תואר ראשון בתקשורת עם התמחות בתקשורת שיווקית
רוצה לדעת על תקשורת ושיווק? אנחנו רוצים לעזור לך!
דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד.
לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
עזרנו גם לך? דרג אותנו:
תואר ראשון בתקשורת בהתמחות תקשורת שיווקית
הכוח המניע של המדיה
האם ישנה היום דרך להפריד באמת בין עולם המדיה לבין תחום הפרסום? הטלוויזיה, הרדיו ובעיקר האינטרנט והמדיה החברתית הם אמצעי שיווק לכל דבר ועניין, שמטרתם לא רק להעביר מסרים אלא לעשות זאת באופן רווחי ויעיל כלכלית. בתקופה בה המדיה נוכחת בכל ההיבטים בחיינו, האישיים והמקצועיים, נראה שגם השיווק נוגע בכל פן אפשרי.
היהט זה מתחדד עוד יותר לאור המהפכה הדיגיטלית שעוברת על כלי התקשורת. הרשתות החברתיות והסמארטפונים מאפשרים להפיץ מסרים בצורה גלובלית במהירות הבזק, תהליכי השיווק האלה דורשים חשיבה מקורית וייחודית כדי להגיע לקהלי היעד. אנשי שיווק שמעוניינים לבלוט בענף התחרותי צריכים לשלוט במדיה חדשה זו ובתהליכים שעומדים מאחוריה.
ההתמחות בתקשורת שיווקית, שמוצעת כחלק מהתואר הראשון בתקשורת, באה להכשיר אנשי שיווק ופרסום לכלי המדיה השונים, קלאסיים ודיגיטליים כאחד. בפני בוגרי המסלול פתוחות שלל אפשרויות תעסוקה בעולם המדיה, מתפקידים במשרדי פרסום ויח"צ, דרך משרות שיווק בארגונים גדולים וכן עבודה כעצמאיים בתחום.
למי מיועדים הלימודים
ההתמחות בתקשורת שיווקית מתאימה לאנשים בעלי זיקה לעולם הפרסום, שמתאפיינים ביצירתיות, בדינמיות ובשליטה בפלטפורמות המדיה הדיגיטלית. המסלול מתאים לכל מי שמייעדים עצמם להשתלב בעתיד בעולם הפרסום בכלי התקשורת השונים, בתפקידים כגון קופירייטרים, מנהלי יחסי ציבור, דוברים, יזמים ואף דוברים בגופים פוליטיים ומדיניים.
תכנית הלימודים
לאורך התמחות זו הסטודנטים מכירים לעומק את עולמות השיווק, המיתוג, הדוברות ויחסי הציבור ובוחנים את ההקשר של אלה לכלי התקשורת כמו טלוויזיה, רדיו ועיתונות. הם שמים דגש רב על עולם התקשורת הדיגיטלית ועל בנייה של קמפיינים שיווקיים וויראליים באינטרנט וברשתות החברתיות. בהמשך, הם לומדים על התפקידים השונים בתהליך השיווק של מוצרים, חברות ומותגים, מבחינה כלכלית, חברתית ותפעולית. נוסף על כך, הם עוסקים בענף יחסי הציבור וסוקרים כיצד לבנות אסטרטגיה שיווקית ומהלכים נכונים להעברת מסר בסביבות פוליטיות ועסקיות.
- רוצים לדעת עוד על תקשורת שיווקית? קראו גם על קורס מרקום
- מעוניינים להתמקד בתחום השיווק? קראו על תואר ראשון בשיווק
מתכונת הלימוד
זוהי אחת מן ההתמחויות במסגרת התואר הראשון בתקשורת, שנמשך לרוב כשלוש שנים. לרוב ניתן לבחור בהתמחות זו במהלך השנה השנייה לתואר. הסטודנטים לוקחים חלק בשלל קורסי חובה ובחירה ובסמינריונים.
נוסף על כך, ההתמחות כוללת מגוון של סדנאות מעשיות. אלה כוללות תרגול פרקטי בבניית אסטרטגיה, בדוברות, בתכנון מותגים ובניהול מדיה חברתית. כמו כן, הם מתנסים בסדנאות בענפי המדיה השונים לרבות טלוויזיה ואינטרנט.
נושאי הלימוד
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
תנאי קבלה
זוהי כאמור אחת ההתמחויות שמוצעות בתואר הראשון בתקשורת. כדי להתקבל, על המועמדים להיות בעלי תעודת בגרות מלאה וציון בפסיכומטרי. לרוב מושם דגש על הציון בבגרות באנגלית, ברמת 4 או 5 יחידות. במקרים מסוימים יכולים בעלי ממוצע בגרויות גבוה במיוחד (לרוב מעל 90) להתקבל גם ללא פסיכומטרי, בהצגת ציון במבחן אמי"ר.
חלק ממוסדות הלימוד דורשות מעבר של מבחן פנימי כחלק מתנאי הקבלה. במקרים מסוימים, יכולים להתקבל גם מועמדים שאינם עומדים בתנאי הקבלה, בכפוף להחלטת וועדת חריגים, בדרך כלל על סמך המלצות או ניסיון תעסוקתי קודם בעולם המדיה.
- מתקבלים או לא? רוצים לדעת? קראו על תנאי קבלה לתקשורת
- קראו עוד גם על שכר יחסי ציבור
- קראו בהרחבה על שכר דוברות
תעודה
לסטודנטים שעומדים בהצלחה בכל חובות המסלול מוענק בסיום לימודיהם תואר ראשון BA בתקשורת בציון שם ההתמחות בשיווק.
מוסדות
- המסלול האקדמי המכללה למינהל (ראשון לציון): המכללה למינהל מציעה מסלול התמחות בפרסום ושיווק, כחלק מהתואר הראשון בתקשורת וניהול. ההתמחות כוללת עבודה מעשית מרובה בסדנאות המדיה והדיגיטל ובאולפני הטלוויזיה והרדיו. התמחויות נוספות כוללות תואר ראשון בתקשורת בהתמחות דיגיטל, בהתמחות תוכן ויצירה ובהתמחות הפקה.
- המרכז הבינתחומי הרצליה: במסגרת התואר הראשון בתקשורת בבינתחומי מתקיימת התמחות בתקשורת שיווקית ופוליטית, דיגיטל, פרסום ויחסי ציבור. המסלול משלב בין עולם המדיה והפרסום עם תחום יחסי הציבור ונוגע באסטרטגיה פוליטית ובשיווק ברשת. בשנת הלימודים האחרונה הסטודנטים משתתפים במעבדה למיזמי מדיה שיווקית ולפרסום דיגיטלי לעמותות שונות.
- המכללה האקדמית עמק יזרעאל: מכללת עמק יזרעאל מאפשרת לסטודנטים לבחור מבין ארבע התמחויות: התמחות תקשורת דיגיטלית, התמחות בתקשורת דרך אמנות, התמחות בתקשורת שיווקית ותואר ראשון בתקשורת בהתמחות רדיו וטלוויזיה. המסלול בהתמחות תקשורת שיווקית מאפשר לסטודנטים להשתתף בסדנאות שונות, לרבות דוברות וקופירייטינג.
- המכללה האקדמית ספיר (שדרות): המסלול לתקשורת שיווקית פרסום ויחסי ציבור במכללת ספיר עוסק במגוון התפקידים במדיה הפרסומית לרבות תקציב, פלנינג, דוברות, ייעוץ פוליטי וכתיבת תוכן. ההתמחויות הנוספות בבית הספר הן רדיו, תקשורת דיגיטלית ותואר ראשון בתקשורת בהתמחות עיתונאות.