רוצה פרטים על תואר שני בהוראת מתמטיקה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר שני בהוראת מתמטיקה

רוצה לדעת על תואר שני בהוראת מתמטיקה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בהוראת מתמטיקה

 

המודעות לחשיבותו של החינוך בישראל נמצאת בשנים האחרונות במגמת עלייה מתמדת. פועל יוצא מכך הינו הביקוש הרב למורים בעלי תואר שני בחינוך בבתי הספר ובמוסדות החינוך השונים. אחד התארים הנפוצים מבחינה זו הינו מסלול הלימודים לתואר שני בהוראת מתמטיקה. זהו תואר מבוקש שבו מקבלים הכשרה להוראת מקצוע חובה בכל מוסדות החינוך בישראל.

 

מדוע כדאי ללמוד?

 

מתמטיקה היא למעשה שפה המשמשת אותנו כבסיס למחקר משותף לכל המדעים המדויקים. לימודי מתמטיקה לתואר שני מעניקים הכשרה חיונית לאלו השואפים לעסוק במדע ובמחקר, ומהווים את הבסיס התיאורטי לפיתוחים טכנולוגיים ומדעיים. העולם המודרני המאופיין בחידושים טכנולוגיים ומדעיים, מעלה את הצורך באנשי מקצוע מיומנים ומקצועיים שיעסקו בפיתוח שיטות מחקר חדישות ובתכנים מתקדמים. לימודי תואר שני במתמטיקה מכשירים את הסטודנטים להשתמש בכלים תיאורטיים ובמיומנויות מעשיות לצורך פיתוח שימושים תעשייתיים קיימים ולתכנן שימושים חדשים.

 

מסלול הלימודים לתואר שני בהוראת מתמטיקה כולל מספר מרכיבים עיקריים. הסטודנטים זוכים להיחשף לתמורות בעולם החינוך מבחינה אקדמית וציבורית המתבטאים במחקרים מתחום ההוראה הספציפי ומתחום חינוך המדעים. נושאים אלה עוסקים בהיבט החינוכי, ומאפשרים לסטודנטים לשפר את יכולת ההוראה שלהם ולרכוש כלים להתמודד עם האתגרים אשר מציבה בפניהם מערכת החינוך.

 

מלבד אלה, התוכנית עוסקת בחינוך מדעי ומתמטי במטרה להרחיב את הידע בתחום וללמד גישות שונות וחדשניות בהוראת מדעים מדויקים. קיימות תכניות במסגרתן הסטודנטים יכולים להתמחות בהוראת קבוצת גיל מסוימת, כמו למשל תכניות לתואר שני בחינוך מתמטי לבתי ספר יסודי.

 

 

מה לומדים?

 

בלימודי מתמטיקה לתואר שני הסטודנטים לומדים את תורת המספרים העוסקת בתכונות המספרים הטבעיים. תורה זו מתחלקת לתחומים כמו תורת המספרים האריתמטית, החישובית, האנליטית האלגברית, והאלמנטארית. הקורסים הנלמדים בתוכנית לתואר שני הם רבים ומגוונים וביניהם:

 

  • טופולוגיה דיפרנציאלית
  • תורת הקבוצות
  • תורת ההסתברות
  • תורת האפרוקסימציה
  • תורת ההצגות
  • לוגיקה מתמטית
  • שיטות חישוב אנליטיות
  • קומבינטוריקה
  • תורת המשחקים
  • דיפרנציאליות ואינטגרליות
  • חשבון אינפיניטסימלי
  • דיסטרביוצות
  • הפילוסופיה של המתמטיקה
  • אלגברה מודרנית
  • ועוד.

 

לימודים עם תזה

 

לימודי הוראת מתמטיקה מתקיימים באוניברסיטה בשני מסלולים: מסלול ללא תיזה ומסלול הכולל תזה מחקרית. המסלול המחקרי מאפשר לסטודנט לבחור בנושא מחקרי הקרוב לליבו ומאפשר המשך לתארים מתקדמים.

 

 

מהם תנאי הקבלה?

 

תנאי הקבלה לתוכנית אלה זהים לרוב לתנאי הקבלה לתוכניות מקבילות בהוראת המדעים. מדובר בדרישה לתואר ראשון בחינוך עם התמחות במדעים או תואר בהנדסה (בביולוגיה, פיסיקה או מתמטיקה) עם תעודת הוראה. כמו כן, ניתן להתקבל לתוכנית גם בהתאם לתואר ראשון במדעים מדויקים עם תעודת הוראה.

 

המועמדים נדרשים להציג המלצות והוכחה בדבר ניסיון בהוראת מדעים. במסגרת הליך הקבלה, המועמדים עומדים בפני ראיון קבלה ונדרשים לעבור מבחן ידע במידת הצורך. יש לציין כי תנאי קבלה ללימודים משתנים בין מוסד למוסד ובין מועמד למועמד. כמו כן, תנאי הקבלה אינם זהים בין מסלולים עם תזה למסלולים ללא התזה.

