תואר שני בפסיכולוגיה התפתחותית באקדמית תל אביב יפו

שירות אישי - צור קשר
תואר שני בפסיכולוגיה התפתחותית באקדמית תל אביב יפו

תואר שני בפסיכולוגיה התפתחותית .M.A במכללה האקדמית תל אביב יפו


באקדמית תל אביב יפו מתקיימת תכנית לתואר שני בפסיכולוגיה התפתחותית. מטרת התכנית הכשרת פסיכולוגים התפתחותיים לטיפול, אבחון וייעוץ במסגרות לטיפול בתינוקות, פעוטות, ילדים והוריהם, לרבות מכוני התפתחות הילד, מרכזי בריאות הנפש, שירותי הרווחה ושירותים פסיכולוגיים חינוכיים.

 

תכנית זו עונה על דרישותיה של הוועדה המקצועית לפסיכולוגיה התפתחותית. המסיימים בהצלחה את התכנית יכולים לפנות להתמחות.

תכנית הלימודים

 

במגמה לפסיכולוגיה התפתחותית רוכשים בסיס יסודי ונרחב של ידע תיאורטי, מחקרי ויישומי במגוון תחומי התפתחות. הסטודנטים מקבלים הכשרה להתערבות בתהליכים התפתחותיים פסיכולוגיים תקינים ופתולוגיים ורוכשים מיומנויות להבנת יחסי הגומלין שבין הפרט לסביבתו.

 

הסטודנטים בתכנית רוכשים ידע וכלים לגבי שיטות אבחון והערכה, במניעה, טיפול התערבות במגוון רמות כגון רמת הפרט, משפחה, מוסדות ומדיניות כלפי ילדים. הם רוכשים הבנה מעמיקה של שיטות במחקר התפתחותי ועריכה של תצפיות וראיונות, שיטות סטטיסטיות וגישות איכותניות.

 

נדרשת עבודת גמר מחקרית.

 

מתכונת הלימוד


זוהי כאמור אחת ההתמחויות הקיימות בתואר השני בפסיכולוגיה במכללה. היקפה של התכנית הוא כשנתיים והיא מחולקת לארבעה סמסטרים.

 

פרקטיקום - לצד הלימודים במכללה מתקיימת עבודה במסגרות שבהן מטפלים בילדים, וכן בהדרכה במקום הפרקטיקום ובמכללה. במחצית הראשונה של שנה א' ההתנסות היא בפרה - פרקטיקום. במהלך שנת הלימודים השנייה משתלבים יומיים בשבוע בעבודה במסגרות מגוונות בצוות רב מקצועי באבחון, טיפול וייעוץ.

 

ניתן לבחור בין המסלולים הבאים:

  • מסלול ללא תזה.
  • מסלול מחקרי עם תזה - הענקת התואר במסלול עם תזה מותנית באישור המל"ג.
     

נושאי הלימוד

  • אבחון ילדים התפתחותי.
  • עבודה טיפולית עם הורים.
  • טיפול קוגניטיבי התנהגותי.
  • הפרעות נוירו התפתחותיות.
  • הפרעות בקשת האוטיסטית.
  • התפתחות נורמטיבית קוגניטיבית.
  • בניית תכניות התערבות מערכתיות.
  • התפתחות רגשית וחברתית בגיל הרך.
  • ועוד.

 


תנאי קבלה


תנאי הסף להגשת מועמדות הינם:

  • תואר ראשון בפסיכולוגיה או מדעי ההתנהגות מטעם מוסד אקדמי המוכר על ידי המל"ג.
  • ממוצע 89 ומעלה בקורסי הפסיכולוגיה והמתודולוגיה וגם ציון 90 ומעלה במבחן מתא"ם.

או -

  • ציון 110 במבחן מתא"ם וגם ציון ממוצע 89 - 85 בקורסי המתודולוגיה והפסיכולוגיה.

או -

  • ממוצע 94 בקורסי הפסיכולוגיה והמתודולוגיה וגם ציון 87 ומעלה במבחן מתא"ם.

 

תעודה


סטודנטים שמסיימים את כל חובותיהם ועומדים בתכנית בהצלחה מקבלים תואר שני M.A בפסיכולוגיה התפתחותית מטעם המכללה האקדמית תל אביב יפו. 

 

* הענקת התואר במסלול המחקרי מותנית באישור המל"ג.

 

אפשרויות תעסוקה


מטרת התכנית היא הכשרת פסיכולוגים התפתחותיים שיוכלו להתמחות ולהשתלב בעבודה במגוון מסגרות הגיל הרך - אוכלוסיית תינוקות, פעוטות וילדים צעירים. בין אותן מסגרות ניתן למנות מכוני התפתחות הילד, מרכזים לבריאות הנפש, שירותים פסיכולוגים חינוכיים ועוד.

עוד מסלולי לימוד - האקדמית תל אביב יפו