רוצה פרטים על מכינה למדעי החברה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

מכינות למדעי החברה

רוצה לדעת על מכינה למדעי החברה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


מכינה במדעי החברה

 

מוסדות לימוד להשכלה גבוהה בארץ, מקיימים תוכנית לימודים במסגרת המכינה הקדם אקדמית אשר מאפשרת למשתתפים להשתלב בתוכניות הלימודים השונות לקראת תואר בוגר. מטרת לימודי מכינה הינה הכנת המועמד שאינו עונה לדרישות הקבלה השונות של מוסד הלימודים ולאפשר לו לרכוש להתקבל ללימודים תוך שיפור ציוני הבגרויות וביסוס הידע במקצועות היסוד כגון המתמטיקה, האנגלית, הלשון העברית ועוד, לצד הקנייה של כלים מחקריים והרגלי למידה שימשו את המועמד במהלך לימודיו לקראת תואר בוגר.

 

 

לעיתים קרובות, ציוני המכינה יחליפו את ציוני הבגרות, אולם חשוב לציין שרצוי ללמוד במסגרת המכינה במוסד הלימודים שבו הייתם מעוניינים ללמוד בעתיד, כיוון שתוכנית הלימודים מותאמת לדרישות המוסד הנבחר. לדוגמא, המכינה הקדם אקדמית של אוניברסיטת בר אילן, מכינה מועמדים להשתלב בלימודי תואר ראשון במסגרת האוניברסיטה, אך לא רק, בוגרי המכינה של בר אילן יוכלו להשתלב במוסדות לימוד נוספים.

 

 

מה לומדים?

 

לימודי מכינה מתאפשרים במסגרת מכינה כללית הכוללת מגוון של תחומי לימוד, או מכינה בתחום לימודים ספציפי המיועדת למועמדים המעוניינים להתקבל לתוכנית הלימודים במקצוע זה. המכינה למדעי החברה כוללת תחומי לימוד בדיספלינות השונות תחת חסותם של מדעי החברה כגון: כלכלה, תקשורת, מדעי המדינה ויחסים בינלאומיים, פסיכולוגיה, אנתרופולוגיה, סוציולוגיה, ניהול וקרימינולוגיה. מכינה זו מיועדת לכל מי שמעוניין ללמוד תואר בוגר כללי במדעי החברה, או להתמקד בלימודי אחת מהדיספלינות הללו.

 

המכינה הקדם אקדמית במדעי החברה מתבצעת הכיתות לימוד קטנות, כאשר סגל ההוראה שמורכב מחוקרים ואני מקצוע באקדמיה מעניק יחס אישי לכל סטודנט. תוכנית הלימודים כוללת קורסים מתחומי היסודי, לצד קורסים המעניקים תשתית מדעית בסיסית בתחום מדעי החברה כגון: מתמטיקה, אנגלית, משפט ופוליטיקה, מבוא לכלכלה, מבוא לפסיכולוגיה, מבוא לסטטיסטיקה, מבוא לסוציולוגיה, יסודות הכתיבה האקדמית והמדעית ועוד.

 

 

תחומי מדעי החברה

 

תוכנית הלימודים במכינה הקדם אקדמית במדעי החברה מיודעת למועמדים המעוניין להשתלב במסלולי הלימוד הבאים לקראת תואר בוגר:

 

  • מדעי ההתנהגות
  • סיעוד
  • קרימינולוגיה
  • ניהול או מינהל עסקים
  • תואר רב תחומי
  • עבודה סוציאלית
  • מדעי המדינה
  • ועוד...

 

משך הלימודים

 

לרוב, תוכנית הלימודים אורכת בין ארבעה לעשרה חודשים, בין סמסטר לשני סמסטרים אקדמיים. בסיומם של הלימודים המשתתפים ניגשים לבחינות הבגרות השונות בהתאם להשלמות האישיות של כל אחד והציונים הנדרשים על מנת להתקבל ללימודי התואר בוגר. בסופם של הלימודים מוענקת למועמדים תעודת מכינה, שלעיתים מחליפה את ציוני הבגרויות בעת הגשת המועמדות ללימודי התואר.

 

 

תנאי קבלה

 

תנאי הקבלה למכינה משתנים בהתאם למוסד הלימוד הנבחר. רוב המוסדות יקבלו מועמדים העונים לדרישות הבאות:

  • ציון פסיכומטרי העומד על 450 לפחות
  • 2 ציוני בגרות לפחות

 

  • לא מתקבלים למכינה? קראו בהרחבה גם על קדם מכינה

 

מוסדות לימוד

 

קיימים מספר רב של מוסדות לימוד בארץ המציעים מכינה למדעי החברה ביניהם:

 

  • אוניברסיטת אריאל בשומרון: אוניברסיטת אריאל מציעה מכינה ייעודית למדעי החברה ולמנהל מערכות בריאות. אורך המכינה הוא כארבעה חודשים. מוסד הלימוד מעניק מלגות לסטודנטים שעומדים בתנאים.

 

  • מכללת לוינסקי (תל אביב): במכללת לוינסקי לחינוך מתקיימת מכינת מדעי הרוח והחברה המיועדת למועמדים לתואר ראשון B.Ed בחינוך שאין ברשותם בגרות מלאה

 

  • המכללה האקדמית ספיר (שדרות): במכללה האקדמית ספיר ניתן ללמוד במכינה ייעודית למדעי החברה הרוח, אשר מעניקה כלים אקדמיים במגוון של תחומים. אורך המכינה הוא כתשעה חודשים.

 

  • המרכז האקדמי רופין (עמק חפר): המכינה הקדם אקדמית למדעי החברה של המרכז האקדמי רופין נפרשת על פני תשעה חודשים והיא מאפשרת לשפר את סיכויי הקבלה למגוון של חוגים במוסד הלימוד. כמו כן נלמדת במרכז האקדמי רופין מכינה למדעים ולהנדסה.

 

  • המכללה האקדמית כנרת (עמק הירדן): במכללה האקדמית כנרת אפשר ללמוד במכינה ללימודי מדעי הרוח והחברה, במכינה נלמדים קורס במתמטיקה, בהבעה, באנגלית ובתחומים נוספים.

 

  • המכללה האקדמית הדסה (ירושלים): המכללה מציעה תכנית מכינה קדם אקדמית ללימודי מדעי החברה, עיצוב וצילום. המכינה אינה משמשת להשלמת בגרויות אלא מקנה כלים אקדמיים חשובים ומאפשרת לסטודנטים לשפר את סיכויי קבלתם למגוון חוגים. ניתן ללמוד במסלול סמסטריאלי או שנתי.

 

  • המכללה האקדמית תל חי (אצבע הגליל): במכללה האקדמית תל חי מתקיימות שלל מכינות, בהן גם מכינה ייעודית למדעי החברה והרוח, אשר נפרשת על פני שני סמסטרים.

 

  • המכללה האקדמית עמק יזרעאל (סמוך לעפולה): במרכז הקדם אקדמי של האקדמית עמק יזרעאל מתקיימת מכינה קד"א למדעי החברה והרוח, במסלול סתיו שאורכו 9 חודשים או במסלול אביב שאורכו 7 חודשים. 

 

אתם בוודאי שואלים את עצמכם היכן יש מוסדות לימודים נוספים, מהם תנאי הקבלה, האם יש יום פתוח בקרוב, כמה זה עולה ועוד. לנציגי השירות האישי שלנו יש תשובות לכל השאלות. כדאי לכם להתנסות חינם בשירות האישי שלנו, כך תוכלו לחסוך זמן, כאבי ראש וכסף.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על מכינה למדעי החברה?

רוצה לדעת יותר על מכינה למדעי החברה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד מכינה למדעי החברה
שאלות הגולשים בנושא
מכינה קדם אקדמית למדעי החברה והרוח
מכינה קדם ייעודית למדעי הרוח והחברה
קבלה לאוניברסיטה לאחר מכינה למדעי החברה והרוח בבן גוריון
מכינה 30+ ללימודי מדעי הרוח והחברה
מכינה אוניברסיטאית - מדעי החברה במאי 2017
מכינה ייעודית במדעי החברה בבר אילן במקום פסיכומטרי
מכינה במדעי הרוח והחברה ללימודי כלכלה ומנהל עסקים