לימודי ניהול לשכה המכללה למינהל של הסתדרות המעו"ף
העידן המודרני המאופיין בשינויים טכנולוגיים ומדעיים רבים השפיע על הסביבה העסקית. כיום, בכל ארגון וחברה יש צורך במנהל לשכה בעל כלים ניהוליים, מקצועיים וייצוגיים כאחד. כל משרד עסקי בשנים האחרונות עבר מהפכה של התמקצעות, התייעלות ומתן השירות הטוב ביותר ללקוח, שינויים אלו העלו את הצורך במנהלי משרד שיכולו ליזום פתרונות יצירתיים, לקבל החלטות משמעותיות ולהעלות את רמת התפקוד במשרדים תוך יצירה של אווירה נעימה ואפקטיבית.
על מנהל הלשכה בארגון להיות בעל ידע מקצועי מעמיק, ידע נרחב ומעשי בתחומי העיסוק של המפעל, כיוון שפעילותו מקרינה על פעילות הארגון כולו. תוכנית הלימודים בקורס לניהול לשכה נועדה להכשיר אנשי מקצוע תוך הקנייה של ידע עיוני ומעשי בתחומי ניהול המשרד ולפתח את המיומנויות הארגוניות והבינאישיות אצל המיועדים לנהל לשכות בארגונים וחברות עסקיות שונות.
היכן לומדים?
קורס ניהול לשכה נערך בכל שלוחות המכללה למינהל
- קיראו על: לימודי מזכירות
במהלך הלימודים המשתתפים ירכשו כלים חיוניים לניהול שוטף של סביבה מקצועית, כלים לניהול זמנים, ניהול מאגרי מידע ושמירה על מידע מסווג, ניהול לארגן ולנהל צוות עובדים ועוד. תוכנית הלימודים בקורס מורכבת משיעורים פרונטאליים המקנים ידע עיוני נרחב לצד סדנאות מעשיות המעניקות כלים מקצועיים שונים להתמודדות עם עבודה תחת לחץ, עבודה בצוות, שמירה על תדמית המשרד ועוד.
למי מיועד הקורס?
לימודי ניהול לשכה מיועדים למנהלי לשכה בפועל בארגונים, מוסדות פרטיים, ציבוריים או חברות המעוניינים לרכוש ידע עיוני ומעשי בניהול משרד מודרני. בנוסף, הלימודים מיועדים לכל מי שמעוניין לרכוש השכלה והכשרה נרחבת בתחומי הניהול, או לאקדמאים ומורים המעוניינים לבצע הסבה מקצועית.
נושאי לימוד
תוכנית הלימודים כוללת מגוון של נושאי לימוד כגון:
- לימודי ניהול כלליים וניהול משרדי: ראיון עובדים והדרכתם, יסודות בארגון ובניהול, ניהול זמן אפקטיבי, כתיבה עסקית באנגלית ובעברית, תיאוריות חדשות בניהול, ניהול משאבי אנוש, מאגרי מידע ואבטחתם, תכנון ושיפור תהליכי עבודה במשרד, ניהול רשומות, ארגון ישיבות ורישום פרוטוקולים.
- ניהול משרד ממוחשב: סביבת ההפעלה Windows, משרד ממוחשב, הכרת המחשב ומערכת ההפעלה, גיליון אלקטרוני, עיבוד תמלילים Word, הקלדה בעברית ובאנגלית, גלישה באינטרנט.
- מינהל עסקי: מושגי יסוד במשפט עסקי ובדיני עבודה, יסודות בכלכלה, , שיווק, חשבונאות וכספים, פרסום ויחסי ציבור.
- סדנאות לפיתוח מיומנויות: התמודדות עם לחץ, עבודת צוות, סדנא לחיפוש עבודה, תקשורת בינאישית, אסרטיביות, מתן שירות, הצגת נושא, תדמית והופעה למשרד.
תנאי קבלה
תנאי הקבלה ללמודי הקורס ניהול לשכה הינם:
- תעודת השכלה תיכונית מלאה (12 שנות לימוד)
- מעבר של מבחן כניסה בעברית ובאנגלית
- אישור של וועדת קבלה.
משך הלימודים ותעודות
הקורס לניהול לשכה כולל סה"כ 370 שעות לימוד המתחלקות ל- 350 שעות לימוד אקדמיות, ו- 20 שעות ביצוע פרויקט גמר. לבוגרי הקורס שעמוד בהצלחה בכל הדרישות תוענק תעודת גמר מטעם המכללה למינהל.
אפשרויות תעסוקה
עבור בוגרי הקורס יפתחו דלתות מרובות של אפשרויות תעסוקה במגוון של ארגונים וחברות עסקיות, במגזר הציבורי והפרטי. הבוגרים יכולים להשתלב בחברות קטנות ועד לתאגידי ענק. חשוב לציין שככל שהארגון יותר גדול והניהול מצריך עבודה מול צוות גדול יותר של עובדים כך גדלה אחריותו של מנהל הלשכה וסביר להניח שהדבר ישקף על תנאי ההעסקה והשכר של מנהל הלשכה.