רוצה להשלים בגרות? לשפר ציון?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

השלמת בגרות בצבא - קורס הכנה לבגרות בזמן השירות הצבאי

רוצה לדעת על בגרות בצבא? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


השלמת בגרויות בצבא

 

באגף התכנון של משרד החינוך ניתן למצוא ביטויים לשאיפה לאפשר לכל חייל וחיילת להשלים לימודים לקבלת זכאות לתעודת בגרות במהלך שירות החובה בצה"ל. אף שישנה עדיפות מוצהרת להפעלת תכניות המיועדות לחיילים המשרתים ביחידות קרביות, שאיפה זו כוללת בתוכה גם את אותם החיילים המשרתים ביחידות העורף ובבסיסים פתוחים. בינתיים בפועל, קיימות תכניות ממומנות לאלה המשרתים בקרבי, ואילו לחיילים אחרים ניתנות הטבות – הן מטעם הצבא והן מטעם מוסדות לימוד מסוימים בשוק האזרחי.

 

חיילים בקרבי

 

חיילים המשרתים בצה"ל ביחידות קרביות כלוחמים או כתומכי לחימה יכולים לקראת מועד שחרורם להשתתף בקורסי הכנה להשלמת בגרויות. הקורסים ניתנים במקצועות מתמטיקה, אנגלית ואזרחות, והצבא מממן את הלימודים. הלימודים מתקיימים במתקן האזרחי בגבעת חביבה.

 

"ג'ובניקים"

 

חיילים בשירות צה"ל, שאינם לוחמים או תומכי לחימה, לא זכאים למימון לימודים מטעם הצבא. יחד עם זאת, צה"ל מאפשר להם לקחת ארבעה ימים חופשיים בתקופת הלימודים בקורס, ויום חופשי נוסף ביום הבחינה. מוסדות לימוד שונים נותנים הטבות בשכר לימוד לחיילים. על קורס זה לא ניתן לשלם באמצעות הפיקדון לחיילים משוחררים, כל עוד נמצאים עדיין ברשות הצבא (כלומר - לפני השחרור).

 

 

אנשי קבע

 

חיילים בשירות קבע יכולים להשלים השכלה תיכונית ובגרויות בתיכון של צה"ל. תנאי הקבלה לתכנית השלמת השכלה זו הם: ציון "טוב" ומעלה בשלוש חוות דעת אחרונות; המלצות מפקדים עבור שיבוץ לטווח ארוך; עמידה במבחני כניסה בהבעה, מתמטיקה ואנגלית וקבלת ממוצע – 55 ומעל; מעבר שלוש בגרויות לכל היותר אך לא במקצועות אנגלית, מתמטיקה או עברית, או מעבר בחינה אחת לכל היותר באחד מן המקצועות הנזכרים; לפני המועמד/ת ארבע שנים לפחות בשירת קבע; צעיר/ה מגיל 41.

 

מכינות קדם אקדמיות

 

בצבא ישנה אפשרות להשלמת בגרויות ולקבלת תעודת גמר מטעם מכינה קדם אקדמית. אפשרות זו ניתנת לחיילים בדואים לוחמים או תומכי לחימה, לחיילים במרכז לקידום אוכלוסיות מיוחדות ולחיילות גיוס מיוחד.

 

 

פרוצדורות

 

חייל או חיילת המעוניינים להשלים בגרויות בזמן השירות הצבאי ו/או במימון צה"ל יכולים לפנות בבקשה למשקית ת"ש. לימודי בגרות לאנשי קבע מתקיימים בשני מחזורים בכל שנה: מחזור יוני ומחזור ינואר. עליהם לפנות בבקשה ללימודים עד ה -1 בפברואר כדי להצטרף למחזור יוני, ועד ה – 1 בספטמבר על מנת להשתתף במחזור ינואר. הבקשה נשקלת במחלקת תכנון כוח אדם באכ"א. אנשי קבע מעל גיל 40 יכולים לקבל אישור יציאה ללימודי בגרויות מטעם ראש אכ"א.

 

מתכונת הלימוד

 

משך הלימודים להשלמת בגרות במתמטיקה ובגרות באנגלית הוא כחודשיים. אם רוצים להשלים גם בגרות באזרחות הקורס מתארך בשלושה שבועות נוספים. במהלך הקורס אמורים התלמידים ללמוד גם בעצמם ולהכין שיעורי בית, וכן לעמוד בבחנים.

 

  • רוצים להשלים בגרויות קרוב לבית? רוצים לדעת איפה משפרים בגרויות? קראו על:

 

 

מוסדות לימוד המקיימים מסלולים לחיילים

 

  • קידום - רשת זו מציעה מגוון של מתכונות להכנה ולשיפור בגרויות, שמותאמות גם לחיילים. ניתן ללמוד למקצועות החובה השונים ולשלל מקצועות בחירה לבגרות.

 

 

  • אוניברסיטת בן גוריון בנגב – שם מתקיים מסלול המכינה הקדם אקדמית לחיילים בדואים.

 

  • מכללת בית ברל – מקיימת מסלולים לחיילי מקא"ם וחג"ם.

 

  • המרכז ללקויי למידה רום פרט – במרכז זה מציעים תכניות לחיילי מקא"ם וחג"ם.

 

  • מכללת אחווה – מפעילה מכינה לחיילי מקא"ם וחג"ם.

 

  • בגרות ערב דה שליט ברחובות – שם מעניקים 25% הנחה לחיילים.
שירות אישי חינם

רוצה להשלים בגרות? לשפר ציון?

רוצה לדעת יותר על בגרות בצבא?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד בגרות בצבא
עדיין לא בחרת מה ללמוד? יש לנו פתרון עבורך ...

כך נעזור לך לבחור מקצוע לימודים

שאלות הגולשים בנושא
זכאות לבגרות עם נכשל במתמטיקה
חישוב ציון סופי של בגרות באנגלית
העתק תעודת בגרות מלאה ממשרד החינוך
פער של 20 נקודות בין ציון מגן לבגרות
שקלול ציון בגרות במתמטיקה 3 יח"ל
שיחזור תעודת בגרות בהקדם האפשרי
הפרש בין מגן לבגרות