קורס רכש וקניינות במכללה למינהל

קורס רכש וקניינות במכללה למינהל

קורס ניהול רכש וקניינות APP במכללה למינהל

 

מסלול זה אינו פעיל, למסלולים נוספים של המכללה למינהל לחצו כאן


מובילים את תהליך הקנייה


תהליכי רכש הם חלק חשוב במערך הלוגיסטיקה של כל ארגון או עסק. מנהלי הרכש מתנהלים מול הספקים, אחראיים על הצעות המחיר ודואגים להקפיד שהאספקה נעשית בהתאם לתקציבים וללוחות הזמנים. כדי לבצע את תפקידם, עליהם להבין בצרכים של מערכות האספקה והמלאי, להתמצא בחוזים ובלוחות הזמנים וכן לשלוט בתחום בקרת האיכות. כל זאת כדי לדאוג שהרכש יגיע ליעדו בהצלחה.


קורס רכש וקניינות במכללה למינהל בא להכשיר עובדים להשתלב בתחום הרכש בארגונים שלהם. הקורס, שמתקיים בחסות ארגון הלוגיסטיקה והרכש הישראלי, מקנה לתלמידים את כל הידע הדרוש בניהול מערך הרכש וגם מכין אותם לקראת קבלת הסמכה בינלאומית של ארגון IFPSM העולמי לקניינות ולרכש.


תכנית הלימודים


המשתתפים בקורס ניהול זה מתוודעים לענפי הקניינות והרכש ולשלבים השונים בתהליך ההספקה, מאיתור ובחירת הספקים הנכונים ועד לבקרה וניהול של המלאי. בהמשך, הם דנים בפן הכלכלי של תחום הרכש, לומדים לנהל את התקציבים לאורך התהליך ולערוך אומדנים של מחירים. בנוסף לכך, הם מכירים אסטרטגיות לניהול משא ומתן והתנהלות נכונה מול הספקים, תוך שמירה על כללי אתיקה ונהלים משפטיים כמו דיני חוזים. לבסוף הם בוחנים טכנולוגיות מידע ותוכנות שיכולות לעזור למנהלים לייעל את תהליכי הרכש בארגונים שלהם.


מתכונת הלימוד


קורס ניהול קניינות ורכש במכללה למינהל כולל כ - 150 שעות לימוד אקדמיות. הקורס מתקיים במסלול ערב, שמותאם במיוחד לצרכים של אנשים עובדים. המסלול משלב בין שיעורים עיוניים לבין הדגמות ותרגולים מעשיים של החומר הנלמד.

 


נושאי הלימוד

 

  • ניהול שרשרת אספקה
  • אסטרטגיות משא ומתן
  • איתור מקורות אספקה
  • מקורות ודרישות הרכש
  • יחסי פנים בארגוני רכש
  • אתיקה עסקית וקוד IFPSM
  • הערכת ביצוע קניינים וספקים
  • יחסים חוץ ארגוניים בקניינות
  • טכנולוגיית מידע ותוכנת SAP    


על מוסד הלימוד


המכללה למינהל היא מוסד להכשרה מקצועית וללימודי הנדסאים. מסלולי לימודי התעודה של המכללה משלבים בין לימוד עיוני לבין הקנייה של כישורי עבודה פרקטיים, במטרה לסייע לתלמידים לרכוש מקצוע או להתקדם במקום עבודתם. ההכשרות עוסקות בנושאים כמו מחשבים, חשבונאות, מזכירות, ניהול, משאבי אנוש, ביטוח, טכנולוגיה וחשמל. המכללה מפעילה 11 שלוחות בפרישה ארצית, בערים ירושלים, באר שבע, נתניה, אלעד, אשדוד, חיפה, פתח תקווה, ראשון לציון, אילת ותל אביב.


תנאי קבלה


לקורס ניהול רכש במכללה למינהל מתקבלים מועמדים בוגרי 12 שנות לימוד לפחות. הקורס מיועד לעובדים במחלקות רכש, קניינות ולוגיסטיקה בארגונים, במוסדות ציבור ובחברות בתעשייה, שמעוניינים להתקדם לתפקידי ניהול. כמו כן, התכנית מתאימה למנהלי סחר ושילוח בין לאומי, לעוסקים בייבוא ובייצוא ולמנהלים פיננסים שרוצים להשתלב בתחום הקניינות בארגונים שלהם.


תעודה


משתתפים שמסיימים בהצלחה את הקורס מקבלים תעודה בינלאומית "ניהול רכש וקניינות APP", שמוענקת על ידי הפדרציה הבינלאומית לניהול ההספקה והרכש IFPSM ומטעם המכללה למינהל.

עוד מסלולי לימוד - המכללה למינהל