 

 

מלגות

 

סטודנטים במסלול זה יכולים להסתייע במלגות שונות לצורך עזרה במימון שכר הלימוד. חלקן מוענקות על ידי המוסדות האקדמיים עצמם (כגון על סמך הצטיינות), וחלקן מטעם ארגוני מורים וקרנות פרטיות. לעיתים יש צורך בביצוע פעילות חברתית התנדבותית כחלק מן התנאים לקבלת המלגה. לסטודנטים במסלול המחקרי מוצעים מעת לעת מענקים לעידוד מחקר, שלרוב מוענקים על סמך תחום התזה.

 

היקף הלימודים

 

הלימודים מתקיימים בדרך כלל בהיקף דו שבועי כאשר יום אחד הינו יום לימודים מלא ויום נוסף כולל לימודים בשעות הערב. עם זאת, תואר מחקרי דורש נוכחות גבוהה יותר במוסד הלימוד ותוכנית הלימודים נקבעת על ידי הסטודנט לאחר קבלתו למסלול. על פי רוב, לימודים אלו נמשכים כשנתיים ובסופם מוענקת לבוגר תעודת מוסמך בחינוך עם התמחות בהוראת מתמטיקה.

 

היכן לומדים?

 

  • המכללה האקדמית אחוה (סמוך לגדרה): במסלול זה מתמקדים בהוראה בחינוך היסודי. ניתן להרחיב את הידע גם בתחום ההכלה והשילוב, או בחטיבות ביניים.

 

  • מכללת סמינר הקיבוצים (תל אביב): במכללה מתקיים מסלול מוסמך בחינוך מתמטי לבתי ספר יסודיים. הסטודנטים מכירים שיטות חדשניות לשדרג וקידום ההוראה.

 

  • אוניברסיטת חיפה: ניתן לבחור בין מסלול עם או ללא תזה. באוניברסיטת חיפה מתקיימת גם תכנית בינתחומית שבה מתמקדים בקשיים ולקויות למידה בחשבון.

 

  • המכללה האקדמית אורנים (קריית טבעון): במסלול זה ניתן להתמקד בהוראת מתמטיקה או מדעים לבתי ספר יסודיים. נלמדים כלים לפיתוח חשיבה יצירתית, לשילוב טכנולוגיות בהוראה ועוד.

 

  • מכללת לוינסקי לחינוך (תל אביב): במכללה מתקיימת תכנית לתואר שני בחינוך מתמטי בעידן הדיגיטלי, המיועדת למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי.

 

  • הטכניון (חיפה): בפקולטה לחינוך למדע של הטכניון מתקיימות תכניות לתארים מתקדמים בדגש הוראת מתמטיקה, מדעי המחשב, כימיה, פיזיקה ומקצועות מדעיים נוספים.

 

  • אוניברסיטת תל-אביב: מתקיים מסלול בהתמחות בתי ספר על יסודיים, במסגרת התכנית להוראת מדעים.

 

  • אוניברסיטת בר אילן (רמת גן): ניתן להתמחות בתחום זה במסגרת המסלול לתואר מוסמך בחינוך מדעי טכנולוגי. במסלול זה שואפים להכשיר אנשי הוראה לקידום יזמות ומנהיגות במקצועות הכמותיים (STEM).

 

  • מכללת גורדון (חיפה): הלימודים מתקיימים בשני נתיבים, לבית הספר היסודי או לעל יסודי. בתכנית תרגילים לפיתוח חשיבה מתמטית, יצירתיות ופעילות חקר.

 

  • מכללת הרצוג (גוש עציון): זוהי מכללה לציבור הדתי. מסלולים נוספים לתואר מוסמך כוללים חינוך מיוחד, מחשבת ישראל, חינוך יהודי ועוד.

 

מה עושים עם התואר?

 

קיימות אפשרויות רבות ומגוונות בהן יכול לבחור בוגרי המסלול. ראשית, תואר זה מהווה שדרוג משמעותי במעמדו של הבוגר, הן מבחינת תפקידו במוסד החינוך והן מבחינת שכרו. בוגרי התואר יכולים להשתלב במוסדות החינוך ברחבי הארץ גם בתפקידים בכירים כגון רכזים, מפקחים ומדריכים.

 

בנוסף, בוגרים רבים פונים לקריירה פרטית ומעבירים שיעורים פרטיים במתמטיקה במגוון רחב של רמות לימוד (כולל לימודים לקראת בחינות במוסדות להשכלה גבוהה). בוגרים אשר הינם בעלי תואר מחקרי, יכולים לפנות בתום הלימודים ללימודי דוקטורט בתחום החינוך. 
 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני בהוראת מתמטיקה?

רוצה לדעת יותר על תואר שני בהוראת מתמטיקה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
תואר בסטטיסטיקה וחינוך מתמטי / הוראת מתמטיקה
תואר שני בהוראת מתמטיקה בשילוב תעודת הוראה
השלמת תזה בחינוך מתמטי והמשך לדוקטורט
חינוך מתמטי / הוראת מתמטיקה
תואר שני בחינוך מתמטי או חינוך מיוחד?
לימודי חינוך מתמטיקה לחטיבת ביניים
תואר שני בחינוך מתמטי והוראת מתמטיקה