רוצה פרטים על תקשורת ושיווק?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר ראשון בתקשורת עם התמחות בתקשורת שיווקית

רוצה לדעת על תקשורת ושיווק? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר ראשון בתקשורת בהתמחות תקשורת שיווקית


הכוח המניע של המדיה


האם ישנה היום דרך להפריד באמת בין עולם המדיה לבין תחום הפרסום? הטלוויזיה, הרדיו ובעיקר האינטרנט והמדיה החברתית הם אמצעי שיווק לכל דבר ועניין, שמטרתם לא רק להעביר מסרים אלא לעשות זאת באופן רווחי ויעיל כלכלית. בתקופה בה המדיה נוכחת בכל ההיבטים בחיינו, האישיים והמקצועיים, נראה שגם השיווק נוגע בכל פן אפשרי.


היהט זה מתחדד עוד יותר לאור המהפכה הדיגיטלית שעוברת על כלי התקשורת. הרשתות החברתיות והסמארטפונים מאפשרים להפיץ מסרים בצורה גלובלית במהירות הבזק, תהליכי השיווק האלה דורשים חשיבה מקורית וייחודית כדי להגיע לקהלי היעד. אנשי שיווק שמעוניינים לבלוט בענף התחרותי צריכים לשלוט במדיה חדשה זו ובתהליכים שעומדים מאחוריה.


ההתמחות בתקשורת שיווקית, שמוצעת כחלק מהתואר הראשון בתקשורת, באה להכשיר אנשי שיווק ופרסום לכלי המדיה השונים, קלאסיים ודיגיטליים כאחד. בפני בוגרי המסלול פתוחות שלל אפשרויות תעסוקה בעולם המדיה, מתפקידים במשרדי פרסום ויח"צ, דרך משרות שיווק בארגונים גדולים וכן עבודה כעצמאיים בתחום.


למי מיועדים הלימודים


ההתמחות בתקשורת שיווקית מתאימה לאנשים בעלי זיקה לעולם הפרסום, שמתאפיינים ביצירתיות, בדינמיות ובשליטה בפלטפורמות המדיה הדיגיטלית. המסלול מתאים לכל מי שמייעדים עצמם להשתלב בעתיד בעולם הפרסום בכלי התקשורת השונים, בתפקידים כגון קופירייטרים, מנהלי יחסי ציבור, דוברים, יזמים ואף דוברים בגופים פוליטיים ומדיניים.


תכנית הלימודים


לאורך התמחות זו הסטודנטים מכירים לעומק את עולמות השיווק, המיתוג, הדוברות ויחסי הציבור ובוחנים את ההקשר של אלה לכלי התקשורת כמו טלוויזיה, רדיו ועיתונות. הם שמים דגש רב על עולם התקשורת הדיגיטלית ועל בנייה של קמפיינים שיווקיים וויראליים באינטרנט וברשתות החברתיות. בהמשך, הם לומדים על התפקידים השונים בתהליך השיווק של מוצרים, חברות ומותגים, מבחינה כלכלית, חברתית ותפעולית. נוסף על כך, הם עוסקים בענף יחסי הציבור וסוקרים כיצד לבנות אסטרטגיה שיווקית ומהלכים נכונים להעברת מסר בסביבות פוליטיות ועסקיות.

 


מתכונת הלימוד


זוהי אחת מן ההתמחויות במסגרת התואר הראשון בתקשורת, שנמשך לרוב כשלוש שנים. לרוב ניתן לבחור בהתמחות זו במהלך השנה השנייה לתואר. הסטודנטים לוקחים חלק בשלל קורסי חובה ובחירה ובסמינריונים.


נוסף על כך, ההתמחות כוללת מגוון של סדנאות מעשיות. אלה כוללות תרגול פרקטי בבניית אסטרטגיה, בדוברות, בתכנון מותגים ובניהול מדיה חברתית. כמו כן, הם מתנסים בסדנאות בענפי המדיה השונים לרבות טלוויזיה ואינטרנט.


נושאי הלימוד

 

  • בידול בשוק תחרותי
  • תהליכי פיתוח פרסומות
  • פילוסופיה של יחסי ציבור
  • פרסום ותקציבאות
  • אמצעי תקשורת דיגיטלית
  • טקסטים וקהלי יעד
  • מיתוג עצמי ובניית תדמית
  • ייעוץ מדיה פוליטית
  • יחסי ציבור בעידן הדיגיטלי
  • תקשורת ודעת קהל
  • הזדמנויות בסביבה העסקית
  • רגולציה על הפרסום    
  • עקרונות פלנינג ותכנון אסטרטגי    
  • ועוד


תנאי קבלה


זוהי כאמור אחת ההתמחויות שמוצעות בתואר הראשון בתקשורת. כדי להתקבל, על המועמדים להיות בעלי תעודת בגרות מלאה וציון בפסיכומטרי. לרוב מושם דגש על הציון בבגרות באנגלית, ברמת 4 או 5 יחידות. במקרים מסוימים יכולים בעלי ממוצע בגרויות גבוה במיוחד (לרוב מעל 90) להתקבל גם ללא פסיכומטרי, בהצגת ציון במבחן אמי"ר.


חלק ממוסדות הלימוד דורשות מעבר של מבחן פנימי כחלק מתנאי הקבלה. במקרים מסוימים, יכולים להתקבל גם מועמדים שאינם עומדים בתנאי הקבלה, בכפוף להחלטת וועדת חריגים, בדרך כלל על סמך המלצות או ניסיון תעסוקתי קודם בעולם המדיה.

 


תעודה


לסטודנטים שעומדים בהצלחה בכל חובות המסלול מוענק בסיום לימודיהם תואר ראשון BA בתקשורת בציון שם ההתמחות בשיווק.


מוסדות

 

 

  • המסלול האקדמי המכללה למינהל (ראשון לציון): המכללה למינהל מציעה מסלול התמחות בפרסום ושיווק, כחלק מהתואר הראשון בתקשורת וניהול. ההתמחות כוללת עבודה מעשית מרובה בסדנאות המדיה והדיגיטל ובאולפני הטלוויזיה והרדיו. התמחויות נוספות כוללות תואר ראשון בתקשורת בהתמחות דיגיטל, בהתמחות תוכן ויצירה ובהתמחות הפקה.

 

 

  • המרכז הבינתחומי הרצליה: במסגרת התואר הראשון בתקשורת בבינתחומי מתקיימת התמחות בתקשורת שיווקית ופוליטית, דיגיטל, פרסום ויחסי ציבור. המסלול משלב בין עולם המדיה והפרסום עם תחום יחסי הציבור ונוגע באסטרטגיה פוליטית ובשיווק ברשת. בשנת הלימודים האחרונה הסטודנטים משתתפים במעבדה למיזמי מדיה שיווקית ולפרסום דיגיטלי לעמותות שונות.

 

 

 

 

  • המכללה האקדמית ספיר (שדרות): המסלול לתקשורת שיווקית פרסום ויחסי ציבור במכללת ספיר עוסק במגוון התפקידים במדיה הפרסומית לרבות תקציב, פלנינג, דוברות, ייעוץ פוליטי וכתיבת תוכן. ההתמחויות הנוספות בבית הספר הן רדיו, תקשורת דיגיטלית ותואר ראשון בתקשורת בהתמחות עיתונאות.
שירות אישי חינם

צריך פרטים על תקשורת ושיווק?

רוצה לדעת יותר על תקשורת ושיווק?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור