רוצה פרטים על תואר שני במדעי המדינה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי מדעי המדינה לתואר שני

רוצה לדעת על תואר שני במדעי המדינה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני במדעי המדינה

 

מדי שנה, מסיימים מאות סטודנטים את מסלול הלימודים לתואר ראשון במדעי המדינה. לא אחת, הבוגרים בוחרים (אם לאחר הלימודים ואם בחלוף שנים) להמשיך במסלולי לימוד מתקדמים בענף אקדמי זה. תואר שני במדעי המדינה מעניק לסטודנטים ראייה רחבה ומעמיקה של נושאים מרתקים הנוגעים לפוליטיקה, ממשל, חברה וכדומה.

 

בדומה לתואר הראשון, גם המסלול המתקדם לתואר שני כולל נגיעה בנושאים מקבילים ממדעי החברה כגון סוציולוגיה, אנתרופולוגיה, תקשורת, כלכלה וכדומה. כמו כן, היות ומדובר בתואר שני במדעי החברה, תואר זה פונה גם לסטודנטים שלמדו תארים בתחומים כגון יחסים בינלאומיים, תקשורת וכדומה.

 

מטרת הלימודים

 

התואר מעניק לבוגרים כלים לעסוק בתחומים כגון פוליטיקה, תקשורת, יחסים בינלאומיים, כלכלה וכיוצא בזה. מדובר אפוא בדיפלומה הפותחת עבור הבוגר דלתות רבות, הן בשוק הציבורי והן בשוק הפרטי. בוגרי תואר זה מוצאים עצמם לא אחת בתפקידי מפתח במשרות ציבוריות וממשלתיות.

 

כמו כן, לעיתים פונים הבוגרים למשרות נחשקות בתחום התקשורת ועולם העסקים הפרטי. בוגרים רבים ממשיכים לאחר תום הלימודים לתארים מתקדמים (דוקטורט במדעי המדינה או תואר שני במקצועות נוספים). חלקם אף משתלב בתפקידים חינוכיים, באקדמיה ובמערכת החינוך.

 

 

תוכנית הלימודים

 

תוכנית הלימודים משלבת קורסי יסוד לצד התמחויות בנושאים ספציפיים. בין תחומים אלו ניתן למצוא ענפים מרתקים כגון פוליטיקה, ממשל, חברה, יחב"ל, טרור, מנהל ציבורי, מדיניות ציבורית, שיווק פוליטי ועוד. כמו כן, ישנם מסלולי התמחות שונים כגון מסלולים לתואר שני בדיפלומטיה, תכניות לביטחון אסטרטגי, לתקשורת פוליטית וכדומה.

 

הלימודים לתואר זה יכולים להיות במסלול עם תזה, המאפשר המשך ללימודי דוקטורט. יודגש כי מסלולי הלימוד לתואר שני במדע המדינה אינם זהים במוסדות הלימוד השונים. אי לכך, בבואכם לבחור את מסלול הלימודים המתאים לכם, מומלץ לבחון לעמוק את תוכניות הלימוד השונות.

 

למי מיועד התואר?

 

המסלול פונה ראשית כל לבוגרי תואר ראשון בתחום זה. כמו כן, גם בוגרי תואר ראשון במסלולים מקבילים יכולים להפיק תועלת והנאה מתואר זה (לדוגמא, בוגרי תואר ראשון ביחסי בינלאומיים). היות ומדובר בתחום המשתייך למדעי החברה, מועמדים אשר למדו תארים ראשוניים בתחומים אלו יכולים אף הם לפנות למסלול מתקדם במדעי המדינה. עם זאת, ייתכן מאד כי סטודנטים אלו יידרשו לעמוד במספר קורסי השלמה וזאת בהתאם לדרישות המחלקה (קורסים נפוצים לעניין זה – מחשבה מדינית, מבוא לממשל ופוליטיקה, פוליטיקה ישראלית וכדומה).

 

היקף הלימודים ומשך הלימודים

 

משך הלימודים הוא כשנתיים. כמו כן, היות ומסלולים אלו פונים לא אחת לבוגרי תואר ראשון, היקף הלימודים מתאים גם לסטודנטים עובדים במשרה מלאה (דהיינו, לימודים בסופי שבוע ובשעות הערב). סטודנטים הבוחרים במסלול מחקרי נדרשים לפנות מעט יותר זמן על מנת לעמוד במטלות השונות במקביל לעריכת המחקר. עם זאת, לא אחת מוצעות מלגות לסטודנטים אלו אשר נאלצים להפחית מהיקף עבודתם במהלך הלימודים. בדומה לנאמר לגבי תוכנית הלימודים, גם בעניין היקף הלימודים, מדובר בסוגיה המשתנה ממוסד למוסד ומהתמחות להתמחות.

 

תנאי הקבלה

 

תנאי הקבלה לתואר שני במדעי המדינה דורשים כמובן תואר ראשון בתחומים רלוונטיים. רף הציון המינימאלי משתנה בין מוסדות הלימוד השונים, ובין תואר ראשון זה לאחר. במידה ואתם מעוניינים לבחון את קבלתכם ללימודים אלה עוד בטרם סיימתם את התואר הראשון, ישנה מוסדות אשר מאפשרים זאת על בסיס כ-80% מהציונים בתואר הראשון (לדוגמא, אוניברסיטת בר אילן). על פי רוב, הציון המינימאלי הדרוש על מנת להירשם לתואר שני במדע המדינה עומד על כ-80 לפחות בתואר הראשון.

 

מוסדות הלימוד

 

היות ותואר שני במדע המדינה נחשב לתואר יוקרתי אשר בוגריו משתלבים מדי שנה במשרות בולטות במשק הישראלי – הפרטי והציבורי, ניתן ללמוד מסלול זה בעיקר במוסדות המובילים. בין המוסדות שבהם ניתן ללמוד:

 

  • אוניברסיטת אריאל בשומרון: באוניברסיטת אריאל משולב התואר עם תחום המזרח התיכון. המסלול מותאם לאנשים עובדים. קיימת תכנית עם תזה.

 

  • אוניברסיטת רייכמן (הבינתחומי הרצליה): באוניברסיטת רייכמן מתקיימת תכנית לתואר MA בממשל. ניתן ללמוד במסלול מחקרי עם תזה. התמחויות אפשרויות כוללות מדיניות ציבורית, דיפלומטיה ויישוב סכסוכים, ביטחון ולוחמה בטרור ועוד.

 

  • אוניברסיטת חיפה: סטודנטים יכולים לבחור ללמוד במחלקה ליחסים בינלאומיים, ממשל ורעיון מדיני או מינהל ומדיניות ציבורית. קיימות גם תכניות בינלאומיות בדיפלומטיה ובביטחון לאומי.

 

  • אוניברסיטת תל-אביב: הסטודנטים יכולים להתמקד בענפים כגון פוליטיקה ישראלית, מחשבה מדינית, אסטרטגיה ועוד. קיימות גם תכניות מוסמך בדיפלומטיה ובלימודי ביטחון.

 

  • אוניברסיטת בר אילן (רמת גן): מתקיימת תכנית עם תזה וללא תזה. כמו כן, ישנם מסלולים למדיניות ציבורית וצבא וביטחון. קיימת גם תכנית ייעודית לבוגרי משפטים.

 

  • האוניברסיטה העברית (ירושלים): מוצעות מגמות שונות ובהן משפט וממשל, תקשורת פוליטית, דמוקרטיה ופוליטיקה ישראלית, מחשבה פוליטית ועוד.

 

כפי שצוין קודם לכן, כל מוסד לימודים מעמיד לרשות הסטודנטים מסלולים שונים בהתמחויות ספציפיות. בנושאים כגון יחסים בינלאומיים, ממשל ורעיון מדיני, או מנהל ומדיניות ציבורית, לימודי ביטחון וצבא, מזרח תיכון ועוד.

 

בבואכם לבחור את מוסד הלימוד, חשוב שתתמקדו לא רק בנוחות ובמיקום האוניברסיטה (או המכללה), אלא גם בתחום המעניין אתכם והקרוב ביותר ללבכם. כפי שצוין לעיל, התואר השני מהווה דלת ללימודים אקדמיים נוספים ולמשרות ציבוריות ותפקידים בכירים. אי לכך, לעיתים עדיף "להתפשר" על מיקום ולבחור בהתמחות בה אתם מעוניינים לעסוק בסיום הלימודים. קל וחומר כאשר הלימודים נערכים בשעות נוחות אשר בדרך כלל מתאימות גם לעובדים במשרה מלאה.

 

שכר לימוד

 

מדי שנה משתנה שכר הלימוד לשנת לימודים בתואר שני. כמו כן, שכר הלימוד איננו זהה בין המוסדות השונים. נכון לשנת הלימודים תשפ"ב, גובה שכר הלימוד האוניברסיטאי לתואר מוסמך הוא 14,042 שקלים. סכום זה משתנה משנה לשנה בהתאם להנחיות המל"ג.

 

תלמידי תואר שני, בדומה לתלמידי תואר ראשון, יכולים לבקש מלגות אשר יסייעו להם לממן את תקופת הלימודים. הדברים נאמרים ביתר שאת ככל שמדובר בלימודים מחקריים הכוללים תזה (והדורשים מהסטודנט להשקיע זמן רב יותר בלימודיו). ניתן להתעדכן בשכר הלימוד מול מוסד הלימודים בסמוך לתחילת שנת הלימודים.

 

 

מה עושים עם זה?

 

שאלה נפוצה ומתבקשת אשר עולה בקרב השוקלים לפנות ללימודים מתקדמים הינה - מה עושים עם התואר? במקרה זה התשובה הינה פשוטה. תואר שני במדע המדינה מהווה פתח למקצועות מרתקים, הן בתחום הציבור והן במשק הפרטי.

 

ראשית, במהלך הלימודים צוברים הסטודנטים קשרים עם אנשי מפתח בתחומים השונים ועבודות רבות מוצעות להם עוד בטרם סיום הלימודים. שנית, מדובר בתואר אשר ממקמם את בוגריו בתפקידים מרתקים, בעיקר בעבודה מול גורמי חוץ או גורמים מדיניים.

 

בוגרים רבים של תואר זה פונים לאחר הלימודים לעבודות באמצעי התקשורת, הפוליטיקה, הדיפלומטיה, משרד החוץ, וכן בייעוץ לחברות פרטיות העובדות עם גופים ציבוריים וממשלתיים. במידה ותהיו מעוניינים בכך, תוכלו להמשיך לאחר הלימודים לתארים מתקדמים נוספים (לדוגמא, לימודי דוקטורט במדע המדינה או בתחומים מקבילים).
 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני במדעי המדינה?

רוצה לדעת יותר על תואר שני במדעי המדינה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
תואר שני לאחר תואר ראשון בחינוך ומדעי המדינה
מועמדות ללימוד תואר שני במדעי המדינה
מה ללמוד לתואר שני אחרי תואר בתקשורת ומדעי המדינה?
תואר שני עם תואר ראשון במדעי המדינה
תואר שני מחקרי במדעי המדינה - קבלה עם ממוצע 87
תואר שני במדעי המדינה בהתמקדות פוליטיקה ותקשורת
לימודי תואר שני במדעי המדינה