רוצה פרטים על תואר שלישי - פילוסופיה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר שלישי בפילוסופיה - מה תרצו לשאול?

רוצה לדעת על תואר שלישי - פילוסופיה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שלישי בפילוסופיה
 
הבהרה מתודית
 
משמעות המילה פילוסופיה ביוונית היא "אהבת חכמה", ואחת מנגזרותיה היא חדוות החשיבה, כשזו כוללת גם התבוננות בעצם פעולת החשיבה, דרכיה ומרכיביה. כך שהפילוסופיה נוכחת למעשה בכל תחום ידע, וגם לה עשרות תת תחומים. בכל שדה מחקר אנו מתחקים אחר האופן שבו אנו חושבים על השדה עצמו – מושגים, קטגוריות, מבנים תיאורטיים, הנחות יסוד, שאלות, וכן הלאה. איינשטיין טען שהמדע יכול היה להיראות אחר לחלוטין, אם היינו מציבים שאלות שונות מאלו שהצבנו מלכתחילה.
 
מסיבה זו, מחקר בכל תחום מכונה מחקר פילוסופי, וכשמסיימים תואר שלישי כלשהו מקבלים תואר "דוקטור לפילוסופיה", המעיד על העמקה משמעותית בתחום ידע מסוים. יחד עם זאת, מאמר זה אינו עוסק בכל אפשרויות הלימוד לתואר שלישי, אלא באפשרויות המחקר הקיימות בחוג לפילוסופיה דווקא. בישראל מדובר בתחום שוקק המייצא בכל שנה מוחות מקוריים וביקורתיים. מן הראוי גם לציין את פעילותה של האגודה הישראלית לפילוסופיה היוזמת כנסים ומפרסמת מאמרים בכתב עת ייעודי.
 
 
תחומי מחקר
 
תלמידי המחקר יכולים להתעמק באחד מכמה תחומים מרכזיים והם: תורת המוסר, תורת ההכרה, אסתטיקה, מטאפיזיקה, מחשבה פוליטית, פילוסופיה של הדת ופילוסופיה של המדע. במשך ההיסטוריה הגבולות בין תחומים אלה היטשטשו, וכך גם נעשה פחות ברור ההבדל בין צורות שונות של כתיבה פילוסופית. וכך, תוכלו למצוא תיאוריות חדשות שמושאי חקירתן נעים בין אמנות, חברה, מדע ורוח.
 
נושאי מחקר לדוגמא:
 
  • תפישה ומודעות
  • טוב ורע
  • אקזיסטנציאליזם
  • גוף ונפש
  • תיאוריה של השפה
  • רציונליות
  • רעיון החירות והבחירה
  • פנומנולוגיה     
  • דה קונסטרוקציה וביקורת תרבות     
  • ועוד
 
 
למי מיועדים הלימודים?
 
לימודי תואר שלישי בפילוסופיה מיועדים בראש ובראשונה לבעלי תואר שני בתחום ממוסד מוכר, אך פתוחים גם למסיימי תואר שני בחוגים אחרים (אלא שאז יש לעבור מסלול השלמות). תנאי הקבלה לדוקטורט הם בדרך כלל ממוצע ציונים 85 בקורסי המוסמך, וציון 90 ומעלה על עבודת התזה. בוגרי תואר ראשון מצטיינים יכולים להגיש מועמדות למסלול ישיר לדוקטורט. סטודנטים לתואר שני, שנמצאים מתאימים לכך, יכולים ללמוד במסלול משולב למאסטר ודוקטורט.
 
 
מוסדות לימוד
 
  • אוניברסיטת חיפה –  בין תחומי המחקר הייחודיים למוסד זה: מערכות ניסיוניות, פילוסופיה של האסטרונומיה, היווצרות מושגים, תפקידה המכריע של השגיאה ועוד. האוניברסיטה מפעילה תכנית משותפת עם המוסד להיסטוריה מדעית בברלין. מלבד התוכנית הרגילה, אוניברסיטת חיפה מציעה גם תכנית לתואר שלישי בפילוסופיה של הפסיכולוגיה, המיועד לבעלי תואר שני בפסיכולוגיה המעוניינים לכתוב עבודת דוקטורט המשלבת בין שני התחומים.

 

  • אוניברסיטת תל אביב – בה מתקיימים הלימודים במכון כהן למדעים ורעיונות, ובשיתוף עם ביה"ס לפילוסופיה של הפקולטה למדעי הרוח. בהיותו מכון בינתחומי, היצע תחומי המחקר במכון כהן הוא רחב ביותר, ומקיף נושאים כגון: הביולוגיה ותיאוריות האבולוציה, פילוסופיה של המדעים המדויקים ומדעי החברה, מחשבת האסלאם, מחשבה פוליטית וחקר התרבות.

 

  • אוניברסיטת בן גוריון בנגב - מעניקה תואר שלישי, ובנוסף עוסקת בהכשרת מרצים לפילוסופיה. בשיתוף פעולה ייחודי עם אוניברסיטת תל אביב, מפעילה אוניברסיטת בן גוריון את תכנית "קאנט" המתמקדת בשיטתו של פילוסוף המוסר הגרמני.

 

  • האוניברסיטה העברית בירושלים - מציעה תכנית ייעודית להיסטוריה ופילוסופיה של המדע. הלימודים מקיפים מגוון סוגיות מתקדמות, כגון: האפיסטמולוגיה של המדע, תורת הקוונטים ועוד. בתכנית מחזקים קשרים בין חוקרים ומוסדות בכירים מן הארץ ומהעולם.

 

 
שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שלישי - פילוסופיה?

רוצה לדעת יותר על תואר שלישי - פילוסופיה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד תואר שלישי - פילוסופיה