רוצה פרטים על ייעוץ ארגוני או משאבי אנוש?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

מה ללמוד - ייעוץ ארגוני או משאבי אנוש?

רוצה לדעת על ייעוץ ארגוני או משאבי אנוש? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


מה ללמוד: ניהול משאבי אנוש או ייעוץ ארגוני
 
מי שמעוניין להתפתח לעמדה ניהולית, לעבוד עם אנשים, ולהתעמק בשאלות הנוגעות להתנהגות חברתית או לגורמי רווח ורווחה, עשוי להתלבט בין שני תחומי לימוד: לימודי ייעוץ ארגוני או לימודי משאבי אנוש. שניהם מתאימים למועמדים עם ראייה רחבה וכושר אבחנה, ובכל זאת קיימים הבדלים מהותיים. אז מה כדאי ללמוד? לפניכם טבלה המונה הבדלים מרכזיים בין המקצועות, ומטרתה לסייע לכם להחליט לאיזה מהם אתם נמשכים יותר.
 
 
  ייעוץ ארגוני       משאבי אנוש      
למי זה מתאים?        למי שרוצה לעסוק בשיפור וייעול התנהלות בחברות, מפרספקטיבה רחבה למי שרוצה לעסוק במיון וגיוס עובדים, הדרכת עובדים, תקשורת ויחסים בין מעסיק לעובד
משך הלימודים לימודי תואר ראשון (מומלץ: פסיכולוגיה חברתית/תעסוקתית, מדעי ההתנהגות, או לחילופין – מנהל עסקים) אורכים שלוש שנים; בנוסף שנתיים אקדמיות נדרשות לתואר שני בייעוץ ארגוני. בסך הכל - חמש שנים. שלוש שנים לתואר ראשון; רצוי לעשות גם תואר שני, אך לא חובה.
תכנים לימודיים ניתן להתמחות באימון ניהולי, ייעוץ מחקרי, פיתוח אסטרטגי, התנהגות ארגונית ועוד. ניתן ללמוד במסלול ראשי או כהתמחות משנית עם מנהל עסקים, מדעי ההתנהגות, כלכלה וניהול. 
תנאי קבלה תואר ראשון במנהל עסקים, במדעי החברה או במדעי ההתנהגות בממוצע 80 ומעלה, והשלמות רלוונטיות תעודת בגרות וציון פסיכומטרי, כאשר הממוצע משתנה ממוסד למוסד.
דרישה בשוק עד שנות התשעים היה קיים קדר מצומצם של אנשים שעסקו בתחום, ואילו עתה יועצים ארגוניים נאלצים להתחרות לא רק אחד בשני, אלא גם באנשים המציגים עצמם כיועצים ארגוניים, אך למעשה לא עברו אותה הכשרה. הסיכוי למצוא עבודה כשכיר, נמוך ביותר. כיום, יועצים ארגוניים מאוגדים באמצעות ארגון איפ"א. תחרות גבוהה, ויש חשיבות לגורמי אישיות ולתואר שני, ופחות למקצוע התואר הראשון, בהתקבלות לעבודה. חשוב לצבור ניסיון בגיוס דרך רשתות חברתיות ובעבודה מול מנהלים.
שכר יועץ ארגוני בשנים הראשונות מרוויח בין 5,000 ₪ ל 10,000 ₪ בחודש. בעלי ותק יכולים להגיע ל - 17,000 ₪ בחודש. בעלי תואר ראשון במשאבי אנוש מרוויחים בתחילה בסביבות 6,000 ₪ בחודש, ובעלי ותק יכולים להרוויח בין 10,000 ל - 17,000 ₪ בחודש.
אפשרויות תעסוקה פיתוח ארגוני, ניהול פרויקטים, ניהול מערכי שירות, הנחיית קבוצות, עזרה אישית למנכ"ל, משאבי אנוש, העברת סדנאות מקצועיות  מיון וגיוס עובדים, השמת מבקשי עבודה בחברות, רכזות או ניהול משאבי אנוש בארגונים פרטיים וציבוריים
מה עושים במקצוע? ביצוע הערכות וסקרים, העברת סדנאות להכשרת צוותים, הובלת שינויים בארגונים, בניית אסטרטגיה או תכנית עבודה גיבוש ראיונות קבלה, תשאול מועמדים ועריכת מיונים, הכוון תעסוקתי, אחריות מנהלתית על מערך כוח אדם בארגון
לימודי המשך ניתן להמשיך ללימודי מחקר. רצוי להעשיר את הידע בקורסים פיננסיים ועסקיים. ניתן להמשיך ללימודי תואר שני בייעוץ ארגוני, או לכל תחום רלוונטי אחר. 
 
גולשים שואלים
 
יש לי תואר ראשון במנהל עסקים עם התמחות במשאבי אנוש, האם אני יכולה לעבוד כיועצת ארגונית?

על מנת לעבוד כיועצת ארגונית את חייבת ניסיון תעסוקתי, ורוב המעסיקים דורשים תואר שני בייעוץ ארגוני. נדיר למצוא עבודה בתחום ללא תואר שני. חשוב שתדעי, כי רוב היועצים הארגוניים הם עצמאיים, ומעט מאד חברות מעסיקות יועצים כשכירים. לכן, כדאי שתתחילי לצבור ניסיון תעסוקתי רלוונטי ובמקביל תלמדי לתואר שני.  

שירות אישי חינם

צריך פרטים על ייעוץ ארגוני או משאבי אנוש?

רוצה לדעת יותר על ייעוץ ארגוני או משאבי אנוש?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד ייעוץ ארגוני או משאבי אנוש
עדיין לא בחרת מה ללמוד? יש לנו פתרון עבורך ...

כך נעזור לך לבחור מקצוע לימודים

שאלות הגולשים בנושא
ההבדל בין שירותי אנוש לניהול משאבי אנוש
הסבה למשאבי אנוש - תואר ראשון נוסף או שני?
חינוך ומשאבי אנוש
מכללות לניהול משאבי אנוש
תואר שני - התנהגות ארגונית או ייעוץ ארגוני?
האם כדאי ללמוד משאבי אנוש? ואיפה?
תואר שני בלימודי עבודה מכשיר לייעוץ ארגוני?
כך נעזור לך לבחור לימודים ומקצוע לחיים...
כך נעזור לך לבחור לימודים ומקצוע לחיים...