציון הסכם הנדרש הוא 78 ומעלה. נדרשת גם עמידה ברמת האנגלית לפי דרישות מוסד הלימוד.

 

חשוב להדגיש כי תנאי הקבלה משתנים מעת לעת! מומלץ לוודא את הפרטים מול מוסד הלימוד.

 

לסיכום

 

בתום המסלולים השונים ללימודי אדריכלות לתואר בטכניון, ייצאו הבוגרים לשוק העבודה כאשר הם מצוידים בידע תיאורטי רב ונרחב, בהכשרה מעשית מעמיקה ומקיפה, ובתעודה יוקרתית ונחשבת במשק ובתעשייה. כך, בוגרי התכניות השונות יוכלו להשתלב בקלות בתחומי הבנייה, התכנון והאדריכלות, להתמקצע בהם ולהתמחות בענפים המועדפים עליהם – כשכירים או כעצמאיים – וכמובן, להמשיך ללימודים מתקדמים באדריכלות.

 

 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: הטכניון - מכון טכנולוגי לישראל

עוד מסלולי לימוד - הטכניון - מכון טכנולוגי לישראל
חוות דעת של סטודנטים על תואר באדריכלות - הטכניון
התקבלו 33 דירוגיםבציון ממוצע: 3.7 מתוך 5
ליטל

ליטל

22/04/2019
5/ 5

הטכניון - מכון טכנולוגי לישראל

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

יש יחס אישי מכל מנחה, התואר עצמו מעניין. לוקחים אותנו לסיורים גם בארץ וגם בחול. יש אפשרות להביע דעה  קרא עוד...

על הקמפוס

ספציפית באדריכלות יש יחס אישי מכל מנחה, הפקולטה מוציאה סיורים, גם לחול. רמת המנחים גבוהה וחושפים אות קרא עוד...

טיפים

חשוב להגיע עם הרבה דמיון ורצון להצליח. לקחת את התואר בקלות. יש לקחת בחשבון שהתואר דורש השקעה גם מעבר קרא עוד...

אולגה

אולגה

05/04/2019
5/ 3

הטכניון - מכון טכנולוגי לישראל

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אוהבת - מנחים מקצועיים שמגיעים מתחום הפרקטיקה שמלמדים אותנו היטב. לא אוהבת - חלק מהקורסים חוזרים על  קרא עוד...

על הקמפוס

קמפוס הטכניון הוא קמפוס בתוך יער, מאוד יפה, מלא בצל ובצמחיה מגוונת, ומעבר להיותו קמפוס לימודי, יש בו קרא עוד...

טיפים

לבוא בראש פתוח ולהבין שהתואר דורש המון סבלנות והתמודדות עם מצבים מגוונים, להשקיע בתחומים השונים כדי  קרא עוד...

נטלי

נטלי

14/02/2019
5/ 5

הטכניון - מכון טכנולוגי לישראל

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אוהבת את היחס של המרצים ולא אוהבת את העומס ולשבת בלי לעבוד

על הקמפוס

קמפוס מאוד נקי מכל הצדדים ועם יחס טוב כל הזמן וגם האוכל שלהם וגם טעים

טיפים

אני מאוד ממליצה להם להיות במוסד לימודים גבוה וטוב ביותר רק הטכניון


לכל חוות הדעת

כלים שיעזרו לך לבחור